Projektor med kort kasteavstand og mulighet for å plassere øvre bildekant under linse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor med kort kasteavstand og mulighet for å plassere øvre bildekant under linse

Hei.

Jeg har nå fått telefon fra Soundgarden (tidl. HiFi Centeret) om at jeg får refundert penger for min AN110 som hadde problem med linseforskyvningen.

Jeg trenger da en annen projektor med tilsvarende spesifikasjoner når det gjelder bildeplassering:

- Bildet må kunne plasseres minst 10-15 cm under linsens høyde ved bildebredde 170 cm
    - Projektoren må kunne produsere et bilde på 170 cm fra ca. 260-270 cm kasteavstand

Når det gjelder oppløsning så er det ikke så utrolig viktig at den gir 1080, viktigere er godt sortnivå, detaljer i mørke scener (god native kontrast - LCD er altså uaktuelt) og forholdsvis lavt støynivå.

Noen som har noen gode tips? Pris helst mellom 10 og 15k. Har sett at Sony VW40 passer spesifikasjonene, men 20k er litt mer enn jeg har lyst å bruke akkurat nå.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker men tror Epson tw2000 passer selv om den er LCD og litt i overkant av budsjett.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, hadde TW2000 vært litt billigere, kunne den nok vært en kandidat. Den er vel en av få LCD'er som har brukbar native kontrast, etter hva jeg har skjønt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser de har Infocus IN78 til bra pris om dagen, og den er vel med DC3-chippen bedre enn de nye 1080 DC1-projektorene på sortnivå/kontrast? Ja jeg vet den er 720, men det betyr lite for meg i forhold til sortnivå/kontrast.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en Infocus IN78 bestilt fra HiFi-Klubben. 1080 er ikke verdt 11500 kr ekstra for min del, foreløpig. Får ta det ved neste oppgradering

Tenkte å bruke dette veggfestet, da taket er både for høyt og skrått, og et takfeste ville blitt mye dyrere. Den eneste feilen med det er at det ikke fins i sort...noen som vet om lignende fester som fins i sort?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare benytte en enkel hylle som du evt. maler i sort og fester til veggen i passende posisjon? Tror det blir langt penere enn et slikt veggfeste, og ikke minst mye rimeligere.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt enig i det, det veggfestet ser for meg mye penere ut enn noen som helst hylle med projektoren hengende under, evt. liggende opp-ned oppå. Pga. plasseringen av bildet er det ikke mulig at projektoren står oppå hylla, da bildet vil havne høyere enn linsa, og projektoren dermed måtte monteres ca en halvmeter opp fra gulvet for å treffe lerretet, og sofaen da ville vært i veien

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •