Infocus 4805??? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 445
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk meg en 4805 idag sammen med et 16:9 lerret. Har koblet alt opp, første filmen ut var the matrix.

Må si jeg ble veldig imponert over bildet. Var mye bedre enn forventet, det eneste som jeg merket var i en scene hvor nesten alt er helt hvitt så blir det masse "flimring" eller hva jeg skal kalle det.. Merket ikke noe til dette i andre scener men det var veldig synlig akuratt i den scenen.

Er dette vanlig? er min første projektor

hmm flimring er vel kanskje feil ord men det var liksom endel støy/forstyrrelse greier I den scenen.

Har en pioneer dv-656 og supra 8m komponentkabler.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette vanlig? er min første projektor Smile
    Det er ikke regnbure du se4r da? Dette utarter seg som mange farger rundt objekter som beveger seg i scener med mye kontrast (e.g. scener med sort og hvitt)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm kanskje, men er ikke mye bevegelse i den scenen.. det er bare morpheous og neo som står og snakker.

Merket iaf ikke noe sånt i resten av filmen. Får se når jeg skal se andre filmer idag om jeg merker det igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett cabin fever og the matrix reloaded idag, merket 0 til den skurringa i cabin fever men det var i den scenen hvor morpheous sloss mot en agent oppå en trailer.. på himmelen der var det en strek/område med sånt.

Men det var i max 1-2 min totalt gjennom hele filmen så jeg bryr meg ikke så mye om det. Er superfornøyd med bildet ellers

I andre helt hvite scener i reloaded var den ikke så det er tydeligvis bare i noen få scener..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett cabin fever og the matrix reloaded idag, merket 0 til den skurringa i cabin fever men det var i den scenen hvor morpheous sloss mot en agent oppå en trailer.. på himmelen der var det en strek/område med sånt.

Men det var i max 1-2 min totalt gjennom hele filmen så jeg bryr meg ikke så mye om det. Er superfornøyd med bildet ellers

I andre helt hvite scener i reloaded var den ikke så det er tydeligvis bare i noen få scener..
    Det høres mest ut som det er i filmen det ligger siden det kun er i "Reloaded". Godt du er fornøyd, kos deg videre.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... lurer på om jeg vet hva du mener. Jeg har samme kombinasjon (4805 og 1910) og i enkelte scener er dette ganske tydelig. Man ser det enklest i overgangen mellom hvit/lys grå og litt mørkere grå. Som for eksempel på himmelen hvis det er overskyet. Jeg ser det samme på starten av Pixar filmene med den hoppende lampen. Jeg aner ikke hva dette fenomenet heter, men det gjør sikkert noen andre

Hvis dette er det samme "problemet" som du har, kan det hjelpe om du skrur ned kontrasten et par hakk,

Messel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å skru ned kontrasten i den matrix 1 scenen der det var verst. Det ble kanskje litt bedre men det syns hele tia.. skrudde den ned til 20 ellernoe og kunne fortsatt se det.

Kan jo kanskje være dvdspilleren men har aldri lagt merke til det når jeg har sett film på tv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fenomenet dere snakker om har jeg også opplevd, og jeg tror det er digitalt støy forårsaket av DVD-filmen. Det ser ut som "glitrende maur", eller noe sånt. Jeg tror ikke det er projektorens skyld, men man vet jo aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2910 sammen med 4805 og har også det samme i lyse deler, dvs. der det er mer eller mindre hvitt. Selv trodde jeg det var pixler jeg så, men kanskje det er noe annet?!
    Bruker foreløpig komponent cabel da jeg fikk høre at DVI på 10 meter ikke er gunstig
    Hadde håpet at bedring av kabler (til DVI) ville fjerne denne "flimringen".

Ellers er bildet helt fantastisk vil jeg si, mye bedre enn forventet.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peekaboo
    Hadde håpet at bedring av kabler (til DVI) ville fjerne denne "flimringen".
    DVI gjør ikke noe med denne flimringen. Kjører kun 1,5 meters DVI kabel men ser dette fenomenet av og til alikevel. Skal forske litt mer på det nå snart..

Messel

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får jeg vel melde meg inn i 4805-klubben og. Har bestilt en fra Komplett til nette 10K. Blir spennende dette i.o.m. at jeg er sensitiv til regnbuer. Men måtte nesten prøve en DLP hjemme også engang.

Nå er det bare å jakte på en oppheng til den som jeg kan feste i veggen. Noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarte ikke å vente lenger med å kjøpe projektor igjen, Kenti ? Uansett, gratulerer med stort bilde !

Jeg er meget spent på om du ser regnbuer på denne projektoren, siden du sier du er "smittet" av fenomenet ! :shock:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Du klarte ikke å vente lenger med å kjøpe projektor igjen, Kenti ? Uansett, gratulerer med stort bilde !

Jeg er meget spent på om du ser regnbuer på denne projektoren, siden du sier du er "smittet" av fenomenet ! :shock:
    Nei, nå begynte jeg å få abstinenser

Er veldig spent på dette med regnbuene selv. Jeg vil nesten kategorisere meg som hypersensitiv når det gjelder akkurat dette. Jeg har sett regnbuer på denne tidligere, men har bestemt meg for å prøve den i mer hjemlige omgivelser. Er ikke sikkert jeg legger så veldig godt merke til de her.

Det var først etter besøket hos Dag Johnsen hvor jeg ikke la så godt merke til regnbuene at jeg bestemte meg for å gå for en DLP denne gangen.

Nå har jeg også fått litt input fra antiloop ang. veggfeste til projektor fra Biltema, så nå er det bare å utføre litt DIY-arbeid på denne etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg håpe at du ikke får hodepine, slik som flere jeg kjenner som er allergiske mot regnbuer. Uansett kan du vel returnere projektoren innen 14 dager siden du kjøper på nettet.

Hvorfor valgte du Infocus 4805, dvs gikk fra LCD til DLP ? Er det kontrast og sortnivå som var utslagsgivende ? Infocus støyer jo en del mer enn Hitachi + at den er lite plasseringsvennlig !

Jeg så selv Infocus 4805 på Hi Fi Centeret i Bergen og fikk ikke en Wow opplevelse. Mulig dette skyldtes at rommet ikke var 100% mørkt + at projektoren ikke var godt nok kalibrert.

Skal jeg vurdere Dlp må de komme med lens shift til en pris som er akseptabel (dvs > 20 000). :?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg vurdere Dlp må de komme med lens shift til en pris som er akseptabel (dvs > 20 000). :?
    Allergisk mot gode kjøp? :P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg håpe at du ikke får hodepine, slik som flere jeg kjenner som er allergiske mot regnbuer. Uansett kan du vel returnere projektoren innen 14 dager siden du kjøper på nettet.

Hvorfor valgte du Infocus 4805, dvs gikk fra LCD til DLP ? Er det kontrast og sortnivå som var utslagsgivende ? Infocus støyer jo en del mer enn Hitachi + at den er lite plasseringsvennlig !

Jeg så selv Infocus 4805 på Hi Fi Centeret i Bergen og fikk ikke en Wow opplevelse. Mulig dette skyldtes at rommet ikke var 100% mørkt + at projektoren ikke var godt nok kalibrert.

Ja, jeg frykter regnbuene, men har jo denne angreretten som du sier i.o.m. at jeg kjøper den på nettet.

Jeg valgte DLP denne gangen siden jeg alltid har hatt lyst på DLP. Men, som sagt, så har regnbuene holdt meg igjen. Kontrast og sortnivå er så klart et pluss, men ikke grunnen til at jeg valgte DLP denne gangen. Nå kom jeg over en god pris (10K) på Komplett, og så dermed muligheten til å prøve en OK DLP hjemme til en overkommelig pris.

Er klar over at denne skal støye noe mer enn Hitachi, men blir jeg ikke plaget av regnbuene skal jeg kunne leve med det (håper jeg).

Plassering er noe mer knotete ja, men ikke så ille som jeg først antok. Alt blir mye lettere når man finner et stativ for den til vegg. Jeg har også sjekket kasteavstand, og den passer bra til avstand jeg har fra projektor til lerret.

Jeg så denne på messa som var på Plaza, og der synes jeg den så ganske bra ut. Men det finner jeg jo ut etterhvert. Bra jeg ikke er like kresen på bilde som på lyd da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meldte meg inn i DLP klubben i går jeg og, ble en 4805 til 10k på Komplett. Tenkte jeg skulle sette denne inn i et skap som monteret i riktig høyde. Fant et på Ikea Med dybde 40 cm. Jeg mener å huske at vifta blåser fremover, riktig? Bare å bore opp med hullsag, til luft ut og linsa. Vifte støyen burde bli en saga blott, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en DVI kabel heromdagen sånn at jeg kan koble pcen til min 4805 men når jeg kom hjem så passa den jo ikke i projektoren :P

Hva heter den overgangen jeg må kjøpe? m1 et eller annet? selger de den på clahs?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tan
    Meldte meg inn i DLP klubben i går jeg og, ble en 4805 til 10k på Komplett. Tenkte jeg skulle sette denne inn i et skap som monteret i riktig høyde. Fant et på Ikea Med dybde 40 cm. Jeg mener å huske at vifta blåser fremover, riktig? Bare å bore opp med hullsag, til luft ut og linsa. Vifte støyen burde bli en saga blott, eller?
    Husk at selv om den blåser ut framme trenger den luft fra andre kanter.
    Nøkkelordet er her "luftsirkulasjon".
    Ikke vits å ha en "lydløs" projektor hvis den kveles i et skap med 2 hull og pæren ryker etter 300 timer.

Sørg for god plass rundt projektoren inni skapet og at den får tilgang på luft fra sidene eller bak. Lite vits å hente inn luft fra fronten siden det er der den varme lufte vil befinne seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var at varmlufta slipper ut i front. Skapet er 40x46x46 cm. Kan bore opp flere hull for bedre ventilasjon. Blir jo en variant av hushboxen. Er det noen som har prøvd dette? Er jo interessert i at pæra holder lengst mulig, men har og sett mange komentarer til støynivået. Dette i tillegg til ønsket om et diskre/skult oppsett har gjort at jeg ønsker å sette pj i et skap.

Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •