Epson linseforskyvning? (TW980/1000/2000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson linseforskyvning? (TW980/1000/2000)

Heisann,
    Jeg kommer med all sannsynlighet til å kjøpe meg en Epson TW2000. Jeg ser den har 96% loddrett linseforskyvning, men slik jeg oppfatter det blitt forklart på forskjellige måter på forskjellige steder. Jeg lagde en illustrasjon i mspaint for å bedre forklare de to forskjellige måtene og tolke dette på(se vedlegg).

Jeg greide ikke finne tilbake til eksempler for gjeldene prosjektor på nettet, men fant for TW700 som da har relativt like stats. Linken under er til Epson hjemmeside hvor det ligger en kortfattet "Quick Start Manual" og en fyldigere "User's Guide (1.0)". I den korte tolker jeg lens shift som alternativ B i vedlegget mitt. Og ut i fra tallene i den lengre manualen tolker jeg det som i alternativ A.
    Epson EMP-TW700 : Håndbøker og dokumentasjon

Noen som har en Epson projektor som kan verifisere hva som gjelder? Håper virkelig på alternativ B da jeg kan projektorhylla lengre opp på veggen. Takker for alle svar.

(PS: Så tidligere på InFocus projectorer også, de så ut til å forklare det som på alternativ A.)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel snakk om 97% hver vei, så du kan flytte bildet tilnærmet 3 bildehøyder. Sideveis kan bildet flyttes en halv bredde hver vei, altså totalt 2 bildebredder fra ytterpunkt til ytterpunkt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er forøvrig godt illusterert på side 25 og 26 i manualen:

http://files.support.epson.com/pdf/p...plpc108uug.pdf

Legg merke til at det ikke er mulig å ha maks forskyvning horisontalt og vertikalt samtidig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •