BenQ W5000 - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du bør ikke justere farger på øyemål utover å øke eller redusere metningen til et nivå du liker. I utgangspunktet bør jo metningen være så korrekt som mulig om du ønsker å være "tro" mot kildematerialet, men liker du mer "smell" kan du jo øke metningen noe selv om dette i utgangspunktet da gir feil gjengivelse av fargespekteret som ligger i kilden.

DVE hjelper deg til justering av kontrast og brightness, som jo også er veldig viktige parametre for god bildekvalitet. I tillegg kan du justere litt opp og ned på irisen for å se hva du foretrekker av sortnivå / lysutbytte. Gamma kan du også justere litt i forhold til rommet du bruker projektoren i og lerretet som benyttes. Lav gamma (type 1,8-2,0) hvis du har mye lyse vegger og trenger å hente ut litt ekstra informasjon i bånn (på bekostning av sortnivå), eller litt høyere nivå (2,2-2,4) hvis du har god maskering av rommet samt mørke veggen uten mye refleksjoner.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du bør ikke justere farger på øyemål utover å øke eller redusere metningen til et nivå du liker. I utgangspunktet bør jo metningen være så korrekt som mulig om du ønsker å være "tro" mot kildematerialet, men liker du mer "smell" kan du jo øke metningen noe selv om dette i utgangspunktet da gir feil gjengivelse av fargespekteret som ligger i kilden.

DVE hjelper deg til justering av kontrast og brightness, som jo også er veldig viktige parametre for god bildekvalitet. I tillegg kan du justere litt opp og ned på irisen for å se hva du foretrekker av sortnivå / lysutbytte. Gamma kan du også justere litt i forhold til rommet du bruker projektoren i og lerretet som benyttes. Lav gamma (type 1,8-2,0) hvis du har mye lyse vegger og trenger å hente ut litt ekstra informasjon i bånn (på bekostning av sortnivå), eller litt høyere nivå (2,2-2,4) hvis du har god maskering av rommet samt mørke veggen uten mye refleksjoner.
    Knallgode tips som jeg kommer til å ta til etteretning når jeg prøver å være professor. Jeg er vel av den typen som liker et mørkt bilde uten super smell. Det er vel ingen i nærområdet rundt Kristiansund som foretar kalibrering etter det jeg har funnet ut. Jeg skal se hvilket tilbud jeg får på nytt lerret hos AVShop "akustisk tab tension" så skal jeg justere etter det! Hvis det skulle gå skeis går det vel alltids an å resete enheten!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W5000 min ser ut til å ha dødd ut??

Hei

kjøpte en benq w5000 hos avshop for ca 1 år siden.. Den har fungert knirkefritt, helt frem til i går.. Når jeg skrur den på så kommer det intet lys fra lampen..Er usikker på om prosjektoren prøver å "starte" opp lampen i det hele tatt. Lampen har ikke gått mer en litt over 1000 timer tror jeg (en stund siden jeg sjekket). Men har ikke fått noen lampe warninger. Det lyser heller ikke i varsel lampen for lampen..

Hvor finner jeg telefon nr til avshop slik at jeg får klaget?

Eventuelt hva kan være feil??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som om enten strømforsyningen eller lampen har tatt kvelden.

Når det gjelder telefonnummer til en nettbutikk, så er det neppe nødvendig å etterlyse det? Hva med å bare gå inn på nettsiden deres? Alle nettbutikker har vel en "kontakt oss" link? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jo sant det.. Men fant ikke kontakt oss linken.. før rett etter at jeg hadde skrevet her og spurt..

Fikk snakket med en kar der. Han foreslo å kutte strømmen og la den stå noen timer for så å prøve på nytt. Dette visste seg å fungere. Men jeg liker ikke at den begynner å fjuske etter kun et års bruk.. Det er ikke hver dag den blir brukt heller, da den kun brukes til film og litt spilling.. Får håpe dette kun var et en gangs tilfelle. Da bildet fra denne prosjektoren er godt nok for meg. Er vel du Gorm som har kalibrert denne. Du har gjort en god jobb.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe den "holder koken" etter den lille hvilen. Husker å ha opplevd en sånn liten glitch i en PE8720 også, og det ble med den ene gangen. Fingers crossed!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth
    hehe jo sant det.. Men fant ikke kontakt oss linken.. før rett etter at jeg hadde skrevet her og spurt..

Fikk snakket med en kar der. Han foreslo å kutte strømmen og la den stå noen timer for så å prøve på nytt. Dette visste seg å fungere. Men jeg liker ikke at den begynner å fjuske etter kun et års bruk.. Det er ikke hver dag den blir brukt heller, da den kun brukes til film og litt spilling.. Får håpe dette kun var et en gangs tilfelle. Da bildet fra denne prosjektoren er godt nok for meg. Er vel du Gorm som har kalibrert denne. Du har gjort en god jobb.
    Hadde en slik runde i vår med min W5000, og etter det så har det ikke vært noe tull. Har skjønt det slik at det er flere som har vært borti dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er W5000 fortsatt den skarpeste prosjektoren idag når det kommer til bildeskarphet? Evt hvilke er skarpere?

Newcomer codex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg prøver og skru på min BenQ w5000 nå, men den vil ikke. Hører viftene starte opp, og Power lyset blinker grønt. Men så skjer det ingenting mer, og den skrur eg av etter 1-2 min.

Får rett og slett ikke start på den.

Veldig rart da den fungerte 100% i går kvell når vi så film. Noen tips ? ideer ?
    Den er rett over ett år gammel og har kjørt ca 1200 timer.

----

Edit:

Haha.. Beklager folkens, jeg glemte å følge det tipset jeg alltid gir andre selv. "Har du prøvd og koble av og på strømmen?"

Tok ut strømmen i 1 min og kobla til igjen. starta opp fint

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man av støvfilteret? Har fått det løs en gang før men husker ikke hvordan jeg gjør. Og manualen finner jeg ikke...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men her er den ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er ny på dette forumet.
    Jeg har kjøpt meg en brukt W5000 og er veldig fornøyd.
    Men av og til når jeg starter den er det litt "rosa skjær" i hvitfargen på bildet, når jeg restarter prosjektoren er det iorden igjen. Noen som vet hva som kan være feil?

Mvh Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svart/hvitt modus?

Hadde W5000 på verksted hos Servicon pga defekt DMD board. De skiftet DMD, samtidig som de skiftet fargehjul.

Når jeg fikk den tilbake var den kun i svart/hvitt og jeg tenkte den måtte sendes inn igjen, pga feil montering eller lignende. Prøvde litt innstillinger, og da jeg tok å resatte alle instillinger kom det farger.

Nå når jeg slår på projektoren igjen, kommer den opp i svart/hvitt, jeg kjører reset all settings og får farger. Slår av projektoren igjen for å teste, det samme skjer igjen med at den starter i svart/hvitt.

Er dette en instilling for svart/hvitt modus, eller er det noe annet som er galt med projektoren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenny77
    Hei,

Jeg er ny på dette forumet.
    Jeg har kjøpt meg en brukt W5000 og er veldig fornøyd.
    Men av og til når jeg starter den er det litt "rosa skjær" i hvitfargen på bildet, når jeg restarter prosjektoren er det iorden igjen. Noen som vet hva som kan være feil?

Mvh Kenneth
    Kan virke som dårlig fargehjul synkronisering? Blir det verre, kan det være et varsel om at fargehjulet er i ferd med å "ta kvelden"

@RawKuz
    Ta kontakt med Servicon. Det er tydeligvis gjort en feil når de har re-satt software i projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RawKuz
    Hadde W5000 på verksted hos Servicon pga defekt DMD board. De skiftet DMD, samtidig som de skiftet fargehjul.

Når jeg fikk den tilbake var den kun i svart/hvitt og jeg tenkte den måtte sendes inn igjen, pga feil montering eller lignende. Prøvde litt innstillinger, og da jeg tok å resatte alle instillinger kom det farger.

Nå når jeg slår på projektoren igjen, kommer den opp i svart/hvitt, jeg kjører reset all settings og får farger. Slår av projektoren igjen for å teste, det samme skjer igjen med at den starter i svart/hvitt.

Er dette en instilling for svart/hvitt modus, eller er det noe annet som er galt med projektoren?
    Jeg har forsåvidt samme problem på min, men det er stort sett kun på pcen min som kilde. Som deg pleide jeg å resette innstillingene, nå bytter jeg kun til f.eks ps3utgangen på forsterker og tilbake igjen så er fargene tilbake. Greit å slippe å justere overscan og lampemodus osv hver gang. Vet ikke hva det kommer av men ting fungerer jo greit likevell

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth
    Hei

kjøpte en benq w5000 hos avshop for ca 1 år siden.. Den har fungert knirkefritt, helt frem til i går.. Når jeg skrur den på så kommer det intet lys fra lampen..Er usikker på om prosjektoren prøver å "starte" opp lampen i det hele tatt. Lampen har ikke gått mer en litt over 1000 timer tror jeg (en stund siden jeg sjekket). Men har ikke fått noen lampe warninger. Det lyser heller ikke i varsel lampen for lampen..

Hvor finner jeg telefon nr til avshop slik at jeg får klaget?

Eventuelt hva kan være feil??

Jeg har selv en W5000 og kan bekrefte at dette er en vanlig feil på denne projektoren. Men problemet løses enkelt ved å kutte strømforsyningen. Det kan virke som om det er et eller annet som henger seg opp etter en viss tids bruk.

Jeg har hatt denne prosjektoren i nærmere 3 år nå, og på den tiden har ikke dette skjedd mer en 2-3 ganger. Problemet er dermed ikke særlig stort og er som nevnt enkelt å løse.

Dette problemet har også tidligere vært omtalt i denne tråden. Her fra august 2010: http://avforum.no/forum/digitale-pro...?=#post1519544

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har skjedd meg også. trekk ut strømmen i to minutter, så er den god som gull igjen.

Eneste som trigger det hos meg er PS3 som skifter oppløsning. Ikke alltid, men nok ganger til at jeg ser mønsteret. Er nok noe HDMI-greier som kræsjer og må resettes helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er mulig å bytte viften i benq5000 selv? min har begynnt å bråke og garanti har utløpt så jeg tenker service blir dyrt. Har sett på youtube folk som renser optikk osv selv så da er kanskje ikke vifte veldig problematisk

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Er det noen som vet om det er mulig å bytte viften i benq5000 selv? min har begynnt å bråke og garanti har utløpt så jeg tenker service blir dyrt. Har sett på youtube folk som renser optikk osv selv så da er kanskje ikke vifte veldig problematisk
    Du har 5års reklamasjonsrett. Bruk den!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er over 5 år nå, var egentlig en byttemodell jeg fikk etter problemer med en pe8720

Side 67 av 72 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •