WAF prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WAF prosjektor

Er på utkikk etter en prosjektor med waf. Har kikket på LG AN110, men den finner jeg bare brukt nå. Finnes det noen andre alternativer?

Og hvordan er bildetkvaliteten på LG AN110, i forhold til f.eks. optoma HD65?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om en litt pen prosjektor, eller kan si noe om bildekvaliteten på lg an110?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig en WAF projektor?
    Hva er du ute etter?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen ting rundt en projektor som minner om akseptabel WAF. En flatskjerm bygget inn i veggen, slik at den ikke tar for mye fokus, det gir god WAF. Å trykke på en kjapp, og umiddelbart få tilgang til rett TV-kanal, det gir god WAF. Å fyre opp en projektor, og alt annet ustyr som må til for å få lyd og bilde, for så å vente til lampen har varmet seg opp og bildet kan skimtes på lerretet, det gir som regel dårlig WAF. Å måtte maskere hele rommet for å oppnå god bildegjengivelse, det gir også relativt lav WAF.

Hvis WAF er sentralt, gå for en stor flatskjerm. Med mindre "W" er av den svært tilgivende sorten når det gjelder forbrukerelektronikk da? Men da hadde du neppe postet denne tråden? ;-)

PS: det ligger en god porsjon ironi i innlegget mitt, men også litt alvor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG AN110 vil jeg betegne som en waf prosjektor. Kan monteres rett på veggen og ser forholdsvis pen ut. Brukervennlighet er ikke så viktig i mitt tilfelle, da jeg har en tv for frustrerte fruer og annet tullball :P

Det som er problemet mitt er at prosjektoren skal inn i en stue, så en svært benq på en hylle har jeg ikke fått helt gjennomslag for

Er rett og slett på jakt etter noe som ligner på LG AN110, som kan monteres rett på veggen og som kan "kamufleres litt". Eventuelt en liten prosjektor som f.eks. kan stå på en sånn ikea hylle med skjult oppheng.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de nye som har kommet, som du setter rett foran lerrettet, og som lager et stort bilde fra nesten ingen avstand?

Husker ikke hva de heter eller hvordan de virker, skummet bare igjennom en artikkel om det i Hjemmekino, eller Lyd&Bilde.

Sikkert noen andre her inne som vet mer om de jeg tenker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å finne LG AN110, men det er forholdsvis vanskelig. Lå en her på avtorget, men den er solgt.

Så jeg lurer på om det er noen som har noe alternativ? Rommet jeg skal ha prosjektoren i er en stue, og det er 4,2 m fra veggen hvor prosjektoren skal være til lerretet. Under prosjektoren kommer det til å være en sofa, så prosjektoren må vel være 1,5m-2m over gulvet og bør være liten nok til å få plass på en 30-40cm dyp hylle.

Noen som har noen alternativer til LG AN110? Pris under 8 tusen, brukt er helt ok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stekre
    Har prøvd å finne LG AN110, men det er forholdsvis vanskelig. Lå en her på avtorget, men den er solgt.

Så jeg lurer på om det er noen som har noe alternativ? Rommet jeg skal ha prosjektoren i er en stue, og det er 4,2 m fra veggen hvor prosjektoren skal være til lerretet. Under prosjektoren kommer det til å være en sofa, så prosjektoren må vel være 1,5m-2m over gulvet og bør være liten nok til å få plass på en 30-40cm dyp hylle.

Noen som har noen alternativer til LG AN110? Pris under 8 tusen, brukt er helt ok.
    Hvorfor skal du finne et alternativ til LG AN110 ? Tror ikke det finnes tilsvarende flate projektorer. Og bildet ? Jeg er iallefall kjempefornøyd med min. Den knuser iallefall de LCDene jeg har sett på kontrast og sortnivå.

Skal muligens selge min projektor innen 2 måneder da jeg skal flytte, og projektoren ikke passer inn i den nye stuen. Send meg en PM.:-D

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AN110 har fått en etterfølger - AN215. Merkelig nok ligger AN110 også fremdeles under produkter på LGs hjemmesider, så man skulle jo tro den fremdeles er i produksjon. Begge virker imidlertid ganske vanskelig å få tak i. Har startet en tråd her http://avforum.no/forum/digitale-pro...-lg-an215.html så hvis noen har noe info...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker