Infocus 4805??? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 445
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Før helgen ble det kjøpt en 4805 og et Adeo Greyline 92", og nå sitter jeg og gleder meg til å få godsakene i hus. Regnbuer og litt dårlig optikk har jeg prøvd å fortrenge, men vi får se hvor lenge den taktikken varer.

Tror dere prosessoren i en H/K DVD25 kan gjøre en bedre jobb enn 4805? Har hørt mye snakk om denne Faroudja-chippen som skal være så glimrende, så det er kanskje bedre å la den ta seg av bildeprosesseringen.

Har lest om flere tilfeller der folk har slitt med fokuseringen, så det er nok en svakhet ved denne projektoren.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde projektoren min hang litt skjevt og at det var grunnen til at jeg ikke kan fokusere bildet sylskarpt i nedre høyre hjørne uten at det blir uskarpt i motsatt hjørne oppe. Den henger også litt upressist i biltemafestet i skråtaket, så jeg trodde bare at jeg aldri fikk den helt 100 % rett.

Tror det skal mye til før det oppstår regnbuer på 4805. Men det er kanskje vanskelig å legge merke til dem i alt bråket?

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dale Cooper Skrevet: 23/11/2004, 16:17 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Før helgen ble det kjøpt en 4805 og et Adeo Greyline 92", og nå sitter jeg og gleder meg til å få godsakene i hus. Regnbuer og litt dårlig optikk har jeg prøvd å fortrenge, men vi får se hvor lenge den taktikken varer.
    Det er ikke noe. Bare vent til du hører bråket fra den, da kommer du nok til å selge den billig ganske fort. :lol:

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Dale Cooper Skrevet: 23/11/2004, 16:17 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Det er ikke noe. Bare vent til du hører bråket fra den, da kommer du nok til å selge den billig ganske fort. :lol:
    Men, så er det en ting som heter økonomimodus da, som du utelukkende må kjøre 4805 i. Det er overhodet ingen normale mennesker som vil klage på støynivået der :wink:

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over at den bråker en del, og det kan godt hende at det blir et problem, men jeg har heldigvis mulighet til å bygge en hushbox hvis det skulle trenges. Den skal takmonteres, og takhøyden er 240 cm, så jeg satser på at støyen er til å leve med.

Tiden vil vise om jeg blir fornøyd eller ikke. Jeg er nok mest bekymret for regnbuer da jeg har sett lite på DLP-projektorer.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke forestille meg annet enn etterkommeren, SP4805, som kommer etter min X1 skulle være mer stille.
    Og jeg er overhodet ikke plaget av støy fra X1.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok veldig individuelt hvordan folk reagerer på støy, og det kommer sikkert også mye an på plassering av projektor og sitteposisjon. Til og begynne med var jeg litt skeptisk til denne projektoren pga. støynivået som en del brukere klaget på, men etter å ha lest hundrevis av innlegg fra personer som ikke følte at støyen var sjenerende, bestemte jeg meg for å ta sjansen på denne modellen. Vi får vel bare se når den ankommer om jeg blir fornøyd eller ikke.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i gang min nyinnkjøpte 4805 i går, og jeg er veldig fornøyd. Nå skal det jo sies at dette er min første projektor og at jeg sikkert vil oppdage svakheter ved denne enheten etter hvert, men førsteinntrykket kunne ikke ha vært stort bedre.

Jeg mater den for øyeblikket med progressive signaler fra en H/K DVD25, men når jeg kjører interlaced, så virker det som om Faroudja-chippen klarer å produsere en dypere sortfarge. De progressive signalene gir et lysere, nesten litt blasst bilde, men til gjengjeld føler jeg at detaljer kommer bedre frem og at bildet får mer smell i de lyse partiene. Jeg har ikke tuklet med fabrikkinnstillingene, så det har nok noe med saken å gjøre.

Noen som har erfart lignende, eller er det noen som kan komme råd om hvilket signal jeg burde bruke?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til: I menyen står det at man kan velge mellom tre forhåndsinnstillinger som går under navnene "Film", "Presentasjon" og "Video". Disse finner jeg ikke. Under "Forhåndsinnstillinger" finner jeg bare "Bruker"-innstillingene. Hva gjør jeg galt?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trikset er å kose seg med filmen og ikke irritere seg over støy! :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    trikset er å kose seg med filmen og ikke irritere seg over støyet! :wink:
    ..... eller kose seg med filmet og slippe å tenke over støy i det hele tatt..... :wink: :wink: :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Fikk i gang min nyinnkjøpte 4805 i går, og jeg er veldig fornøyd. Nå skal det jo sies at dette er min første projektor og at jeg sikkert vil oppdage svakheter ved denne enheten etter hvert, men førsteinntrykket kunne ikke ha vært stort bedre.

Jeg mater den for øyeblikket med progressive signaler fra en H/K DVD25, men når jeg kjører interlaced, så virker det som om Faroudja-chippen klarer å produsere en dypere sortfarge. De progressive signalene gir et lysere, nesten litt blasst bilde, men til gjengjeld føler jeg at detaljer kommer bedre frem og at bildet får mer smell i de lyse partiene. Jeg har ikke tuklet med fabrikkinnstillingene, så det har nok noe med saken å gjøre.

Noen som har erfart lignende, eller er det noen som kan komme råd om hvilket signal jeg burde bruke?
    Ikke let etter svakheter men sitt tilbakelent og nyt herligheten.

Jeg har ikke erfaring med 4805, men med min X1 så fikk man kun hjelp av Faroudja-chippen via s-videoinngangen.
    Altså, på min er ikke Faroudja-chippen i aktivitet hvis jeg kjører interlaced i komponentinngangen min som er adapter i pc-inngang.
    Går ut i fra at 4805 nå har egen komponentinngang.
    Så på X1 er komponent progressivt pri 1, og s-video via Faroudjachip pri 2.

Valget av innstillinger Video, presentasjon osv... har jeg på alle inngangene, men mulig at 4805 kun har denne menye hvis man henter kilder fra innganger som computer, s-video eller annet.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eneste jeg har å utsette på min 4805 er at det ser ut som en mauertue med grønnaktige prikker når det er helt mørkt.. noen andre som har problemer med det samme?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4805 har egen komponentinngang, ja, og man kan kjøre både interlaced og progressivt. Jeg leste nettopp en anmeldelse der det stod nevnt at lysutbyttet er høyere ved progressive signaler enn det er ved interlaced. Dette bekrefter jo min observasjon. Det betyr vel i praksis at man må vurdere hvor mye lumen man trenger i det aktuelle rommet. Mitt rom er mørklagt under filmtitting, så jeg tror kanskje interlaced vil være fordelaktig for meg. De lyseste partiene i bildet vil sikkert lide noe (hvitt får et gråskjær), men sortnivået er tross alt viktigst for meg.

Er det andre forskjeller jeg kan se etter når det gjelder disse to måtene å prosessere et bildesignal? Vil gjerne finne ut hvilken prosessor som er best.

Nå er jeg helt fersk på dette her, så rop ut hvis jeg er på bærtur.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres merkelig ut. Hvis du får høyere utbytte ved progressiv er det nok fordi den er stilt opp til å kjøre i presentations modus eller noe lignende på den inngangen. Gå inn i menyen når du kjører progressiv og still om til film-modus, så får du et riktig lysutbytte på progressive signaler også. Dette er ihvertfall tilfelle på X1, så jeg tenker nok det er det samme på 4805.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    det eneste jeg har å utsette på min 4805 er at det ser ut som en mauertue med grønnaktige prikker når det er helt mørkt.. noen andre som har problemer med det samme?
    Har det samme problemet... "Fint" me er 2 :P

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde kanskje det var pga. component kabelen.. den er litt billig... burde kanskje oppgradere den...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maurtuen er vel et vanlig problem med DLP.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det er på grensen til veldig irriterende... tror nok ikke component kabelen gjør det noe bedre...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig.
    På min X1 har jeg aldri lagt merke til dette maurtuefenomenet i det hele tatt.
    Kjører komponent progressivt via hjemmemekka kabel som beskrevet på forumet her. Strekk ca 3.5m.

Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •