BenQ W5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 72 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ W5000

Hei, jeg er ute etter å skal ha meg en ben q w5000 projektor å er desverre helt grønn i projektor livet.
    Problemet er at min avstand fra projektor til lerret er 2,58cm og ser på projektorcentral.com sin calculator pro at dette ikke blir å funke, men så leser jeg på benq sin hjemmeside om spesifikasjoner at Throw Distance Min: 2.00m ; Max:8.00m . Så håper noen kan hjelpe meg litt å fatte dette bedre.
    På en av stand på 2,58cm fra projektor til lerret ,hvor mange tommer kan jeg få av det, og blir bildet bra? Skal henge under taket.

Og evt er det en annen projektor med full hd som vil funke bedre til mitt oppsett.

Håper og satser på litt liv i denne tråden , så slipper man å ende opp med en til lcd tv på 46".

EJ

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen
    Hei, jeg er ute etter å skal ha meg en ben q w5000 projektor å er desverre helt grønn i projektor livet.
    Problemet er at min avstand fra projektor til lerret er 2,58cm og ser på projektorcentral.com sin calculator pro at dette ikke blir å funke, men så leser jeg på benq sin hjemmeside om spesifikasjoner at Throw Distance Min: 2.00m ; Max:8.00m . Så håper noen kan hjelpe meg litt å fatte dette bedre.
    På en av stand på 2,58cm fra projektor til lerret ,hvor mange tommer kan jeg få av det, og blir bildet bra? Skal henge under taket.

Og evt er det en annen projektor med full hd som vil funke bedre til mitt oppsett.

Håper og satser på litt liv i denne tråden , så slipper man å ende opp med en til lcd tv på 46".

EJ

He He ja visst du har tenkt til og ha projen 2,58 CM fra lerretet så vil jeg nok tru at du vil få visse problemer ja

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter hva jeg kan se på projectorcentral vil du få et bilde på ca. 63 tommer med full zoom. Det spørs om du i det hele tatt finner lerret i denne størrelsen. Da må du nok lage et selv.

Hvis du ikke har mulighet til å sette prosjektoren lenger bak, ville jeg kanskje heller sett på en LCD prosjektor. De har som regel kortere kasteavstand etter hva jeg har forstått.

Selv har jeg en Benq 8720, den klarer akkurat 92" på 4,3 meter.

Edit: Du har f.eks. Denne: Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Epson TW1000. Skal klare ca. 87" på den avstanden du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Vel, etter hva jeg kan se på projectorcentral vil du få et bilde på ca. 63 tommer med full zoom. Det spørs om du i det hele tatt finner lerret i denne størrelsen. Da må du nok lage et selv.

Hvis du ikke har mulighet til å sette prosjektoren lenger bak, ville jeg kanskje heller sett på en LCD prosjektor. De har som regel kortere kasteavstand etter hva jeg har forstått.

Selv har jeg en Benq 8720, den klarer akkurat 92" på 4,3 meter.

Edit: Du har f.eks. Denne: Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Epson TW1000. Skal klare ca. 87" på den avstanden du har.
    Hei, ja du sier noe der med lcd projektor :-D ... Er jo helt grønn på projektor livet. Men har lest meg litt opp på det nå. Så er det bare å finne rette projektoren

EJ

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bildestøy?

Hei har ikke mottat min pj ennå men har lest i div tester at W5000 har slitt litt med "støy" i bildet.
    Var inne på et svensk forum der det var en som har testet denne pj litt og han mente at de som har testet rundt om ikke har avslått noe som heter
    "Luma/Chroma transmission" for etter og ha gjort dette så var det ingen støy i bildet! noen andre som har testet dette?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Luma/Chroma transmission" for etter og ha gjort dette så var det ingen støy i bildet! noen andre som har testet dette?
    Jeg har kikket på W5000, men funksjonen som er nevnt høres ut til å kun gjelde dersom man benytter komposittvideo eller S-video.

Er det tilfelle her ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har kikket på W5000, men funksjonen som er nevnt høres ut til å kun gjelde dersom man benytter komposittvideo eller S-video.

Er det tilfelle her ?
    Det står det ingen ting om,er en som har satt den opp som demo i en butikk,skal prøve og finne det tilbake

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette står på minhembio.com

lNu har vi fått in dom!

När det gäller brus i bilden så kan jag nästan rakt av säga att det beror på att de som utvärderat den inte stängt av "luma transmission" på detail enhancement, vilket är påslaget per default. Med det påslaget blir bilden överstyrd och den förhöjer vissa delar i bilden vilket ger massor av brus. Allt för att få bilden att se "lite skarpare ut"...Men med det avslaget är den lugn och fin och ger en bra detalj.

Måste säga att den är ett ordentligt lyft från W9000. Den är skarpare och ljusstarkare. Vi ska in och göra en ordentlig kalibrering på dom så, så att den blir helt korrekt. Men värd sitt pris på 21 900kr måste jag verkligen säga att den är!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, da er nok funksjonaliteten litt annerledes enn jeg først trodde.

Det er vel så enkelt som å slå av disse funksjonene for å se hvordan det blir?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Oki, da er nok funksjonaliteten litt annerledes enn jeg først trodde.

Det er vel så enkelt som å slå av disse funksjonene for å se hvordan det blir?
    ja blir spennende og se,kan jo være noe i det da noen tester klager på støy i bildet mens andre ikke nevner dette,uansett så er den bestilt og idag så har den gått opp i pris igjen så var nok litt heldig

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var pj oppe på plass,har kun sett litt på Beowolf i Blueray og det så helt sinnsykt ut men har ikke testet med noe annet i forhold til PE8720

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja da var pj oppe på plass,har kun sett litt på Beowolf i Blueray og det så helt sinnsykt ut men har ikke testet med noe annet i forhold til PE8720
    Jeg bestilte samme dag som deg og min er fremdeles på postterminalen i Stokke! Makan! Men gratulerer med prosjektor i hvert fall! Jeg gleder meg til å sammenligne med PE7800 Hvordan er støynivået (ikke bildestøy)? Hører du den når den er på?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er den i forhold til 8720?

Sammenlign gjerne:

Skarphet
    Oppløsning
    Kontrast
    Sortnivå!!
    Farger

og evt hva annet du legger merke til...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve og sammenligne litt i kveld,det eneste jeg kan se er at den er mye skarpere,klarere farger og renere bilde på ps3/xbox360,støyen er vel det samme altså ikke noe jeg legger merke til under film eller spilling.

Er veldig spent på denne støyen i bildet mange snakker om,skal prøve et par vanlige dvd filmer senere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen norske tester på W5000 ?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi veeeldig stor forskjell i forhold til 8720?

Har hatt den, og er vel den prosjektoren jeg har vært desidert mest fornøyd med.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er stor forskjell i forhold til 8720. Hovedårsaken til det er dynamisk iris- og gammafunksjon, som gjør bildegjengivelsen veldig mye mer dynamisk enn det du opplever fra 8720. Spesielt dynamikken i mørke scener er utrolig bra (takket vært dynamisk gamma), og dybdefølelsen er dermed langt bedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser jeg hvilken firmware det er? og jeg finner ikke noen innstillinger for fargehjulet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du rote med hastigheten på fargehjulet? Du har jo normal drift, og whisper modus?

Hvis projektoren er levert en av de siate ukene har den siste firmvare, er den levert tidligere har den høyst sannsynlig tidligere firmware versjon. Kan du sette overscan til 0? Hvis det er mulig, og projektoren i tillegg er rimelig ny, ja da har den sikkert siste firmware.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 1 av 72 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •