Difus tekst på Epson TW2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Difus tekst på Epson TW2000

På min Epson TW2000 blir teksten difus dvs. litt tåkete. Det er det samme om det er tekst på film eller f.eks xbox360 skjermbilder. Jeg har prøvd alle color modene, men det er det samme. Jeg bruker color mode "film kveld". Synes den er absolutt den beste. Bilde er forøvrig ganske skarpt. Kanonen er ikke kalibrert, bruker fabrikk innstillingene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Difus tekst, betyr at det foregår en skalering av bildet. Bruker du en kilde som sender ut native 1920x1080, og projektoren ikke har aktivert overscan, ja da skal teksten fremstå "knivskarp".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Difus tekst, betyr at det foregår en skalering av bildet. Bruker du en kilde som sender ut native 1920x1080, og projektoren ikke har aktivert overscan, ja da skal teksten fremstå "knivskarp".
    Jeg takker for svar. Problemet mitt er at dette er den første prosjektoren jeg har kjøpt så jeg har ikke så veldig god greie på dette. Betyr det at jeg må inn på innstillingene på prosjektoren og skalere ned bilde? Jeg har forøvrig samsung bd-p1500 Blu-ray spiller og Yamaha rx-v663 forsterker. Signalene går ut via en hdmi kabel fra forsterkeren.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må påse at blu-ray spilleren sender ut 1080p 24Hz, og at receiveren din er satt til å sende bildesignalet (HDMI) tvers i gjennom. På Yamaha receiveren betyr vel det at HDMI resolution skal settes til "Through". Overscan skal også være deaktivert i projektoren (satt til 0), men etter hva jeg husker så er overscan deaktivert på TW2000 når den mottar 1080p
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •