BenQ PE7700 og rosa skjerm issue (HTPC)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ PE7700 og rosa skjerm issue (HTPC)

Har nå forsket mye på hvorfor sort blir rosa når jeg kjører min HTPC på min BenQ

1. Først trodde jeg det var kablingen, men dette fungerte på en annen stasjonær PC med XP
    2. Deretter trodde jeg det var skjermkortet, men dette ble byttet med et nytt NVidia 8600GT med samme resultat
    3. Deretter trodde jeg det var Vista, og "nedgraderte" til XP MCE 2005, men samme feilen er her.

Så hvor er feilen da? Jo, jeg tror det må ha noe med samspillet mellom PC og Projektor...

Problemet utarter seg slik at skjermbildet vises som normalt, det er bare det at fargene ikke stemmer. Sort blir rosa osv. Hvis jeg setter skrivebordet til XP mindre en det projiserte bildet, vil den sorte rammen rundt skrivebordet få et rosa skjær...

Derfor mistenker jeg at det er PJ som struler det til. Når jeg bytter til andre kilder er bildet perfekt. Når jeg bytter tilbake til HTPC vises XP "riktig" i noen sekunder før projektoren spinner i vei med viften, blafrer noen ganger, og resturnerer det "rosa" bildet til min store ergrelse. BenQ sider den kjører HDMI 1080ix60Hz.

Er det noen som har vært borte i dette eller vet hva som skjer og har en fiks?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildebevis...

Laster opp bilde fra mobilen som viser rosa kant....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glem det....

Det er min 15m lange Dreamscreen HDMI 1.3 kabel som ikke duger....

Nå er det lov å si F..., for den er skjult, snekret og malt inn på en slik måte at den aldri kommer ut igjen...uten å rive ned kanalene i taket og DET gidder jeg ikke nå...

Denne tråden kan dø med meg....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •