SONY VPL-VW100 SXRD Full-HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SONY VPL-VW100 SXRD Full-HD

heisann blank på området så må spørre spesialistene,fikk mail fra avshop i dag om demo salg av SONY VPL-VW100 SXRD Full-HD til kr 25000 er det noe å satse på?eller bør jeg heller gå for en vw40 eller vw60 helt ny?eller satse på en vw100 og kansjke investere i ny pære med tid og stunder.Og er det noen som vet om det er demo utgaver fra avshopen eller private folk som selger via shoppen.
    Som sagt ganske blank på området,har bare lært det andre folk har skrevet her på forumet om generelt projektorer.

hilsen brennarn x-nordtrønder bosatt på sunnmøre.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søke-funksjonen, så finner du masse info om VW100. Blant annet den offisielle tråden om VW100: http://avforum.no/forum/digitale-pro...sony+vpl-vw100

Vær imidlertid oppmerksom på at denne projektoren konstant pumper ut ca 500w varme under drift. I moderat små rom blir det uutholdelig varmt, med mindre en har aircondition gående mens en ser film.

Projektorene som er på "tilbud" akkurat nå er Sony Norges demo-projektorer, det er ikke projektorer AVshop har på lager. Det er ett stykk VW100, og 2 stykk VW200.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bruk søke-funksjonen, så finner du masse info om VW100. Blant annet den offisielle tråden om VW100: http://avforum.no/forum/digitale-pro...sony+vpl-vw100

Vær imidlertid oppmerksom på at denne projektoren konstant pumper ut ca 500w varme under drift. I moderat små rom blir det uutholdelig varmt, med mindre en har aircondition gående mens en ser film.
    oi oi det visste æ ikke!men det hva veldig greit å få vite før jeg tar noen valg og evt. kjøp, mange takk for kjapt svar.som sagt er helt blank på dette området.

hilsen brennarn.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med varmeutvikling gjelder forøvrig bare VW100 og VW200 (samme 400w xenon lampe i begge to).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...men til gjengjeld er bildekvaliteten upåklagelig da... Jeg hadde en VW100 på 17kvm og merket null og niks til det Gorm beskriver, så det er nok kun et problem om du skal benytte projektoren på spesielt små rom (rommet til Gorm er ypperlig, men 12kvm uten annet enn et vindu til ventilasjon er ikke rart blir litt het med noen tusen watt i diverse elektronikk...).

Gorm; en varmepumpe til 7990.- med motsatt effekt (dvs. aircondition) hadde mest sannsynlig vært din viktigste og riktigste investering på denne kanten av nyttår...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet mitt er nærmere 16 kvm (etter montering av NorCin paneler), og således ikke spesielt mye mindre enn ditt var. Vindu og ventilasjonskanel har jeg forøvrig også i rommet mitt. ;-)
    "Problemet" er tilnærmet like stort i større rom, det tar bare lengre tid å varme det opp. Jeg har tipset flere tidligere eiere av VW100 om disse to VW200 maskinene som er til salgs, men alle kvier seg pga varmeutviklingen.
    Når det gjelder varmepumpe til 7990, så tror jeg ikke du har erfaring med slike. De støyer voldsomt, og jeg verdsetter faktisk å få med meg dialigen, og det uten å måtte lese den via undertekst.

VW200 er den desidert beste projektoren en kan få tak i uansett pris (min mening), og med det tilbudet som er på disse demoenhetene, er det kun varmeutviklingen som har stoppet kjøp for min del. Jeg skulle ønske jeg hadde et rom som gikk over to etasjer, for i rom med stor takhøyde er varmeutvikling fra elektronikken skjelden noe problem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med pris og levetid på lampemodulene i VW100 og VW200? Disse går vel for å være blandt de dyrere lampemodulene som er i hjemmekino bruk.
    Demo projektorer har vel fort noen hundre timer bak seg, med kanskje litt hyppig start og stopp av lampa, så jeg ville nok tatt med et nært forestående lampebytte med i regnestykket for disse modellene også, hvis det ikke er noen gode lampegaranti ordninger med disse kjøpene da.

Det med avgitt varme er selfølgelig et godt poeng når projektoren har såpass høye effekter, og det sammen med annet stømkrevende utstyr samt en litt sosial hjemmekino på 12-18 m2 med noen stykker som puster å øker luftfuktigheten osv, da kan vel kjølingen fra en stillegående varmepumpe (som fjerner støv og tørker luften ved kjøling osv) være en god investering. På den CRT projektoren jeg brukte tidligere i forige hjemmekino var det ved kjøring ved 1080p et stømforbruk på rundt 600W, og det var med 5 peroner godt merkbart i et 25m2 rom med 3m under taket for å si det sånn.

Når det gjelder varmepumpe, har selv hatt den gleden av nå i sommer å få installert en Fujitsu General Plasma varmepumpe i hjemmekinoen. (på minste viftehastighet som gir tilstrekkelig kjøling støyer den mindre enn HD1 projektoren). Det var litt spesiellt ved testing av denne og for å lære seg oppsettet i praktisk bruk, å sitte å fryse i et rom der det i sommervarmen uten pumpa normalt ville vært 30'C + varmen fra utstyr osv, så er enig med lygren i at det er en god investering i hjemmekino sammenheng, men er også enig med Gorm når det gjelder viftestøyen på de billigste modellene...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har det høyt under taket hos meg, og rommet er egentlig større enn 17kvm ettersom det ligger ved en trappeoppgang... Tror uansett tipset til ask4me2 er noe de fleste med et mindre rom bør vurdere, er egentlig litt rart at vi AV-folket ikke er mer opptatt av inneklima, det er tross alt vesentlig når en ser film mener jeg!

Når det gjelder pris på lampe er det klart at det koster en del på disse. Regn med en 1000-1500 timer pr. lampe, som koster deg rundt 8-9.000 fra Japan (eller kanskje de er mulig å få tak i rimeligere nå?). Det koster deg altså en 10-20 kroner per film i ren lampekostnad. Det må en nesten bare selv vurdere om er verdt investeringen, men Xenon-teknologien gir utvilsomt det beste hvitnivået og generelle fargebalanse som er tilgjengelig der ute pr. dato.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampe til denne koster for tiden ca 500 Euro i Japan

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da begynner vi å snakke...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører rykter om at begge VW200 projektorene allerede er solgt. Det er jo i grunnen ikke rart. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •