Problemer med Jvc opp mot X1...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Jvc opp mot X1...

Har et problem: når jeg kopler opp min jvc dvd mot x1 så forsvinner bilde på enkelte filmer. kommer tilbake et halct sekund før det forsvinner igjen... noen som vet hvorfor? bare enkelte filmer... dvd spilleren er ikke modifisert på noen måte... bruker supra komponent til vga kabel.
    Som sagt, funker bra på de fleste filmene, men når jeg prøvde meg med The Ring så klikka det totalt...
    Hjelp....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer om du slår av auto-search, eller autosøk(etter kilde) i projektoren?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for svar...
    Auto kilde er slått av så det kan det ikke være.... uff å kjedelig... uansett syns jeg det er merkelig at det kun skjer på enkelte filmer. På The ring så kutter den ut etter den dreamworks introen (er det ikke dreamworks tro?) når starten på menyen begynner. etter å ha gjetta meg frem til play så stopper det nesten opp. da klikker det ikke så ofte igjen. men det klikker. (Altså bilde forsvinner)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å se en hel film i natt.
    Det gikk ikke.... Med gjevne intervaller så forsvant bilde (ca 14-20 min mellom hver gang)
    Har forøvrig prøvd å oppdatere til nyeste firmware hvis det har noe å si. (innstallerte den før jeg prøvde dvd spilleren for første gang)
    Det som skjer når bilde forsvinner og "bluescreen" dukker opp er at det virker som et hjul eller liknende i prosjektoren jobber raskere når det ikke er et bilde. 'Hjulet' slakker ned farten igjen når den finner bilde og det står "bilde aktivert, 576p" eller noe i den duren når bilde kommer tilbake.
    Noen som vet hva som er feil?
    Er det feil på kabelen (supra komponent til vga 8 meter) eller feil på dvd spilleren (Jvc xv na77sl)
    Håper på svare da detter veldig irriterende når jeg etter langt om lenge og lengre enn langt har fått prosjektor og ny dvd spiller i hus!
    (Bilde er forøvrig kjempe bra når det faktisk er der, og at jeg bruker en dvd spiller til 3000 funker forbausende bra)
    På forhånd takk.
    Mvh,
    Kenneth Olsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem med "bluescreen" på X1 når jeg benyttet min Philips DVD963SA. Problemet kom og gikk uten noen tilsynelatende grunn. Problemet var spesielt plagsomt når jeg skulle bla i DVD-platens egen meny.

Antar du har aktivert "Juster synkronisering" på din X1?

Etter at jeg gikk over til HTPC, er problemet borte, men det hjelper jo ikke deg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tiger og takk for svar!
    Det samme skjer når jeg prøver å gå i menyer på dvd spilleren. av og til funker det, andre ganger ikke...
    Men oftest skjer dette når jeg ser film.
    Har ikke krysset av på 'Juster Synkroniseringsterskel'.
    Skal denne være krysset av?
    Men det er ikke noe galt med prosjektoren eller kabelen? Det er dvd spilleren som det er noe feil med?
    Takk.
    Mvh,
    Kenneth

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krysset av for 'Justering av synkroniseringsterskel'.
    Vet ikke hva det betyr men min umiddelbare reaksjon er at det ser ut som om det har ordnet det!
    Satt på The ring nå og det funket smertefritt!
    Det ser fakta ut som om dette løste problemet mitt
    Men en annenting jeg syns er litt rart med dvd spilleren er at jeg må stille den på Y/C for å få bilde. I manualen står det at den skal stå på RGB/COMP for progressiv scan. (er en switch bak på dvd spilleren).
    Men ellers nå så er jeg kjempe fornøyd! Får bare håpe at det forstetter slik da

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra! 'Juster Synkroniseringsterskel' gjør at X1 selv justerer seg etter DVD-spilleren.

Sitat Opprinnelig postet av Infocus
    Sync Slicer control in the Picture menu allows a broader range of use with Progressive DVD players

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt