Svart ble plutselig blått

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svart ble plutselig blått

Halla

Jeg er ikke så ofte på forumet her med mindre jeg lurer på noe, men håper noen kanskje har noen mulige svar.

For et par dager siden merket jeg at skrifta feks. i internett browsern som skal være svart er blått og andre små skrifter i windows XP er blått som skal være svart, akkurat som hvis du feks ser på en lcd skjerm skrått nedenfra.

Større skrifter i windows som er svart er svarte.

Det hvite som skal være hvit feks i bakgrunnen er hvit, men merket at teksten på filmer er som er hvit har et lite blåskjær i seg i veldig mørke scener.

Bildet er bra på min vanlige 19" skjerm.

Jeg grubler om det kanskje er bildet som ikke er så kraftig som det var før, litt vanskelig å huske tilbake åssen bildet var før, men husker at den svarte skrifta i internett browsern var svart iallefall.

Har epson tw-700 og lampa har gått 1300timer og har behandlet den fint.

Hvis det er oppstått feil med prosjektøren min, er det noe jeg får tilbake på garanti?

Takk for at du leste.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde noen lignende problemer med min Panasonic PTae700. Men der var det mye mer blått enn det du beskriver.

Det kan være flere ting som gjør dette. Det kan være problemer med ett av polariseringsfilterene eller det kan være at hele LCD-panelet må byttes.

I mitt tilfelle var det LCD-panelet. Dette fikk jeg skiftet kostnadsfritt. Garantien på PJ'en min var gått ut, men man har 5 års reklamasjonsrett på projektorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hhagl, og takk for svar.

Håper for all del at jeg ikke må skifte ut noe panel i prosjektøren min.

Fant nettopp ute noe rart.
    Når jeg kjører 1280*720 så får jeg den blåskjærs fargen, men når jeg kjører feks i 1280*768 så er det svart som det skal.

Lurer hva dette kommer av.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John-Type
    Hei hhagl, og takk for svar.

Håper for all del at jeg ikke må skifte ut noe panel i prosjektøren min.

Fant nettopp ute noe rart.
    Når jeg kjører 1280*720 så får jeg den blåskjærs fargen, men når jeg kjører feks i 1280*768 så er det svart som det skal.

Lurer hva dette kommer av.
    Hvis det går på garanti eller reklamasjon er det jo bare å håpe at du må skifte LCD-panelet. Projektoren blir jo nesten så god som ny etterpå! I tillegg kan det være at det blir skiftet ut med et nyere og forbedret panel.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, sier ikke nei takk til det

Men jeg har nå finni ut noe annet rart.

Jeg har skarpheten på fult på instillingene, men når jeg setter den på standard/normal, er skrifen svart.

Testa meg litt fram i word også, når jeg skriver med en liten/normal tekst størrelse er det litt blått, men om jeg skriver med litt større tekst er den svart.

Kan det hende det skal være sånn?

Bare jeg som kanskje ikke har lagt merke til det før eller lenge siden jeg har brukt prosjektøren til windows ting?

Blir forvirra nå

Er ikke så veldig erfaren med tv\prosjektører.

Noen andre som kan teste med å kjøre fult på skarphet og sjekke om skriften skifter fra blått til svart fra liten tekst størrelse til større tekst størrelse?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharpness skal ikke benyttes så lenge du kobler til en PC eller HD kilde. Sharpness tilfører kun støy i bildet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er problemet polariserere/LCD panel vil man se disse farge lekasje problemene hele tiden så lenge lampa lyser, også uten tilkobblede kilder og i projektor menyene osv.

Kan virke som om projektoren ikke sammarbeider så godt med pcen med sharpness intilling aktivert, og det er vel ikke en god ide på kilder som i utgangspunktet ubehandlet kan matche oppløsningen av projektor panelene, og sharpness er vel mer egnet når man f.eks bruker 576i eller 576P kilder som bildeprosessoren i projektoren uansatt må behandle for å fordele bildet på hele 1280x720 oppløsningen til projektoren.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en HS-50 med blåskjær midt i nedre kant av bildet på alle kilder. Er dette noe en kan gjøre noe med selv eller kan det være reklamasjon?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •