Prosjektor til mørk kjeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor til mørk kjeller

Nå har jeg lest litt rundt her om prosjektorer.

Rommet som prosjektor skal stå i er ca 4m x 5m. Det er i en kjeller, med kun 2 vinduer. Som kommer til å ha en rullegardin eller noe. Så det kommer til å være ganske så mørkt der inne, uansett årstid.

Det blir jo første prosjektor, så jeg trenger ikke verdens beste heller. Prisen er noe rundt 11-12-13 tusen +/-. Blu-ray kommer til å bli spilt fra PS3 mest sannsylig. 90% film/tv og 10% spilling.
    Er det fordel med FULL HD eller går det greit med HD ready? Jeg har sett litt på TW700 og TW1000, og det virker som de har imponert noen her på forumet. Noen andre prosjektorer som jeg burde tenke på?

Og så lurte jeg også på hvilken farge på lerret. Det har jeg ikke skjønt så mye av enda

takk for svar og anbefalinger!

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tw1000 og 2000 er vel hva jeg ville gått for ja, 1000 i ditt tilfelle med budsjettet ditt. Full hd er faktisk mye mere viktig med så store lerret enn det er på de små 40tommer lcd tvene. syns nå jeg iallefall.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en brukt med ny pære ?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=31946&cat=500

Bruker denne selv fra min Sony Blu Ray spiller og mot Xbox360 og PC med glimrende resultat, men den trenger relativt mørkt rom da den ikke er så lyssterk. Gevinsten med litt mindre lys er et bedre sortnivå og det er det denne er kjent for, samt at den avgir lite støy. Den henger 30cm over hodet mitt (sjekk bilder i min hjemmekino).

Du kan spare mye penger her og kjøpe deg både spiller å konsoll for det du må gi for en Epson TW700 til ca. 10K+ +

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har samme utgangspunkt som jeg hadde for noen mnd siden. Har fått Epson TW980 og er veldig godt fornøyd. Husk at du trenger et skikkelig lerret.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom rommet er skikkelig mørkt kan du driste deg til hvitt lerret, men valget kommer også an på prosjektoren du velger. I de aller fleste tilfeller er grått lerret det beste valget for å konkludere noe enkelt. Det bedrer sortnivået som i de fleste systemer er en 'key-point'.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •