HC3000 tar ikke imot 1080i signal??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,013
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HC3000 tar ikke imot 1080i signal??

Jeg har fått på plass Samsung BP-P1500, og ved å sette instillingene i spilleren til 720p så er skjermbildet ifra Samsungen (altså oppstartsbildet) veldig hakkete! Men hvis jeg stiller til 1080i så blir bildet rent og pent! Men så fort jeg legger inn en DVD film så blir alt, og da mener jeg ALT hakkete! Piksler på størrelser med druer så det er omtrent håpløst å lese hva som står på lerretet!

Hvorfor skjer dette med HC3000? Den hadde ikke noe problem å ta imot oppskaleringen ifra min gamle Panasonic S97!

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke noe innstillinger på Pj'en du må gjøre for at den tar imot 720p. Muligens den er innstilit på 1080i, og så fort du setter inn dvd så stiller den seg ned til igjen.

Hva med å stille Pj'en ned på 720p, eller mulig den har sånn autofunksjon slik at den synkroniserer seg med spilleren (noen han egentlig skal gjøre automatisk)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,013
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er innstilt på 720p, men den syncer med spilleren, det gjør den når jeg endrer bildeinstillinger. Man hører at den jobber.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvordan det ser ut. men leste litt rundt omkring og fant dette (mulig det kunne hjelpe)

Om du virkelig er opptatt av maksimal videokvalitet, så holder det ikke at TV'en din kan motta et 1080p signal ved 60 Hz (hvilket er det normale for 1080p TV'er i dag - også i Europa!). Videoavspilling ved 60 Hz gir nemlig en anelse hakkete bilder i scener med panorering (kjent som "video judder"). Dette skyldes den såkalte 3-2 pull-down sekvensen som benyttes for å konvertere et kildesignal på 24 Hz til 60 Hz (samme bilde vises 3 ganger på rad og neste bilde vises så 2 ganger på rad, hvorpå sekvensen gjentas).

Moderne bildeteknologier er dog ikke lenger begrenset til 50 eller 60 Hz videosignaler. Optimale bildebehandlingskretser opererer i dag med en bildefrekvens som er et helt multippel av frekvensen til kildematerialet. Siden både HD DVD og Blu-ray Disc mediene inneholder video lagret på formatet 1080p24, er det viktig at TV-apparater og projektorer med full-HD oppløsning kan håndtere et 1080p videosignal ved 24 Hz (dvs. uforandret!). Videoen vises så i 48 Hz ved å repetere hvert bilde to ganger. Høyere frekvenser enn 48 Hz (som f.eks. 72, 96 eller 120 Hz) er strengt tatt ikke nødvendig for progressive bildeteknologier. Bare den gamle billedrørsteknologien (CRT) vil dra fordel av slike frekvenser p.g.a. fosforets begrensede glødetid. Muligens vil også såkalte "ghosting" effekter hos LCD-skjermer kunne minimeres ved bruk av høyere frekvenser

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,013
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke snakk om en TV her, siden jeg vet den takler dette og problemet ville neppe vært et tema.
    Mwn jeg har en Mitsu HC3000 med 1280x720 oppløsing og problemet oppsto ved å sette skaleringen i blu-ray spilleren til 1080i og jeg satte i en vanlig dvd-film......
    Ved avspilling av en blu-ray film så var ikke dette et tema....., da gikk alt veldig glatt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at det kan være avspilleren? Jeg har jo kjørt 1080i (DVHS) på HC3000 flere ganger, og det med nydelig resultat.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,013
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste litt til, skulle det vedvære så får jeg ta kontakt med samsung.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går smertefritt hos meg, dog med en HD DVD spiller. Vil tro det er spilleren som gjør noe rart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •