Infocus 4805???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 23 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 445
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus 4805???

Når kommer den nye Infocus 4805 som jeg leste om i ett hi-fi blad, og finnes det noen spesifikasjoner på den enda. Og hvor tror dere den kommer til å ligge i pris

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er i alle fall noen spec's.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektoren skulle være ute i USA i 2. kvartal, 20 mai har til og med noen påstått, men da de enda ikke har klart å få ut noe mer enn "preliminary" om pris og spesifikasjoner er de muligens forsinket.

Jeg syntes uansett at den hadde et greit bilde... for NTSC-materiale.

Robert-

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på AVS at de begynner å få de første eksemplarene borte i USA nå. Lurer på når den kan bli tilgjengelig her? En større forhandler sier slutten av juni, men jeg har mine tvil?

Messel

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den eneste her som har sett 4805? :wink:

Ser veldig bra ut, men jeg har kun sett den med NTSC-materiale.

Robert-

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka akkurat med HiFi Center kjeden på telefonen. De sier at den skal komme i uke 26 - 27 og at festene var gjort klare for den. Vel får bare vente og se? Den ligger ute på hjemmesidene deres for 15k.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe sier meg at det kommer en test av denne her snart.. say no more;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Infocus 4805???

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når kommer den nye Infocus 4805 som jeg leste om i ett hi-fi blad, og finnes det noen spesifikasjoner på den enda. Og hvor tror dere den kommer til å ligge i pris
    Den står i hvert fall annonsert i Hi-Fi Centerets nye sommer kampanje katalog. http://www.hi-fi-center.no/

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er jeg den eneste her som har sett 4805? :wink:

Ser veldig bra ut, men jeg har kun sett den med NTSC-materiale.

Robert-
    Jeg har gleden av å leke med en 4805 om dagen (kjærkoment siden jeg ikke har noen projektor nå).
    Jeg var i utgangspunktet litt negativ til denne projektoren siden den er optimert for NTSC, men jeg skal si at all skepsis ble feiet vekk så fort jeg koblet den opp. Snakker om mye bilde for pengene. Akkurat som 7205 er orginal innstillingene tilnærmet perfekte, kun brightness må justeres. Fargene er så og si perfekte, til og med gult sitter som det skal. Kontrastnivået er i følge spec ca 10% bedre enn SP4800/X1, og det stemmer bra med det jeg kan oppfatte.
    Oppgraderingen fra SP4800/X1 til 4805 er vesentlig, 4805 er også som sikkert alle vet ekte 16:9.
    Jeg kjører med 100 tommers bilde, og likevel oppfattes oppløsningen som bra. Selvsagt ikke på høyde med 7205, men likevel langt bedre enn jeg forventet på forhånd. Har ikke testet den med HD oppløst kilde enda, kun DVD via interlaced komponent.
    Har bare testet den en times tid, så jeg får komme tilbake med mer inntrykk senere. Av det jeg har sett til nå kan jeg likevel konkludere med at dette er en MEGET bra projektor i forhold til pris. Den koster etter hva jeg har fått info om ikke mer enn det 4800 kostet (Skal ikke diskutere pris her), men er en vestentlig oppgradering i forhold til denne. Også i forhold til Optoma H30.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den synlig screendoor hos deg, Hi-Fil? Er det mindre av det på 4805 enn det var på X1 (ikke at det var plagsomt, men man vil jo gjerne ha så "glatt" bilde som mulig).

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-fil: Du skriver at den er bedre en H30. Har du selv sett benq 7800 og kan sammenligne med denne?

Og når kan vi lese en test av 4805? På nettet og i blad?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil det høres jo veldig bra ut! Regner med du kommer med en enda mer utfyllende anmeldelse etter at du har fått testet litt til, men dette var jo bra!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hi-fil: Du skriver at den er bedre en H30. Har du selv sett benq 7800 og kan sammenligne med denne?

En sammenligning med 7800 hadde vært meget interessant. Noen av 7800 eierne som kunne tatt turen innom en Hi-Fi Center butikk?

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL Skrevet: 18/06/2004, 11:33 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

JD skrev:

En sammenligning med 7800 hadde vært meget interessant. Noen av 7800 eierne som kunne tatt turen innom en Hi-Fi Center butikk?
    Akkurat det samme synes jeg også, da jeg vurderer en av disse to.
    HiFi Center butikken der hvor jeg bor sa til meg i går at den skal komme i uke 26 - 27 (se over). De lovet å ringe så snart den var i butikken.

HiFil.
    Er ikke 7205 som du referer til en langt dyrere sak og en slags "State of the Art" projektor? Må være meget veldig bra hivs den ikke er mye dårligere enn denne?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal til Gorm å teste 4805 i dag, og jeg har hatt en 6 timers test session med 7800, så jeg skal prøve å sammenligne disse med hverandre så godt det er mulig :wink:

ps: sammenligningen med 7205 var ang fargeinnstillingene fra fabrikk. jeg var også med på den testen og det virker som infocus er veldig flinke på å justere fargene riktig slik at når alt av farger står i midt posisjon(som de gjør fra fabrikk) så stemmer fargene helt overens med DVE kalibreringsdvd'en. dette gjør projektoren veldig enkel for menigmann å sette opp.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk da sett denne projektoren i går og den er som gorm sier veldig godt innstillt fra fabrikk. merket med en gang at denne hadde raskere fargehjul en X1 som jeg hadde en tendens til å bli litt sliten/anstrengt av å se på. øynene/hodet slappet mer av med det bildet 4805 fremviste. at den er optimalisert for ntsc hadde tydeligvis ingenting å si for fremvisningen av pal materiale, ikke så rart kanskje når de har puttet inn den samme gode faroudija chippen i denne som i 7205. så screendoor men det er å forvente når vi kun sitter en lerretsbredde unna lerret. man bør være 1,5 lerretsbredde unna og da er det ingen synlig screendoor. sånn i forhold til 7800 så er det jo det åpenbare med oppløsningen som skiller disse. sortnivået er vanskelig å sammenligne da rommet til gorm er helt mørkt og det rommet jeg så 7800 i var dårlig avblendet. sortnivået på 4805 var veldig bra og stemmer godt med det oppgitte kontrastnivået på 2200:1. av en eller annen grunn så fikk vi ikke til pal progressiv over komponent til 4805. kom opp en advarsel med "out of range", så mulig 4805 ikke takler det. dette er i og for seg ikke noe problem da projektoren har en kanon chip innebygget. kom litt strølys ut av luftekanalen i front, men ikke mye. fikk ikke testet med dvi da infocus sverger til en egen dvikontakt som også blir brukt til software oppgraderinger. Gorm skulle prøve å få tak i en overgang så vi får testet dette. alt i alt en meget god projektor som leverer varene og litt til.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av en eller annen grunn så fikk vi ikke til pal progressiv over komponent til 4805. kom opp en advarsel med "out of range",
    Dette vil mest sannsynlig kunne fikses i en firmware oppgradering. De ulike firmwareoppgraderingene til X1 har tatt hensyn til dette. Se supportsidene til Infocus:

Sitat Opprinnelig postet av www.infocus.com
    Sync Slicer control in the Picture menu allows a broader range of use with Progressive DVD players. The default value works for the large percentage of the DVDs and the other option allows those others that have issues to function. The sync Slicer menu option is only available for the computer input

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen firmware til 4805 enda. Jeg ser forøvrig at den skal takle 576p via komponent inngangen, så det er kanskje signalet ut fra DVD spilleren som ikke er riktig. Kanskje den oppscalerer? Hmmm, får kikke på det utover dagen/kvelden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at den mest sannsynlig ikke takler signalet fra DVD-spilleren ble jo nettopp løst med firmware til X1. Kommer sikkert en firmwareoppgradering til SP4805 også dersom problemet er utbredt.

Forresten: Hvilken DVD-spiller benyttet du?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Forresten: Hvilken DVD-spiller benyttet du?
    Marantz DV8400
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 1 av 23 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •