Forskjell på TW700 og TW980

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på TW700 og TW980

Hei,

Jeg har tenkt å sette opp en av disse i stua. Jeg har 100% lyskontroll, men jeg ønsker også å kunne bruke prosjektoren uten å ha det beksvart i stua.

Det har hvert skrevet mye godt om Tw700, men TW980 er jo Full HD, så spørsmålet er vel om den er lyssterk nok som et "stue alternativ" til TW700?

Jeg har tenks å kjøre mot et Dreamscreen 170 tab tension lerret (grå)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beoman
    Hei,

Jeg har tenkt å sette opp en av disse i stua. Jeg har 100% lyskontroll, men jeg ønsker også å kunne bruke prosjektoren uten å ha det beksvart i stua.

Det har hvert skrevet mye godt om Tw700, men TW980 er jo Full HD, så spørsmålet er vel om den er lyssterk nok som et "stue alternativ" til TW700?

Jeg har tenks å kjøre mot et Dreamscreen 170 tab tension lerret (grå)
    Det spørs jo på hvor lyst det er i stua men jeg vil nok tro at den kan levere ganske godt selv om det er noe lys i rommet men Tw700 er jo den mest lyssterke av de og du vil nok ikke se så stor forskjell på 720 kontra 1080 og den er jo også noe billigere.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte også både 700 og 980. Jeg holder på å bygge min første hjemmekino og valget falt på TW980 som jeg ser som det mest 'fremtidssikre'. Jeg tenkte også som så at det er litt borkastet å kjøre kilder i full HD på noe som bremser oppløsningen litt.

Det er ikke mange tester av 980 på nettet, og man får mange forskjellige svar om man spør 'ekspertene'. Når det gjelder lysstyrken har det gått veldig greit her hos meg. Har brukt den i en relativt lys stue, og satt til "dynamic" og "living room" har den absolutt et godt og lyssterkt bilde, både på lerret og på en vegg malt med lyse farger.

Selvsagt er nok bildet mye bedre i en bekmørk hule, men jeg tror nok du kommer til å bli fornøyd om du kjøper en 980 uansett.

(jeg har ikke prøvd TW700, så jeg kan ikke uttale meg så mye om forskjellen)

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter TW-980 ekte 24p, og ikke slik som TW-1000 som konverterer til 60hz internt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Støtter TW-980 ekte 24p, og ikke slik som TW-1000 som konverterer til 60hz internt?
    Er nok ikke ekte nei..

Fra manualen:

PROGRESSIVE: • Film/Auto :By pulling down 3-2/2-2, images (e.g. video films/CG or animations) recorded in 24/30 frames are automatically converted to the optimum progressive signals so that images are reproduced looking natural as originally intended.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden TW980 er en TW1000 med hvitt chassis, så kan en ikke forvente at den har andre egenskaper.
    Det du refererer til Scarrow, er 2:2 eller 3:2 pulldown på interlaced materiale. Dette har ingen ting med avspillingen av rent 24p kildemateriale å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for korreksjon Gorm, fortsatt nybegynner her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •