Har Pæra tatt kvelden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Pæra tatt kvelden?

Hei folkens. Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg.
    Jeg har en Hp ep7112 som jeg kjøpte svinbillig av en kamerat. Gått ca 1000 timer. Funka veldig bra fram til i kveld da jeg prøvde å snu den på hodet. Planer om å feste den i taket. (den hadde til nå stått på en stol. Litt upraktisk).

Da jeg skulle slå den på igjen lyste lampen litt svakt og så begynte en varsellampe med et temperaturtegn å blinke. Så startet viften og gikk en liten stund så slo projektoren seg av, av seg selv.

Er det en kobling som er svak her eller er det støv som begynte å virvle da jeg snudde den på hodet, eller må jeg regne med at pæra har tatt kvelden? Pæra lyser litt så den er jo ikke helt død, men vil altså ikke tenne skikkelig. Og Projektoren er helt kald så det er ikke snakk om overoppheting.

Jeg håper noen av dere kloke hoder kan hjelpe meg med litt info rundt dette.
    På forhånd tusen takk
    Mvh
    Wilhelm

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kollega som har samme PJ, og selvfølgelig samme problem..... Dette har skjedd med hans PJ to ganger, og begge gangene har han sendt den til nederland til reparasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar! Ok så det er et kjent problem da. Hmm garantien har jo gått ut (den er 2-3 år gammel) og usikker på om jeg vil koste på rearasjon i Nederland på en så billig pj. Men veit du om pæra da ble skifta på din kollega sin pj?
    Wilhelm

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pæra ble ikke skiftet. Nei det er vel noen særlig hensikt å spandere noe på en PJ som kostet 5000,- ny for tre år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så da er det ikke pæra. Nei du har rett i at det nok ikke lønner seg å sende den på noen dyr reparasjon. Jeg har kun brukt den i ca 90 timer så litt surt er det jo, men men. God anledning/unnskyldning til å kjøpe seg en "ordentlig" PJ. Takk for god info!
    Wilhelm

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om det er noe støvfilter på projektoren? Hvis det er det kan det kanskje være tett? Temperaturtegnet kan også tenne som varsel om at en av kjøleviftene er tatt kvelden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ har ikke noe støvfilter som kan taes ut. Innenfor Pæra er det mye støv. spesielt på et sort plasthjul med riller som er litt vanskelig å nå inn til. Sorry jeg har ikke peiling på dette, men er det mulig at det er støv som gjør at PJ pæra ikke vil tenne skikkelig?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis støvet stopper en av de små viftene som beskytter elektronikken, så vil nok projektoren forhindres fra å starte ja. Dette for å unngå brann eller andre varmeskader. Har du prøvd å blåse den ren med trykkluft? Hvis du ikke er fortrolig med dette, så kan sikkert et serviceverksted hjelpe deg med det. Spørsmålet er vel om projektoren er verd å spandere penger på?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for gode råd. Jeg skal gå på Datakjeden (der den ble kjøpt) og spørre i morra hvor mye en servicesjekk vil koste. Kjøper en boks med trykkluft og lar det stå til om service blir for dyrt i forhold til projektorens verdi. Veit du forresten hvor jeg kan få kjøpt trykkluft på boks? Så på clas ohlson på nett men fant ikke noe der.

mvh
    Wilhelm

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    På jobben kjøper vi flasker med trykkluft hos Tess. CRC produkt som sikkert andre også har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg tok PJ med til Datakjeden i dag. De har trykkluftkompressor der som jeg fikk låne. Jeg hadde ingen store forhåpninger om at det skulle fungere ettersom jeg ikke fikk noen "hjelp" de kun viste meg hvor jeg kunne stå, ved utgangen nede på gulvet;-). Men veit dere... det fungerte! og nå er PJ som den var før

Og det hele var gratis.Tusen takk til Datakjeden og tusen takk til dere her inne som har kommet med gode råd.

Mvh
    Wilhelm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •