Infocus 4805??? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 445
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    NY FIRM!

Ser det har kommet ny firmware til den også.
    Datert 10. desember.

http://www.infocus.com/service/sp480..._region=3&

Sync Threshold control changed to a slider
    1080i -> 720p switching improved
    1080i -> 480p switching improved
    Letterbox support on DVI
    Keypad disable option implemented
    Lamp life warning set to 2,980 hours
    EDID modes made for digital
    Keystone adjustment image anomaly resolved. Image no longer changes to horizontal stripe when adjusting keystone setting.
    "Setting up image" message no longer partially hidden
    Horizontal lines no longer appear at the bottom of a computer image while projector locks to signal
    Vertical line in video image no longer appears when Brightness is adjusted in 4:3 or native aspect ratio.
    Text in User Settings Saved no longer remains on screen if menu is removed then brought up again

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt DIY med skapet mitt, skal jo feste projektoren inni under ei hylle. Det beste vil vel være å frese f.eks 3 spor hvor jeg enkelt kan flytte projen for finjustering. Såvidt jeg ser på tegningen så er det 3xM4 skruer. Noen som har gjort dette?

Får forhåpentligvis min i morgen jeg og, nå er lerret à la Tuppelur montert, kabler (dårlig s-video inntil videre) struket og skap montert. Alt klart for testkjøring

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    NY FIRM!

Ser det har kommet ny firmware til den også.
    Datert 10. desember.

http://www.infocus.com/service/sp480..._region=3&

Sync Threshold control changed to a slider
    1080i -> 720p switching improved
    1080i -> 480p switching improved
    Letterbox support on DVI
    Keypad disable option implemented
    Lamp life warning set to 2,980 hours
    EDID modes made for digital
    Keystone adjustment image anomaly resolved. Image no longer changes to horizontal stripe when adjusting keystone setting.
    "Setting up image" message no longer partially hidden
    Horizontal lines no longer appear at the bottom of a computer image while projector locks to signal
    Vertical line in video image no longer appears when Brightness is adjusted in 4:3 or native aspect ratio.
    Text in User Settings Saved no longer remains on screen if menu is removed then brought up again
    Et dette noe man bare kan oppdatere selv via VGA inngangen?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke VGA på 4805, kun M1DA. Der sitter også den intergrerte usb porten. Det følger med VGA + USB til M1DA overgang.

Mvh

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    4mm ja, og hvis du er klar for å lage festet før projen hentes finner du alle dimensjonene her:
    http://www.infocus.com/service/sp480...al-drawing.pdf
    Takker. Kanskje jeg gjør klart opphenget i kveld/natt da jeg sov litt i sta, hehe.. Blir et biltema-oppheng ala antiloop.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart Projektor eier

Hei, her må jeg si det finnes utrolige oppfinnsomme folk og det er fantastisk gode tips å finne her. Har som mange andre funnet interesse for projektor, da jeg endelig er fullt ferdig med kjellerstua så kom det over meg at her må det jo være perfekt med hjemmekino for meg og mine 2 gutter på 7 og 10 år, vi er forøvrig hekta på xbox, så her ser jeg det blanke i øynene :shock: dems når jeg fabler om projektor og xbox+ kino. Helt innerst i kjellerstua så har jeg også ett rom der jeg har PC- rommet mitt, så her kan jeg faktisk ha projektoren stående slik at støy fra denne blir helt uproblematisk. Ser for meg at jeg lager hull i veggen med glassplate til projektoren.
    :?: Spørsmål 1: er det noen tips +råd på hva jeg burde passe på når jeg går for en slik løsning?, Projektoren blir da stående ca 4,5 meter fra lerret på andre siden.
    Så er det projektoren, har nå kjøpt Infocus 4805 Lerret hadde jeg tenk å kjøpe på ikea foreløpig,(200X200m) for å se hvordan det blir, så det er jo ikke store utgiften hvis det skulle hvise seg å gå galt.

info:
    4,5 meter rom
    2 meter takhøyde

Tips og råd og meninger mottas med takk, forøvrig mange takk for alle råd jeg har greid å få fram i forumet

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gringol
    Snart Projektor eier

Hei, her må jeg si det finnes utrolige oppfinnsomme folk og det er fantastisk gode tips å finne her. Har som mange andre funnet interesse for projektor, da jeg endelig er fullt ferdig med kjellerstua så kom det over meg at her må det jo være perfekt med hjemmekino for meg og mine 2 gutter på 7 og 10 år, vi er forøvrig hekta på xbox, så her ser jeg det blanke i øynene :shock: dems når jeg fabler om projektor og xbox+ kino. Helt innerst i kjellerstua så har jeg også ett rom der jeg har PC- rommet mitt, så her kan jeg faktisk ha projektoren stående slik at støy fra denne blir helt uproblematisk. Ser for meg at jeg lager hull i veggen med glassplate til projektoren.
    :?: Spørsmål 1: er det noen tips +råd på hva jeg burde passe på når jeg går for en slik løsning?, Projektoren blir da stående ca 4,5 meter fra lerret på andre siden.
    Så er det projektoren, har nå kjøpt Infocus 4805 på romjulsalg hos Komplett Lerret hadde jeg tenk å kjøpe på ikea foreløpig,(200X200m) for å se hvordan det blir, så det er jo ikke store utgiften hvis det skulle hvise seg å gå galt.

info:
    4,5 meter rom
    2 meter takhøyde

Tips og råd og meninger mottas med takk, forøvrig mange takk for alle råd jeg har greid å få fram i forumet

Hei Gringol

Bare gled deg til du får det hele på plass og kan fyre opp Xboxen på stort lerret. Men én ting kan jeg si med det samme. På 4,5 meter til lerret vil du få et bilde som er større enn 2 meter med Infocus 4805. Da er enten Ikea tupplur uaktuelt, ellers må dem nærmere hverandre. Jeg kom borti litt av samme problemet, og mitt Tupplur henger nå i taket ca 30cm ut fra veggen

Messel

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål 1: er det noen tips +råd på hva jeg burde passe på når jeg går for en slik løsning?, Projektoren blir da stående ca 4,5 meter fra lerret på andre siden.
    Det du må passe på er at kasteavstanden blir riktig i forhold til lerretet du velger. I tilliegg må du få tak i et spesielt glass som reflekterer veldig lite. (Vanlig glass er ikke godt nok) Hva denne typen glass heter husker jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk ifocusen i hus kl 1330 i dag men måtte desverre på jobb i ettermidag så har ikke fått testet den noe, forstår jeg det slik at jo nærmere projektor og lerret er hverandre jo mindre bilde får jeg?, ser jo problemet med at bildet blir for stort, kanskje jeg skal henge pj. i taket i steden for å få den nærmere får nesten 1 meter nærmere hvis jeg setter den i taket.men da blir det mer utgifter til oppheng..............eller kanskje sette den på en hylle......nei da den kaster oppover så må den vel snus rundt eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og så kommer jeg til å spørre en del om kabler, da jeg sjøl har "angst" for kabler....fikk jo så vidt pakket opp PJ. før jeg måtte dra på jobb og så alle de ledningene....da jeg bestillte på komplett bestilte jeg også en overgang M1 et ellerannet med adaptor fant ut via div. forum at det måtte jeg ha, men skjønte lite av det da jeg kikket bak på PC n`min, men som sagt så har jeg ikke forsket mye på dette ennå.....så bak på skjermkortet at det var utganger for PC skjerm +s-video og en annen som jeg aldri har sett før(hvit med 8 pins og 1 pins hull på siden)hva er den til??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått lastet ned ny firmvare ennå?

Jeg får bare feilmelding når jeg prøver å laste ned.

Denne: You have submitted your request from a host that is not acceptable for this site. Please go back to the page you came from and correct the host address.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hentet den.

Men når jeg slår den på får jeg kun opp dette "bildet", noen prikker på høyre side.

Sjekk linken her:

http://student.iu.hio.no/~s123692/prikker%20020.jpg

Er den defekt eller?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke bra ut.
    Hvordan er lyden når du starter den ?
    Den går normalt?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter litt tlf support er den nå i orden
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    etter litt tlf support er den nå i orden
    Og da er det alltid litt kjekt å skrive hva løsningen var for eventuelle andre som kan komme til å få samme problem- :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig lastet ned ny firmvare, var antivirusen som måtte slås av før jeg fikk lastet ned.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som finneru sa er den nå i orden ja. Vet ikke hvorfor dette bildet kom, men jeg slo den helt av, tok ut kabelen og ventet litt før jeg satte det sammen. Så virket den helt fint! Og takk for det. Var ganske bekymret her et øyeblikk, det kan sikkert finneru skrive under på

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det gjorde seg med ny firmvare, er det bare meg eller bråker den mindre nå, syns faktisk både bilde og støy ble bedre.

Men grønn fargen ser det ikke ut til at det går an å få bedre en fabrikkinnstillingene.

Ble bare enda mer fornøyd med denne projektoren jeg nå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angsten har gitt seg..... funnet ut at det må være dvi kobling på skjermkortet på PC..... hvordan er det å kjøre filmer via pc til projektor? eller er det bedre med å bruke xbox eller dvd spiller?? kommer til å kjøre firmvare på pj. i morgen, var det vanskelig å finne ut av?, har linken til sia med siste firmvare.....leser om biltema høytalerfeste til takmontering tror jeg kommer til å ta en sånn løsning...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger med innstrukser for hvordan du skal legge inn ny firmvare i filen du laster ned, ligger med som et pdf ark.

ikke noe komplisert fremgangsmåte, var gjort på 2-3 minutter.

Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •