Optoma HD72i problemer (pæren slukker)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD72i problemer (pæren slukker)

Min HD72i har virket perfekt i snart 2 år. Den har nå 1100 timer på pæra, og plutselig for noen dager siden så begynte den å gå i sort etter ca 30 sekunder med bilde. Slår jeg den av kan jeg fint starte den igjen etterpå, Alt ser OK ut og Themescene logoen kommer opp. Deretter har jeg perfekt bilde i 30 sekunder før det er sort igjen. Vifta går og det er ingen feilmeldinger, røde lys etc. Jeg kan skru den av med fjernkontrollen som normalt

Eneste som har endret seg er at jeg har tatt projektoren ned fra taket og kjører den i bordmodus. (Jeg har fått ny VW60 som har overtatt takplassen)

Har funnet en tråd på AVSforum som omtaler dette problemet og det ser ut som om det er ganske vanlig. Optoma HD 72 Bulb just went... I Think... - AVS Forum

Har sendt avgårde en mail til avshop der jeg kjøpte den i går kveld og venter nå på svar.

Av tråden på AVSforum ser det ut til å være 1 av 2 ting Optoma gjør

1. Bytte pæren, noe som ser ut til å funke i ca 1000 timer og så kommer problemet igjen

2. Bytte ballast eller lampedriver.

Heldigvis kjøpte jeg PJ med 2 år eller 2000 timer lampegaranti, men siden AVshop har byttet butikkløsning så får jeg ikke logget inn og sett ordren min. Jeg har esken med henteseddelen på, og har kvittering på innbetalt beløp, men noen pakkseddel har jeg ikke..

Håper det allikevel ordner seg. AVshop må vel ha ting liggende en viss tid selv om de har byttet løsning?

Er det noen flere med Optoma projektorer som har opplevd noe lignende?
    Hva skjedde i så tilfelle?

Cyberdog

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med AVshop som ba meg ta saken direkte med Optomas servicepartner. Snakket med Tor hos Freber AV-Teknikk AS som sa at her må det pærebytte til.

Ringte AVshop som ba meg sende en skriftlig henvendelse, nevnte også at det ikke var noe problem med innloggingen, de hadde som jeg håpået alt liggende fra før de byttet system.

Så nå sitter jeg bare og venter på svar på mailen min, og er fornøyd med at alt ser ut til å ordne seg

Cyberdog

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •