Infocus 4805??? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 445
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av awesom-o
    Det er ikke projektoren det er noe galt med, garantert.

Hadde samme problemet, og det var ingenting med 4805'en og gjøre. Det som var problemet var "ground loop" (jordingsfeil). Hadde et kjøleskap på samme kurs som var synderen, dro det ut og alt var i skjønneste orden, blinkingen slutta helt.

Sjekk forøvrig posten min om det, det er bare å søke på navnet mitt.
    Har prøvd flere kurser, både jorda og ikke jorda men det blinker fortsatt.
    Det rare er at det skulle bli sånt når det kom ny projektor,det er ikke annet en det rommet som kino'n er i som går på den kursen.
    Merkelig er det.
    Noen andre tips å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test den et annet sted! på jobben, naboen eller hos en kamerat

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Prøv projektoren hos en slektning eller venn.
    Et annet hus med andre ord.

Dette er bare skudd i blinde, men hvis den er like gale der, så er det projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det bare vært så enkelt.
    Tror ikke det finnes noen andre her med hdmi eller dvi som jeg kan teste.
    Å jeg begynner ikke å rive løs de kabelgangene jeg har brukt.
    Har malt de så da kommer malingen til å sprekke.

En kammerat som er elektriker komer innom i morgen og skjekker om det er joringsfeil her, så får vi se da.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke feilen på s-video eller komponent?
    (Eventuelt kompositt?)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare på HDMI
    Kjører komponent nå til jeg får fikset feilen.

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det jeg hadde også. Projektoren din er garantert 100% iorden.

Røsk nå ned den kabelen din og prøv den i et annet hus, da skal du se at det fungerer. Du har vel prøvd og nappe ut alle ledninger til anlegget ditt? dvd..forsterker osv...og så satt det inn igjen og skrudd på ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått skjekket om det var jordfeil på trafokursen til huset og det var det ikke, det var 100 % sikkert at det ikke var jordfeil på noen av kursene i huset så nå begynner jeg virkelig å lure.
    Har kontaktet HFK og de skulle undersøke om det var noen oppdateringer for dvd'n som kunne fikse dette.
    Vil vente og høre hva de sier før jeg begynner å røske ut hdmi kabeln for å skjekke i et annet hus.

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel ikke være jordfeil akkurat. Problemet tror jeg uten å være noen ekspert, er at hvis det er litt forskjellig spenning på dvd'spillern og projektoren, gå vil det bli noe problemer når de er koblet sammen digitalt med HDMI, enkelte ganger.

Se tråden min, http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Røsk nå ned den kabelen da, det tar hva...5 minutter ? bare prøv det i et annet rom. Det er GARANTERT det, hvorfor ikke prøve ???

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vilken kabel mener du?

Har prøvd projektoren på flere kurser i huset og det er der fortsatt, har og prøvd dvd'n på forskjellige kurser uten noen forandring.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEA har du lest på det svenske prisjakt forumet? Her har det vært beskrevet en del lignende problemer med 4805 tror jeg. Det er en lang tråd om 4805 der.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest den tråden ja, tror ikke det var dette problemet det var snakk om men ett hvitt "flash" hver 15 min pga seneste firmware på 4805

Fikk denne mail'n fra HFK :

Der er jo mange fejlmuligheder:
    *HDMI kabel er for langt eller dårligt. [Vi så jo netop dette med blinkede støj i billedet med den fejlbehæftede sending vi fik af cambridge kabler]
    *projektor understøtter ikke hdcp kopibeskyttelsen, dette får billedet til at slå af/på .
    *indgangsimpedans i projektor er lav sådan at digitalsignal fra dvd-spiller lastes ned under logikspænding så billedet bliver ustabilt [her er kommet en hardware ændinger i form af nogle andre modstandsværdier i DVD3910 sådan at den kan tåle mere belastning før spænding falder- denne ændring blev indført i produktionen sidste år og kan laves på service værksted på "gamle" dvd-3910]
    * der er tale om forskellig version/generation af HDMI på projektor og dvd-afspiller. [ Opdater DVD-3910 til seneste version software- dette kan t.eks. gøres med regions mod cd-rom dateret Marts 2005

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var problemet løst.
    Det var dvd'n(Denon 3910) som måtte oppgraderes med nyere firmware.
    Det var jaggu godt å få fikset.
    Glad jeg ikke begynte å løsne på hdmi kabelen for det hadde vært mye og bortkastet arbeid.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste måneden har bildet fra min kjære 4805 vært plaget av "flickering". Det er som om bildet pulserer; det går fra normalt bilde til et lysere og svakere bilde i løpet av et halvsekund. Dette kan vare i tyve minutter for så å forsvinne, Når jeg kjører lampen på normalmodus (ikke sparemodus), skjer det ikke, så jeg lurer på hva dette kan være.

Er det like før pæren ryker, eller kan det være en software feil?

Hvis det er det siste, så bør jeg vel oppdatere med nyere software. Jeg vet at mange har fått problemer etter å ha installert v1.13, og det er hovedgrunnen til at jeg ikke har oppdatert, men nå kan kanskje det være løsningen.

Håper noen med samme erfaring kan hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelige forstyrrelser på Infocus 4805

Jeg har kjøpt meg en Infocus 4805, og var godt fornøyd første uka, med unntak av noe høy viftestøy.. -men nå har jeg fått problemer med at den viser en forstyrrelse som begynner nede i høyre hjørne av bildet. Det ser ut som en "varme forstyrrelse" (nesten sånn som damp, eller varme beveger seg / skimrer i lufta i bølgebevegelser som stiger oppover). Forstyrrelsene følger høyre del av bildet opp mot toppen, men "brer" seg også inn mot midten av bildet. Ser ingenting tilsvarende på venstresida..

Jeg ser disse forstyrrelsene tydligere ved bruk av svideo, enn ved bruk av HDMI. Jeg trodde kanskje det faktisk kunne være varmen som slo tilbake fra bordet projektoren står på, men jeg har flyttet den så langt fram jeg tør uten at den skal gå i bakken, uten forbedring..

Håper dere har noen tips / formening om hva det skyldes og hva jeg skal gjøre! -Jeg har kontaktet kjøpssted og venter på svar der og, men jo mer info jeg kan få, jo bedre.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan fortsatt ikke skjønne at folk er plaget av viftestøy...
    Lurer på om dere som er plaget sitter å ser på bildet uten lyd?

Jeg har hatt en 4805 hengende over hodet i nesten 1 år nå, og er overhodet ikke plaget av dette i det hele tatt.
    Og viften er ikke høy i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Jeg kan fortsatt ikke skjønne at folk er plaget av viftestøy...
    Lurer på om dere som er plaget sitter å ser på bildet uten lyd?
    Jeg skrur opp lyden så langt anlegget klarer å gå, men i hjemmekino sammenheng er det kanskje noe begrenset hva Tivoli Audio klarer å prestere -Filmvalg spiller kanskje også inn; jeg ser lite action o.l.

Samtidig er jeg den første til å innrømme at jeg er über følsom på "sus og dus" (har kanskje sammenheng med tinnitus..)

Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Jeg har hatt en 4805 hengende over hodet i nesten 1 år nå, og er overhodet ikke plaget av dette i det hele tatt.
    Og viften er ikke høy i utgangspunktet.
    Vil tro at flere faktorer spiller inn, som "lyddempende matieraler", rom størrelse, vinduer osv

I det store og det hele er jeg godt fornøyd med projektoren; den er min første og jeg regner med å ha den et par-tre år!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er kommet ny firmware på InFocus' hjemmesider, v1.2.1 20.sep.05.

http://www.infocus.com/service/sp480...site_region=3&

Noen som har testet denne? Er det noe vits i å oppgradere når projektoren fungerer helt fint? Det ser jo ikke ut til å være noen forbedringer på bildesiden. Er det bare en unødvendig risk å oppgradere?

Uansett, hvis noen har lastet den ned, post gjerne direktelinken eller legg filen ut her, er sikkert en del som ikke gidder å skru ned projektoren for å lese serienummeret for å få lastet ned.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LilleHjelper
    Jeg har kjøpt meg en Infocus 4805, og var godt fornøyd første uka, med unntak av noe høy viftestøy.. -men nå har jeg fått problemer med at den viser en forstyrrelse som begynner nede i høyre hjørne av bildet. Det ser ut som en "varme forstyrrelse" (nesten sånn som damp, eller varme beveger seg / skimrer i lufta i bølgebevegelser som stiger oppover). Forstyrrelsene følger høyre del av bildet opp mot toppen, men "brer" seg også inn mot midten av bildet. Ser ingenting tilsvarende på venstresida..

Jeg ser disse forstyrrelsene tydligere ved bruk av svideo, enn ved bruk av HDMI. Jeg trodde kanskje det faktisk kunne være varmen som slo tilbake fra bordet projektoren står på, men jeg har flyttet den så langt fram jeg tør uten at den skal gå i bakken, uten forbedring..

Håper dere har noen tips / formening om hva det skyldes og hva jeg skal gjøre! -Jeg har kontaktet kjøpssted og venter på svar der og, men jo mer info jeg kan få, jo bedre.
    Dette er varmluft som kommer ut foran på pjen. Problemet er størst dersom den står på et bord og luften reflekteres opp fra bordplaten. Har du pjen hengende i taket burde ikke problemet være like stort..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infocus 4805 - snodig lys flekk på lerretet

Aner noen hva dette kan være? Det har dukket opp et lyst parti på størrelsen med en håndball når jeg snurrer film. Det er øverst til høyre, og bare synlig på svarte partier. Det skyldes ikke lerret, og linsa har jeg "gnukket" med en fotoklut. Er det selve pæra, eller noe med fargehjulene? Det er statisk.

Side 21 av 23 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •