BenQ W5000 - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Takk for svar! Har lest litt om de Cheif-festene og jeg tviler ikke på at det er bra saker, bare gode ord å finne om de. Men jeg lurer faktisk på om jeg bare skal lage meg en hylle. Dessverre så har jeg murvegg bak, så hyllen må festes i taket. Noe problem med det som jeg ikke tenker på? Om jeg får hylla helt i vater, er vel dette minst like bra som et godt takfeste? Hvordan fungerer fjernkontrollen når man har den stående på en stor hylle rett over hodet på deg? Legg gjerne inn et bilde av løsningen din Danke!
    Dette lurer jeg på å gjøre også.. har samme projektor og den er jo stor!! Aner ikke hvilket takfeste jeg har men det er veldig ustabilt. Har murvegg bak jeg også, så muligheten er å lage en i taket. Det må jo være gull=)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Har lest litt om de Cheif-festene og jeg tviler ikke på at det er bra saker, bare gode ord å finne om de. Men jeg lurer faktisk på om jeg bare skal lage meg en hylle. Dessverre så har jeg murvegg bak, så hyllen må festes i taket. Noe problem med det som jeg ikke tenker på? Om jeg får hylla helt i vater, er vel dette minst like bra som et godt takfeste? Hvordan fungerer fjernkontrollen når man har den stående på en stor hylle rett over hodet på deg? Legg gjerne inn et bilde av løsningen din Danke!
    Ja funker greit med fjernkontroll det. Jeg har Logitech Harmony one. Anbefales. Denne starter alt selvom komponentene står bak når man trykker play/on Kommer bilde imorgen....

Her er seksjonen kombinert barskap, Projektorhylle og filmsamling... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Rommet prosjektoren min står i er 221cm høyt. Lurer litt på hvor høyt/lavt jeg skal ha prosjektoren, og dette kommer jo ann på hvor høyt rammelerretet skal festes. Hvor høyt på veggen bør jeg ha lerretet?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Rommet prosjektoren min står i er 221cm høyt. Lurer litt på hvor høyt/lavt jeg skal ha prosjektoren, og dette kommer jo ann på hvor høyt rammelerretet skal festes. Hvor høyt på veggen bør jeg ha lerretet?
    Det bør være i en slik høyde at det er behagelig å se på.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med en ting.. jeg er forsåvidt fornøyd med sortnivået W5000 gir meg i min kjellerstue. Dog med dynamic black aktivert. Når jeg deaktiverer denne ser alt veldig grått ut. Men når jeg bruker undertekst i mørke scener så blir det vel litt tull for projektoren. Den veksler mellom knallhvit undertekst og gråsort bilde istedenfor matt/grå undertekst og ordentlig sort bilde. Er det noen måte å fikse dette på? Jeg føler meg ganske avhengig av undertekst, så det er egentlig ikke noe tema å deaktivere undertekst.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg sliter med en ting.. jeg er forsåvidt fornøyd med sortnivået W5000 gir meg i min kjellerstue. Dog med dynamic black aktivert. Når jeg deaktiverer denne ser alt veldig grått ut. Men når jeg bruker undertekst i mørke scener så blir det vel litt tull for projektoren. Den veksler mellom knallhvit undertekst og gråsort bilde istedenfor matt/grå undertekst og ordentlig sort bilde. Er det noen måte å fikse dette på? Jeg føler meg ganske avhengig av undertekst, så det er egentlig ikke noe tema å deaktivere undertekst.

Hmm aldri merket noe til dette. Skal titte neste gang jeg bruker proj...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde er fint som bare det.. helt til noen sier noe så den hvite underteksten tydeligvis må fremheves noe veldig føler projektor. Da smeller den på med lys og det sorte blir grått.. Merker det ikke like godt alltid, men stort sett i veldig mørke scener så er det veldig irriterende!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skru av underteksten da vel ;-)

En dynamisk iris jobber etter mengden lys som kreves i en gitt scene. Underteksten er jo en del av det totale bildet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Så skru av underteksten da vel ;-)

En dynamisk iris jobber etter mengden lys som kreves i en gitt scene. Underteksten er jo en del av det totale bildet.
    Ja, akkurat. Jeg føler meg egentlig litt avhengig av underteksten. Hvordan kan jeg få i nærheten så bra sortnivå uten dynamisk iris?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har kjøpt meg en Benq 5000. Har nå knotet det til med innstilling.
    Skulle snu bildet og det endte med at bildet ble snudd og at teksten ble på en måte speilvendt.
    Så nå er menyen helt uforståelig. Finnes det noen måter å reversere dette på?

Trond

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harbs
    Hei

Skulle snu bildet og det endte med at bildet ble snudd og at teksten ble på en måte speilvendt.

Trond
    Ja det er det vettu. Er en funksjon som kan resette til fabrikkinnstillinger. Den er i menyen et sted..

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Trond
    Ta et speil og les menyen fra :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt finlesing av bruksanvisning klarte jeg til slutt å finne frem i menyen og fikk snudd skriften igjen

Det ble litt Battlestar Galactia igår. Er litt skuffet over sortnivå og fargene, det er litt blasst. Har ikke kalibrert den så det er vel noe å hente der. Får prøve å få litt mer smell i fargene med litt justering ikveld.

Trond

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt finlesing av bruksanvisning klarte jeg til slutt å finne frem i menyen og fikk snudd skriften igjen

Det ble litt Battlestar Galactia igår. Er litt skuffet over sortnivå og fargene, det er litt blasst. Har ikke kalibrert den så det er vel noe å hente der. Får prøve å få litt mer smell i fargene med litt justering ikveld.

Trond
    Denne projektoren er ganske lyssvak, så det er vanskelig med lys i rom eller sol og sortnivå.

I et helt mørkt rom har den grei sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp

Hei!

Prosjektoren min vil ikke helt spille på lag lenger og slår seg av i tide og utide. Rød og orange lampe lyser. Virker som det er ganske bra varmegang i vifta. Har sjekket filterne og de er helt fine. Dette har pågått over ganske lang tid og projektoren står egentlig bare til pynt nå.
    Når dette startet for ca 1,5 år siden forsøkte jeg å tilbakestille pæretiden(noe jeg ikke skulle gjort). Spørsmålet er om det er vifta som har tatt kvelden eller om jeg rett og slett skal forsøke å bytte pære? Noen som har noen tanker eller vet om folk i nærheten av Fredrikstad som kan ta en titt og eventuelt reparere?

Har gått inn på den bortgjemte menyen og den viste for en stund siden 2 pærefeil og totalt 189!! feilmeldinger...

mvh Anders

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrkaizer170
    Hei!

Prosjektoren min vil ikke helt spille på lag lenger og slår seg av i tide og utide. Rød og orange lampe lyser. Virker som det er ganske bra varmegang i vifta. Har sjekket filterne og de er helt fine. Dette har pågått over ganske lang tid og projektoren står egentlig bare til pynt nå.
    Når dette startet for ca 1,5 år siden forsøkte jeg å tilbakestille pæretiden(noe jeg ikke skulle gjort). Spørsmålet er om det er vifta som har tatt kvelden eller om jeg rett og slett skal forsøke å bytte pære? Noen som har noen tanker eller vet om folk i nærheten av Fredrikstad som kan ta en titt og eventuelt reparere?

Har gått inn på den bortgjemte menyen og den viste for en stund siden 2 pærefeil og totalt 189!! feilmeldinger...

mvh Anders
    Om den er under 5 år gammel, så sender du den rett og slett bare inn på rep.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en av de mindre viftene i projektoren som ikke virker? Enten det, eller så feiler kanskje en av temperatursensorene?

Uansett, så må den vel på service
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Defekt w5000

Hei,

På min w5000 på snart 4 år er DMD-boardet defekt, dvs halve bildet er uklart. Siden jeg har rotet vekk kvitteringen og firmaet som jeg kjøpte projektoren av er nedlagt får jeg ikke tak i kvittering på at jeg har kjøpt den. Har derimot fått kvittering fra EEC på at firmaet som er nedlagt kjøpte denne projektoren, men dette var ikke gått nok for Benq i.o.m at bedrifter ikke har 5 års reklamasjon.

Noen som vet om jeg har noen rettigheter eller andre muligheter ?

Hvis ikke, Bør jeg fikse min w5000 med 1800t på lampa for 5000,- eller bør jeg kjøpe en ny? Isåfall, noen forslag i prisklasse opp til 10k og 3D er ikke noe must(jeg var meget fornøyd med min w5000)?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansArne
    Hei,

På min w5000 på snart 4 år er DMD-boardet defekt, dvs halve bildet er uklart. Siden jeg har rotet vekk kvitteringen og firmaet som jeg kjøpte projektoren av er nedlagt får jeg ikke tak i kvittering på at jeg har kjøpt den. Har derimot fått kvittering fra EEC på at firmaet som er nedlagt kjøpte denne projektoren, men dette var ikke gått nok for Benq i.o.m at bedrifter ikke har 5 års reklamasjon.

Hvis ikke, Bør jeg fikse min w5000 med 1800t på lampa for 5000,- eller bør jeg kjøpe en ny? Isåfall, noen forslag (jeg var meget fornøyd med min w5000)?

w5000 ligger på rundt 5k brukt, egentlig ganske synd att det skal være så vannskelig å få hjelp i slike saker.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansArne
    Hei,

Hvis ikke, Bør jeg fikse min w5000 med 1800t på lampa for 5000,- eller bør jeg kjøpe en ny? Isåfall, noen forslag (jeg var meget fornøyd med min w5000)?
    Kjøp deg en til De går vel for ca. 5k brukt med noen timer på lampen.

Side 70 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •