bytte ut min gammle 4805, hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile bytte ut min gammle 4805, hjelp

Hei!

har nå funnet ut at det er på tide å få byttet ut min infocus 4805. mye pga synes den har alltid støyet en del og vil få utnyttet full hd.

har sett en del på Sanyo LP-Z2000 til 15600,- inc en ps3. men har oppfatta at denne sliter litt med lyse rom?

har hvitevegger, men ikke direkte sollys på lærettet. Men på en lysdag så kommer det inn en del lys 180grader (forhold til læretet) inn i stua, som lyser opp en del og gjør at 4805 pj ikke klarer å henge med.

vil jeg få samme problem med Z2000? burde jeg kansje spare å få meg en Epson TW2000 evt isteden da den burde klare lyserom bedre?

om det faller på en sanyo z2000. vil det være en markabel forskjell fra infocus 4805? og vil evt epson tw2000 være et så mye bedre valg at det ikke blir verdt å invistere i sanyo sin z2000?

takker for svar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem Z2000 i det rommet, den har ikke høyt nok lysutbytte. Hva med InFocus X10? Da kan du jo uansett få med PS3 til noenlunde samme pris.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som om den er ganske mye støy på også ca 35db er oppgitt?

hvordan fungerer epson 2000 evt 1000 versjonen på lysere rom? og støyer dem?

eg kan få det helt mørk i stuen menne da eg har en dame som ikke er så glad i natt 24/7, blir det lys inn når hun er hjemme

Eg har mest lyst å holde meg innen 15-16 tusen menne går flere tusen om det er bortkastet å kjøpe dei prosjektorene i denne prisklassen. bedre at det varer.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke bry deg spesielt mye om oppgitte db målinger, da det ikke finnes noen standard for hvordan dette skal måles. Du vil neppe oppleve noen stor forskjell mellom X10 og de to Epson projektorene. InFocus er en av få produsenter som er nøkterne med sine målinger, de fleste andre oppgir tall som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. 19db fra Sanyo'en er jo bare helt på bærtur, da ville det jo ikke være mulig å høre den, og det er absolutt ikke tilfellet.
    Vil du ha en virkelig stillegåenede projektor, bør du kikke på Mitsubishi HC6000. Sammenliknet med din 4805 vil jo alt som finnes av hjemmekinoprojektorer i dagens marked fortone seg som stillegående. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •