1080p/24 vs. 1080p/60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p/24 vs. 1080p/60

Er det lett å se forskjellen? Gjør jeg noe feil når det virker som 1080p/24 hakker mer i panoreringer etc enn 1080p/60 ?

Instalerte nettop Catalyst 8.5 som åpner for 1080p/24 men kan ikke si jeg synes det var noen som helst forbedring.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis har du en monitor som ikke klarer å vise 48hz, 72hz eller 100hz/120hz. Dvs at du kun har flyttet konverteringsjobben til TV'en/projektoren i stedet for i PC'en. Dvs at selv om det står at en bildefremviser har 24hz støtte, så betyr ikke dette at den faktisk klarer å vise 24hz eller en x-gange av denne. Kun at den klarer å ta imot et 24hz signal for så å gjøre det om til 60hz.

Dette er tilfelle i det meste av utstyr bortsett fra de dyreste modellene fra de fleste produsenter vil jeg tro.
    Med andre ord kan det være ting som tyder på at bildefremviseren din gjør denne jobben dårligere enn skjermkortet, noe som nok ikke er uvanlig da ATI/AMD PC-skjermkort ofte er svært bra på det meste av video i forhold til mye annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt merke til det samme, og mener min projektor (Optoma HD800X) skal kunne vise bla. 1080p/24Hz. Når jeg setter denne innstillingen på PCen, og velger native fra pj kommer det opp en infoboks hvor det står "1080p 24Hz". Dessuten kan jeg tydelig høre at fargehjulet spinner ned (DLP).

Enda den ser ut til å både motta og vise bildet i 24Hz kan jeg se panoreringer ca hvert annet sekund. Hadde vert interessant å finne ut hva det skyldes, og evt hvordan man kan fikse det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BenQ W10000 som vissnok skal greie 1080/24, men bra blir det ikke med ATI skjermkortet iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •