IN78 eller TW700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IN78 eller TW700

Etter å ha vært rimelig fornøyd med min PE7700 vurderer jeg å bytte til enten Infocus IN78 eller Epsons TW700. Lest mye godt om begge, men sliter litt med å finne ut hvilken som vil være best til mitt bruk. Stort sett ser jeg på DVD- og HD-materiale via PS3 eller HD-E1, Litt TV-spill blir det også.

Rommet er relativt lyskontrollert, med kun ett vindu som jeg har dekket med svart rullgardin. Bruker hjemmelaget rammelerret. Noen tips om hva jeg bør velge. At den er god til film er vel viktigste aspektet for meg, så da er kanskje IN78 vassest? Jeg har muligheten til å få TW700 et par lapper billigere, derfor jeg lurer på om forskjellen er verdt prisdifferansen...

Kan få TW700 til rundt 6200kr (amerikansk modell). IN78 ligger vel på rundt 7800...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på projektoren du skal erstatte, så vil jeg si at IN78 er det klart beste valget. Når du går fra en DLP-projektor som pe7700, vil TW700 antakelig bli en liten nedtur. Da er det først og fremst bildedynamikken jeg tenker på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar Skal en tur på Hifi-klubben i dag og se nærmere på IN78, så da håper jeg på å bli overbevist!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte med å kjøpe in78 i går. overtok PE7700s plass i takfestet i løpet av kvelden i går Førsteinntrykket etter en stk. DVD-filmvisning (eller rettere sagt tv-serie visning; Little Britain) er at fargene er hakket mer "ekte", kontrasten en tanke bedre. Generelt ser projektoren også en del stiligere ut rent designmessig. Selve bildeprosseseringen syns jeg faktisk var litt svakere på denne enn PE7700; bildet fikk en del linjer og skurr som ikke var så fremtredende på PE7700. Nå skal det legges til at jeg prøvde med en HD-DVD bare for å sjekke bildet, og da var det ingenting å utsette på bildekvaliteten, og minimalt med forstyrrelser i bildet. Så problemet med little britain kan skyldes oppskaleringen eller noe annet som forringer kvaliteten.

Skal uansett prøve ut litt forskjellige innstillinger i kveld, selv om oppsettet var tilnærmet optimalt "fra boksen", er det alltid gøy å fikle litt for å tilpasse det enda bedre, om mulig. Rimelig fornøyd så langt iallefall, veldig dypt og tett bilde, ser ganske klar forskjell på DC3 fremfor den som var i PE7700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •