Infocus 4805??? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 445
    Newcomer Vagabond sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En liten ting til folkens.

Jeg har da en Infocus 4805, og skal montere den i taket. (Med DIY takfeste som er laget av noen enkel fester som kjøpes på biltema)

Er det best å gjøre følgende:

1. Ha zoomen på "fult" (Max bilde) og feste projektoren etter det, eller...

2. Ha zoomen på "min" og flytte den lenger bakover i taket.

HVA BLIR BEST BILDE????

Jeg har plass til å kunne gjøre begge deler. Str. på lerretet er 106" 16:9

Nå er jeg spent på hva dere sier....

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vagabond

Jeg har da en Infocus 4805, og skal montere den i taket. (Med DIY takfeste som er laget av noen enkel fester som kjøpes på biltema)
    Fortell litt om dette festet....
    Driver å skal gjøre dette selv nå, og vil gjerne høre hva andre planlegger/har gjort.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Sitat Opprinnelig postet av Vagabond

Fortell litt om dette festet....
    Driver å skal gjøre dette selv nå, og vil gjerne høre hva andre planlegger/har gjort.
    Jo nå skal du høre..... 8)

Jeg var ikke så int. i å betale en formue for et enkelt feste til min projektor. Det du trenger er et høyt. feste som kjøpes på biltema, deretter finner du en plate som passer til din smak. (F.eks. en aluplate, stålplate, treplate eller rett og slett en plastfjøl!!)

Platen tilpasser du skruehullene som er på undersiden av projektoren, og vips så har du en meget enkel, solid og funksjonabelt takstativ. Bare husk å feste høyt.feste på platen fra undersiden før du monterer platen på projketoren.

Art. nr. hos biltema er: 31-459 kr. 149,-

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville personlig ha snudd festet for å få 4 skruer i taket i stede for 2. Du får også sorte skjærfjeler hvis det passer bedre (Biltema og Clas Ohlson).
    Har selv brukt perforert plate for beste kjøling.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville aldri ha brukt mer enn 2 skruer i taket dersom taket er av betong/mur. I mitt tak holder én skrue glatt 50 kg, og da ser jeg liten vits i å bore flere hull enn nødvendig. Blir jo bare mer sparkling hvis man engang skal ha ny projektor og må flytte festet. Hvis du har trepanel eller treplater i taket og det ikke fins noen takbjelke der du skal skru den opp, eller et særdeles porøst gammelt murtak, kan det jo ha sin hensikt å bruke 4 skruer.

Når det gjelder avstand vil jeg tro man får et lysere bilde jo nærmere lerretet projektoren henger. Men man bør jo også ta hensyn til hvordan avstanden på 4805 for en viss størrelse lerret er i forhold til de fleste andre projektorer, og dermed sjansen for å måtte flytte festet dersom man kjøper ny projektor.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hang opp min projektor satte jeg zoom på midten og hang prjojektor i en avstand som da utfyllte lerrete helt til kantene.

Glad er jeg for det siden jeg i ettertid har på noen kilder har behov for å zoome mer (typisk ved konsollspill) og noen gang hatt behov for å zoome litt mindre (for å flytte tekst som havner helt offside litt opp på lerret).

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På playstation 2 blir bare halve lerretet fyllt ut.. det irriterer meg litt...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg ville aldri ha brukt mer enn 2 skruer i taket dersom taket er av betong/mur. I mitt tak holder én skrue glatt 50 kg, og da ser jeg liten vits i å bore flere hull enn nødvendig.
    Det er jeg fulstendig enig i, klart hvis du har gips i taket kan det være lurt å snu feste, men som du sier audunth holder 1 skrue mange kilo. Jeg skal montere i tretak, ikke i takbjelker med rett i taket. Jeg har prøvd å skru en krok i taket, og deretter montert en enkel vekt(Fiksevekt) for å se hvor mange kilo som kunne henge uten problemer, og etter over 25 kilo på en forholdshvis liten krok gadd jeg ikke teste lenger. Det skal jo tros alt bare henge en "liten" projketor der... 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Da jeg hang opp min projektor satte jeg zoom på midten og hang prjojektor i en avstand som da utfyllte lerrete helt til kantene.
    Det var en god idé, takk for tipset Skal prøve de til helgen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Du får også sorte skjærfjeler hvis det passer bedre (Biltema og Clas Ohlson).
    Har selv brukt perforert plate for beste kjøling.
    Jeg fant ingen sorte skjærefjæler, men det er selvfølgelig mulig, jeg fant også ut at når den henger i taket synes ikke denne platen alikevel... 8) Du sier at du har montert en perforert plate for beste kjøling, men det er jo ingen form for utblåsning eller innsuging for kjøling under projektoren. Samt at platen som monteres ligger ikke helt inntil projektoren men det er ca 2 mm i mellom. Selve skruefestene er på en måte opphøyet litt i forhold til resten. Så det skulle ikke være noen problemer med varmen.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det ikke er luftehull på undersiden kan det jo hende projektoren blir varm på undersiden, og dermed allikevel kvitter seg med overskuddsvarme den veien. Det er jo bare å kjenne etter og hvis det er tilfelle bore noen hull i plata for sikkerhets skyld

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    På playstation 2 blir bare halve lerretet fyllt ut.. det irriterer meg litt...
    Det høres ut til å være en lokal feil synes jeg.
    Nå vet jeg ikke hvilken projektor du har, men min PS2 gir da meg vitterlig 70-80% som jeg zoomer opp mot 90% på mitt lerret gitt ut i fra den monteringsavstanden jeg refererte til tidligere ved å sette zoom på midten og da montere projektor hvor den fyller hele lerret med default projektor-logobilde.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Selv om det ikke er luftehull på undersiden kan det jo hende projektoren blir varm på undersiden, og dermed allikevel kvitter seg med overskuddsvarme den veien. Det er jo bare å kjenne etter og hvis det er tilfelle bore noen hull i plata for sikkerhets skyld
    Min 6100 blir nokså varm der hvor pærelokket sitter og at den avgir varme der er det ikke tvil om.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skjedde det jeg trodde ikke skulle skje, etter å ha hørt 4805 flere steder så syntes jeg støyen var til å leve med. Men i min stue synes jeg den blir for drøy (kjører low modus). Dermed har jeg begynt å lure på om jeg skal benytte meg av angreretten :? , og kanskje satse på lcd i stedet (pana).

Er det plasseringer som reduserer problemet? Tror ikke akkurat det er ideelt hos meg da den henger rett over sitteplassen, med tak i bakkant. På en annen side, hvor skal man gjøre av den :roll:

Mvh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Hvis du i "ekstase-perioden" allerede begynner å reagere negativt på noe, blir det helt sikkert ikke bedre med tida. Bytt mens du kan er min erfaring :?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Dermed har jeg begynt å lure på om jeg skal benytte meg av angreretten :? , og kanskje satse på lcd i stedet (pana).

Mvh
    Enig med Bidda der, det hjalp sikkert ikke å lese testen av ae700 fra hi-fil og jfinnerud heller...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er størst i filmer med mye dialog. Det vil alltid være noe som er bedre, problemet er om det er verdt prisdifferansen.

"Ekstaseperioden" min er alltid kort :wink: Dessuten er jeg kritisk rett etter ett kjøp. Jeg får vurdere de nærmeste dagene... Blir sikkert værende med denne en stund.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg nå har bestilt en Pioneer 668 så tenkte jeg å ta i bruk hdmi utgangen på den, da må jeg vel ha en m1-da overgang til dvi for så å bruke enda en overgang fra dvi til hdmi, vil dette skape problemer for bilde?
    Syns det blir mye overganger så jeg er redd for at bilde ikke blir helt bra.

Er det noen som har prøvd dette?

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Siden jeg nå har bestilt en Pioneer 668 så tenkte jeg å ta i bruk hdmi utgangen på den, da må jeg vel ha en m1-da overgang til dvi for så å bruke enda en overgang fra dvi til hdmi, vil dette skape problemer for bilde?
    Syns det blir mye overganger så jeg er redd for at bilde ikke blir helt bra.

Er det noen som har prøvd dette?
    Neinei.

Du får M1 -> HDMI direkte. Fåes der du kjøpte projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noen slik kabel å få tak i, det kunne sikkert lages men de ville ikke gi meg noen garanti på at den ville virke.

Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •