PJ til 122" lerret 5m avstand [løst]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PJ til 122" lerret 5m avstand [løst]

Hei

Er ny på projektor. Har fått tak i et enormt lerret, som akkurat går mellom HT mine. Selve det hvite er omtrent 270cm i bredde. Mer vet jeg ikke om lerrete.
    Dreamscreen 330cm 16:9 tabtension heter det visstnok. Er med fjernkontroll.

Så kommer spørsmålet mitt da. Trenger en projektor til detta. Har ikke så veldig god avstand til bakerste vegg, så trenger en som kan fylle bildet med en avstand på ca 4 meter. Er litt lys i rommet også, har persienner langs hele veggen.

Har kikket litt på Epson tw700. Ser ut som den fixer jobben. Noen bedre?
    Prisklasse under 10.000, helst enda mindre. PS3 som kilde, så helst 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et så stort lerret og 4 meters avstand er du på maks på zoom på din 700. Siden det er sommer og ikke film, spilletid ville jeg spart noen mnd heller for så å kjøpt en tw1000 eller tw2000. Med tanke på størrelsen på lerretet og sitteavstanden ville jeg hatt mulighet for 1080P, noe som både -1000 og -2000 har.

Jeg vil sterkt anbefale deg til å spare et par mnd og kjøpe en full HD prosjektor. Regner med du bruker ps3 til spill og film, og da blir jo 90% av tiden mulighet for 1080P. Dumt å ha muligheten men ikke kan utnytte den.
    Blir som å ha røyk men mangle lighter:-D

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, forstår. Tingen var at en 1080p prosjektor koster jo en fot og en arm. Om jeg ikke går for Optoma HD800X til 12 laken. Men denne har vel ikke nok zoom for mitt bruk. Ser ut som den trenger minst 5m for en bildebredde på 270cm.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lerretet ditt har en bildebredde på ca 270cm, så tilsvarer det ca 120 diagonale tommer.

Du trenger altså da en PJ som klarer 120" på 4 meter.

Du kan jo se om du finner en PJ som matcher kriteriene dine her; Find Projectors at Projector Central

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Siden det er sommer og ikke film, spilletid
    Jeg hadde aldri kommet ajour hvis jeg ikke skulle sett film om sommeren.. Aircondition og sorte gardiner gjør susen..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2101
    Hehe, forstår. Tingen var at en 1080p prosjektor koster jo en fot og en arm. Om jeg ikke går for Optoma HD800X til 12 laken. Men denne har vel ikke nok zoom for mitt bruk. Ser ut som den trenger minst 5m for en bildebredde på 270cm.

Er ganske stort lerret du skal ha da. Og hvis du kjøper en pj til f.eks 9000 som du kommer til å irritere deg over synes jeg det er dyrere enn å kjøpe en til 15000 som du er grisefornøyd med. Mitt råd er fortsatt å spare, spare, spare. Du kan jo alltids kjøpe et mindre lerret da, å gå for tw700.....

Jeg ser film på sommeren jeg og, men betydelig mindre enn høst og vinter....

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt dagen på å lese meg opp litt på projektorer. Ser ut som valget kanskje kommer til å falle på en full hd projektor allikevel.

Hva med denne?
    Komplett.no - Epson Projector EMP-TW980, LCD, 1920x1080, Full-HD, 1200 ANSI, 10000:1
    Epson EMP-TW980, LCD, 1920x1080, Full-HD - Pris 13.995,-

Ser ut som den er såpass ny at den ikke ligger inne på "Projection Calculator Pro", men regner med den har omtrent samme zoom som tw1000. iom det er samme optik.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2101
    Nå har jeg brukt dagen på å lese meg opp litt på projektorer. Ser ut som valget kanskje kommer til å falle på en full hd projektor allikevel.

Hva med denne?
    Komplett.no - Epson Projector EMP-TW980, LCD, 1920x1080, Full-HD, 1200 ANSI, 10000:1
    Epson EMP-TW980, LCD, 1920x1080, Full-HD - Pris 13.995,-

Ser ut som den er såpass ny at den ikke ligger inne på "Projection Calculator Pro", men regner med den har omtrent samme zoom som tw1000. iom det er samme optik.
    Jeg brukte TW1000 sine spesifikasjoner da jeg regnet ut avstand og lerret til min Tw2000.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som vil selge meg en tw600. Hvor mye ligger en sånn på i bruktpris?
    Hadde jo vært greit med en billig førsteprojektor, og ventet 1-2år til 1080p projektorene falt litt i pris. Fattig student :S hmm.. *vanskelig valg*

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem "lavoppløst" (les; 720p) LCD-projektor til den lerretsstørrelsen. Det må enten bli 720 DLP (og selv der vil du se piksler), eller en hvilken som helst 1080 projektor med optikk som passer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Glem "lavoppløst" (les; 720p) LCD-projektor til den lerretsstørrelsen. Det må enten bli 720 DLP (og selv der vil du se piksler), eller en hvilken som helst 1080 projektor med optikk som passer.
    Jeg var å så på en 720p prosjektor med et 120" lerret på 4m avstand. Må si meg enig i at dette kan du glemme. Det var stor forskjell synes jeg da jeg sammenlignet med det jeg har.Så mitt råd til deg er fortsatt spare, spare, spare. Eller kredittkort.......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 130" plate-lerret, prosjektoravstan er ca 5m, projektor er Panasonic PT-AX100.
    Med andre prosjektorer kan man nok se pixler eller grid, men jeg
    ser ikke noe til det på denne. Er veldig fornøyd med størrelse og skarphet faktisk!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med et kompromiss. Monterer projektoren litt lengre bak. Slik at den ender opp over kjøleskapet. Og kjøpte meg en Optoma HD800X på komplett til 9995,- =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •