Etterslep, PS3 og Epson TW2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Etterslep, PS3 og Epson TW2000

Jeg synes jeg har i overkant med etterslep ved panoreringer og ved objekter i bevegelser. Ser mye på musikk-dvd, og der blir det spesielt fremtredende ved mye panorering, nærbilder og mye bevegelse. Ellers er bildekvaliteten veldig bra.
    Trenger hjelp til å få optimalisert bildet. PJ`n er en Epson TW 2000, signalkilden en PS3 og det er brukt 6m HDMI kabel.
    Hvilke innstillinger skal jeg bruke, eller snarere hvilke MÅ jeg ikke bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg at mange mener at kvaliteten på HDMI kabler er den samme, dvs enten får man bilde eller så får man det ikke. Men jeg ville likevel utelukket det som årsak ved å prøve en kortere kvalitetskabel som denne fra Elkjøp. Så kan du levere den tilbake hvis det ikke utgjør noen forskjell.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger bruker du på TW2000? Har du påslått noen former for støyreduksjon?

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være innstillinger på ps3... vet den har noen innstillinger som fucka opp litt hos meg.. men skal sies at min er hd-ready, ikke full-hd... men orga litt i ps3 menyene og vips så var jeg kvitt de problemene du beskriver... tror neppe d er noe med hdmi kabeln din...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste står i automatisk eller av.
    Støyred. er avslått på PJ.
    Hmm..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører PS3 sammen med Tw2000. Bruker en HDMI på 10meter. Har på ingen måte dette problemet hos meg. Jeg tror du har rotet litt rundt på innstillingene dine. Det enkleste hvis du ikke vet hva du har gjort er å gjenopprette fabrikkinstillinger på PS3 og kanskje også TW2000. Alt av støyreduksjon og slikt skal være avslått. Er det blu-ray som hakker, eller alt?
    Hvis det bare er blu-ray som hakker er det 2-2 pull down på prosjektoren. Denne aktiveres automatisk i xv colour, men er usikker på om du må aktivere den hvis du kjører cinema.

I 99,98 % av tilfellene bør du kjøre xv colour på tw2000.

Har du forsterker mellom ps3 og pj, eller går kabelen direkte til pj fra ps3?

Er egentlig ikke mye du trenger å stille inn. Sett bilde til 1080P, og lyd via HDMI så skal ps3 og tw2000 fikse resten.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis støyreduksjonen er avslått i TW2000, så er etterslepet generert i PS3 (eller i receiver, hvis kabelen går via en slik). HDMI-kabelen har absolutt ingen ting med etterslepet å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •