Ny prosjektor under 20k - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg må få skyte inn at jeg ikke synes Z2000 er såååå dårlig som det kanskje høres ut i denne tråden, men at den er lyssvak, det er det liten tvil om. Dog, ved å bruke noen av funksjonene i projektoren, deriblant AI lampestyring, kan man få ut noe mer lys. Dersom man i tillegg benytter autoirisen får man dynamisk gamma med på kjøpet, som vil ytterligere øke lysutbyttet litt.

Se forøvrig tabellen nederst i seksjonen "måleresultater og kalibrering" min test av Z2000:
    http://avforum.no/forum/tester-video...0.html?garpg=7
    Jeg har ikke sett Z2000 selv, men alt jeg har lest tyder på at den er i nedre område for lysstyrke i forhold til konkurrentene. Det som jeg synes er viktig når folk ber om kjøpsråd, er å gjøre oppmerksom på at lysstyrken synker ganske så mye etter litt bruk. Hvis prosjektoren er på grensen allerede som ny, så har en et problem etterhvert. Jeg har nå guffet min TW700 opp i høyere lampemodus for å få tilbake smellen i bildet som jeg hadde i cimema modus som ny. Synd at viftestøyen da også ble høyere, men men ny pære ligger klar, skal bare "brenne ut" den gamle

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Men jeg lurer på om jeg ikke leste et sted at i "lav" modus går fargehjulet saktere. I så fall vil jeg merke forskjell i neste film jeg ser på setting (High)
    Fargehjulet forandrer ikke hastighet om du går fra høy til lav spenning på lampen. Det du tenker på er nok BenQ's Whisper modus?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ett utdrag fra gutta som vel har testet alt som er av projectorer og vet hva di snakker om

"Every time we fire up the Z2000 and look at it fresh, we end up looking at each other and saying the same thing: this really is an amazing projector. Somehow, the Z2000 is much greater than the sum of its parts. And now that the Mitsubishi HC4900 has been discontinued, the Z2000 stands alone as the only 1080p projector on the market selling for under $2,000.

Since everyone assumes you get what you pay for, the big question is, what do you sacrifice by going with the least expensive model? The answer-not much. The Z2000 really is an outstanding value in 1080p."

Den jeg ville valg fremfor Z2000 når jeg kjøpte den var Epson tw2000, den har bedre sortnivå og mer lysstyrke, men så koster den nesten 9k mer også. Så for den prisen så er z2000 ett utmerket produkt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •