Beste dlp prosjektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste dlp prosjektor?

Etter det jeg har lest her, så virker det som dlp er beste prosjektorene...Hvilke er de beste dlp prosjektorene i prisklasse ca 20.000 kr?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er delte meninger om hvilken teknologi som er "best", og stort sett anbefaler nordmenn det de har kjøpt selv. Vi har tydeligvis et eller annet behov for å forsvare egne valg? ;-)

Hvis du ikke har egen erfaring med forskjellige typer projektorer, anbefaler jeg deg å få demo i forskjellige settinger, slik at du kan ta et valg basert på dette.
    I grove trekk har alle teknologiene både svakheter og styrker, hvilken en foretrekker blir derfor rimelig individuelt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke den mest til film, men også til ps3. Jeg burde vel da velge dlp? Alternativet er å kjøpe plasma tv, som jeg har lest er klart beste valget for film og tv...Så jeg vil gjerne vilte hvilken dlp prosjektorer som er de best i prisklasse ca 20000..gjerne også råd om hvilke plasmaer som er de beste i den prisklassen, og fordeler og bakdeler dlp prosjektor vs plasma tv.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes som Gorm sier, veldig mange meninger om dette. Personlig er jeg faktisk usikker på hvilken teknologi jeg liker best, men det er fordeler og ulemper med alle. Dersom du leser litt på forumet vil du finne mye god info.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som antydet så er det nesten umulig å si. Så godt som alle de nye er "gode nok" og forskjellen mellom DLP og de andre teknologiene er så små at jeg ikke ville ha lagt for mye vekt på det.

Nesten som å spørre "Hva er den beste bilen?" :-)
    Noen liker mora og andre liker dattera... hehe

Jeg byttet selv ut (ca 18 mnd siden) min 480p LCD prosjektør med en 720p DLP prosjektør til ca 8000,- (Optoma HD70) i påvente av nedgang i pris på 1080p. Håper å kjøpe meg en 1080p før jul.

Om du kjøper en W5000, HC5000, TW2000 etc så kommer du til å bli kjempefornøyd.

Andre kriterier som jeg føler er mere relevante å ta hensyn til er lysstyrke, plasserings vennlighet osv.

Mitt første innlegg??...jippi (redigert: Nei det var visst mitt andre...)

Rune

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste henger hjemme hos meg!

Og som Gorm og andre sier, så er den selvfølgelig best fordi jeg har den selv!

Uansett, jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min IN82, men om den er best?

Sikkert ikke, men så lenge jeg er kjempefornøyd selv, så er det egenlig det samme!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henger den nest beste hos meg ops: Pana 900 . er godt fornøyd. Grunnen til valget er kort og godt kastelengden.. 5.5 m på et 92" lerret. Det har vel skjedd litt på et par år siden denne var ny...... Fantes ikke DLP med optikk som matchet denne på pris den gangen.

Venter på 1080 til betalbar pris med samme kastelengde

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg DLP projektor selv, men man får veldig mye bildekvalitet/kr på mange av de FullHD DLP projektorene man finner i 20000kr klassen nå fortiden.

Synes som Gorm her at du burde få en demo av de projektorene du vurderer, da vel de fleste DLP hjemmekino modellene i den prisklassen vel er meget gode, og ingenting er som å se projektorene selv i praksis, både bildekvalitet, utseende messig, plasserings venlighet, lens shift, zoom område og viftestøy osv..

Ville hovedsakelig sjekket ut DLP, LCD modellene, men kanskje ikke så dumt med de andre teknologier som SXRD (Sony VW40 - VW60) og JVC sine D-ILA osv som er litt over den prisen du vurderer. Dette mer for å få litt mere refferangse grunnlag, og for å oppleve eventuelle forskjellene som er typiske for i de forskjellige teknologiene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kikka på kastelengden på denne, men at 1080p begynner å nærme seg "betalbart" er helt klart.

Projektorer | Bilde | Soundgarden
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det Teddy, men Panan skal få stå til den tar kvelden Eller at jeg får et utslag av oppgraderingssyken igjen..( har vært sterkt plaget siste året )
    Dette blir vel kupping av tråd, men bær over med en gammel gubbe ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •