fair byttehandel? eller ikke?Z2 VS proxima - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    bråker mye
    bråker 1 Db mer enn X1 i test.

Litt morsomt at du måtte sammenligne med en av de projektorene som bråker mest på markedet. X1 er jo som en støvsuger.

Proxima din bråker jo 3 ganger så mye som Z2 og jeg vil påstå at for TV titting er støy mye mer viktig enn ved filmtitting.
    Vel, kanskje for de fleste her inne, men de var her i går, og syntes ikke det støyet i det hele tatt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke helt korrekt å sammenligne siden PC utviklingen har vært tregere enn projektorutviklingen de siste årene.
    Hva mener du med det? Hvilke spesifikasjoner er det på projektorer som har utviklet seg mer enn PC-spesifikasjonene i samme periode?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16:9 DLP brikker f.eks vil jeg si er en stor forandring. HD og matterhorn f.eks.

LCD med 16:9 og HDTV oppløsning og kontrast over 1000:1

Prisene har i tillegg falt enormt de siste 3-4 årene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... hva skjer med diskusjonen om jeg hiver med en horisontal strretch linse? :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... hva skjer med diskusjonen om jeg hiver med en horisontal strretch linse? :wink:

Jeg skjønner ikke poenget med diskusjonen i det hele tatt. Hvorfor prøver du å overbevise oss. Det holder da at du overbeviser foreldrene dine?

Stretch linse er jo greit hvis foreldrene dine orker styret med den.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel fair byttehandel det!når de får med linse og en ekstra pære

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skjønner ikke poenget med diskusjonen i det hele tatt. Hvorfor prøver du å overbevise oss. Det holder da at du overbeviser foreldrene dine?

Stretch linse er jo greit hvis foreldrene dine orker styret med den.
    Vel, meningen var å få flere meninger og synspunkter rundt saken, men det viser seg å være vanskelig, da ikke mange kjenner til Proximaen.
    Det virker som du har bestemt deg for at jeg skal prøve å lure dem, det er ikke målet mitt i det hele tatt, nettopp derfor jeg startet denne tråden. Tror du hadde blitt overrasket av bildet på denne, det nyeste er slett ikke alltid det beste.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du har rett. Jeg dummet meg ut der. Det er jo timertallet som har noe å si på hvordan utviklingen har vært. (kan da umulig å skjedd så mye på 1100 timer) Jeg har en kjenning som har en Sharp LCD fra 1996 som kun er gått 100 timer, og en kompis med en Pansonic PTA-E500 som har gått 150 timer. Det må være kjipt for han med panasonicen at han har en dårligere projektor enn han kjenningen med Sharp.
    Hva slags utvikling er det du prater om? du påsto den var 4 år gammel, jeg sa den var 1100 timer, som ikke kan anses som spesielt gammelt. hvis du mener komponentene er bedre nå enn før, kan du si meg hvilke?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du har rett. Jeg dummet meg ut der. Det er jo timertallet som har noe å si på hvordan utviklingen har vært. (kan da umulig å skjedd så mye på 1100 timer) Jeg har en kjenning som har en Sharp LCD fra 1996 som kun er gått 100 timer, og en kompis med en Pansonic PTA-E500 som har gått 150 timer. Det må være kjipt for han med panasonicen at han har en dårligere projektor enn han kjenningen med Sharp.
    Hva slags utvikling er det du prater om? du påsto den var 4 år gammel, jeg sa den var 1100 timer, som ikke kan anses som spesielt gammelt. hvis du mener komponentene er bedre nå enn før, kan du si meg hvilke?

Sitat projectorcentral:
    First Ship: Oct 2000
    (nesten 4 år siden) Den gikk ut av produksjon i 2001. Hvor lite/mye du har brukt den har etter min mening ikke noe å si på hvordan utviklingen av projektorer har vært. Det som har noe å si er hvor gammel den er.

Hvilken skal jeg sammenligne med?

LCD og DMD brikkene er blitt bedre de siste 4 årene blant annet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget her er vel at det er du som til syvende og sist må ta valget. Utifra innspillene så langt, virker det på meg at du vil beholde Proxima'en. Da bør du jo det. 8)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat projectorcentral:
    First Ship: Oct 2000
    (nesten 4 år siden) Den gikk ut av produksjon i 2001. Hvor lite/mye du har brukt den har etter min mening ikke noe å si på hvordan utviklingen av projektorer har vært. Det som har noe å si er hvor gammel den er.

Hvilken skal jeg sammenligne med?

LCD og DMD brikkene er blitt bedre de siste 4 årene blant annet.
    DMD har blitt bedre, ingen tvil om det, men LCD?
    hva mener du er forskjellen på LCD-panelene i proxima og Sanyo bortsett fra formatet?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lurte på hvilken komponenter som har blitt bedre på de siste 4 årene.

Hvis du sammenligner LCD brikkene som var for 4 år siden så var de mye dårligere. (kontrast, oppløsning, format, screendoor)

Syns det er vanskelig å sammenligne en DLP og LCD brikke. De er jo bygd på helt forskjellig måte.

Hvis du syns Proxima projektoren din er så god, hvorfor beholder du den ikke? Jeg tolker det jo slik at du syns at det ikke er noe fordel med PLV-Z2 i forhold til din nåværende.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lurte på hvilken komponenter som har blitt bedre på de siste 4 årene.

Hvis du sammenligner LCD brikkene som var for 4 år siden så var de mye dårligere. (kontrast, oppløsning, format, screendoor)

Syns det er vanskelig å sammenligne en DLP og LCD brikke. De er jo bygd på helt forskjellig måte.
    kontrast: avgjør kortet og pæren.gjennomlysningen er lik for disse to.
    oppløsning: 1280x720 VS 1024x768, OK da, men det er jo 2 forskjellige formater.
    format: kommer an på bruksområde.
    screendoor: nei, pixelavstanden er bedre på proximaen.
    jo, og så har ikke LCD brikker, men paneler.
    Hvis du syns Proxima projektoren din er så god, hvorfor beholder du den ikke? Jeg tolker det jo slik at du syns at det ikke er noe fordel med PLV-Z2 i forhold til din nåværende.
    Jeg snakker i form av fordel for mine foreldre, d.v.s : PLVZ2 hadde fungert best her, Proxima hadde fungert best for dem. Er vel egentlig ganske klar på det nå, nå gjenstår det bare for meg å bestemme meg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVa ville du valgt hvis du fritt kunne velge mellom å få

- 2 stk PLV-Z2 (en til hver)
    - Z2 til og en Proxima til gamlingene.

Hvis du innerst inne mener at alternativ 2 er det beste så er jo valget klart.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det er det! men jeg må gruble litt mer på om jeg vil ha Z2 fremfor den jeg har. Proximaen hadde klart vært den beste hos dem.

takker for alle tilbakemeldinger i dene tråden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ble alternativ 3.
    Jeg beholder proxima, De kjøper X1! om alt blir widescreen på TV om noen år, har sikkert jeg byttet proj til 16:9 native, og de tar over linsen min. :lol:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ble alternativ 3.
    Jeg beholder proxima, De kjøper X1! om alt blir widescreen på TV om noen år, har sikkert jeg byttet proj til 16:9 native, og de tar over linsen min. :lol:
    Jeg ville vel kanskje heller valgt en H30 framfor X1 da H30 støyer en god del mindre... Og mindre regnbuer... Og H30 er jo billigere en Z2 som det var snakk om i utgangspunktet

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma H30 er det verdt å vente litt med til de får oppgradert firmware. Den gamle firmwaren er låst til maskert 16:9, mens den nye gir deg større fleksibilitet, sies det (kan velge om man vil kjøre maskert 16:9 som gir 800x450 eller utnytte hele 800x600-panelet i 4:3).

Men jeg tror den nye firmwaren er tilgjengelig allerede (?), så dette bør man ta med forhandler før man kjøper.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito

Det ble alternativ 3.
    Jeg ville vel kanskje heller valgt en H30 framfor X1 da H30 støyer en god del mindre... Og mindre regnbuer... Og H30 er jo billigere en Z2 som det var snakk om i utgangspunktet
    Nettopp p.g.a. det Roffe sier i innlegget over, ble det ikke H30. at det kommer ny firmware hjelper lite, da jeg har problemer med å ha tro på et for meg usett merke som i tillegg gjør noe så direkte uintelligent.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da jeg har problemer med å ha tro på et for meg usett merke som i tillegg gjør noe så direkte uintelligent.
    Direkte uintelligent er vel å dra det litt langt. Men kan være enig i at det ikke er ideelt å miste linjer ved vanlig PAL. H30 har derimot mange fordeler også, som for mange er like viktig.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •