Bør man drege ut kontakten til projektor etter å ha brukt den? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bj88
    mange av disse instrumentene er beregnet for å måle høyere verdier, og er ikke så nøjaktige på lave verdier (det kan man få andre instrumenter til).
    Så vet ikke om jeg ville stolt heeelt på de målingene. Men nå vet jeg jo ikke hvilke instrument du har brukt...

Man kan vel også ta knekken på en strømforsyning ved å koble den ofte ut og inn.
    Så lenge vi snakker om hele Watt så skulle Clas Ohlsons effektmåler holde i massevis.

Jeg har selv sjekket denne effektmåleren opp mot et meget nøyaktig Fluke instrument og resultatet stemte bra.

Derimot kan det være egenskaper ved visse strømforsyninger som kan gjøre at strømgjenomgang vanskelig kan måles på korrekt måte? Men da kan man jo kanskje spekulere i om kWh-måleren i sikringsskapet tar hensyn til dette???

Jeg tviler på at en strømforsyning skulle ha problem med å koples inn og ut for eksempel en gang per døgn. Skulle heller tro at en del komponter har godt av å slippe den varmgangen som standd-by effekten gjør. 25W varmer en del....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Høres ut som en veldig dårlig konstruksjon, det skal vel ikke gå strøm til strømforsyning evt trafo når ting står i standby?
    Hvordan i all verden mener du at en projektor skal kunne stå i standby uten at det er strøm til strømforsyningen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •