Hej,

Håber, nogen kan hjælpe mig med dette ...

Jeg har en Benq MP611-projektor, som blev købt fra BestBuy engang sidste år. Jeg har aldrig fået den fuldt ud til at virke, da billedet kommer igennem i sort/hvid, når jeg kobler til med s-video eller component video. Den virker OK, når jeg bruger composite video, men dette er jo ikke den optimale billedkvalitet.

Som jeg ser det, fremstår billedet nærmest som et gammeldags TV, hvor signalet er for svagt. Eller som om, farvesignalet ("chrominance") ikke kommer igennem s-video-stikket. Jeg har testet med flere forskellige DVD-afspillere og med flere forskellige s-video-kabler, men med præcist samme resultat. Jeg har sendt projektoren til reparation (hos A Novo) to gange, men de kigger på den en måneds tid og påstår derefter, at det ikke er en fejl i projektoren. Så nu har jeg opgivet at få hjælp derfra.

Jording burde vel ikke have noget at sige med s-video, eller hvad?

Jeg ræsonnerer også, at det ikke er en fejl i s-video-stikket, da fænomenet rammer både s-video og component video.. eller hvad?

Kan man få forstærkere til s-video-signalet? Er der nogen chance for, at dette ville hjælpe?

Er der noget, som jeg burde tjekke, inden jeg fylder den med sort krudt og sender den til reparation igen? Jeg er ved at løbe tør for både gode og dårlige ideer. :|