BenQ W5000 - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått full proff kalibrering på min nye w5000 og lurer på hvor mye bedre bildet blir. Må en ha ett trent øye eller?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når du byttet fra RGB til component i nvidia, "vippet" du PC-en over i video dynamikkområde (altså 16-236). Hvis du tidvis også ser SD-materiale (DVD), så kan det være lurt å kjøre 4.2.2 og ikke 4.4.4. Sistnevnte blir nemlig tolket som rec709 fargerom i projektoren, og det er jo feil om kildematerialet egentlig er rec601 (SD).
    Det har heller ingen hensikt å oppskalere til 4.4.4 i PC-en, da det bare betyr enda en prosessering. Kildematerialet ligger som 4.2.2 eller 4.2.0 på Blu-ray platene, og konverteringen til RGB skjer jo uansett i projektoren. Det eneste du oppnår ved å kjøre ut 4.4.4 fra PC-en er å øke båndbredden i HDMI-kabelen, og dermed også sjansene for overføringsfeil. Selv om du oppskalerer til 4.4.4 component, så må projektoren likevel konvertere til RGB før du får bilde på lerretet.

Mer om chroma komprimering og oppskalering finner du her: Chroma subsampling - Wikipedia, the free encyclopedia

I stedet for å gjøre endringer i nvidia, kunne du egentlig bare ha endret HDMI-level til PC eller Auto i projektoren. PC-level er 0-255, og video-level er 16-235.
    Når det gjelder det siste du skriver der. Hvor endrer jeg hdmi-level til pc eller auto i prosjektoren?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt inn min W5000 til rep nå for to feil, dette med at bilde ikke blir 100% i fokus uten at jeg endrerer keystone verdi, itillegg til at den av og til starter opp med alt for lav lysstyrke (en restart av PJ fikser problemet).

Serviceon mente det kunne være ballast som var defekt og skapte problema.

Er dette vanlige/kjente feil på W5000?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, etter bytte av dmd board har eg problemer med projektoren...Får rett å slett for lite lys...Har prøvd det meste for å forbedre bildet uten hell..
    Noen som veit om noe jeg kan prøve, eller om det eventuellt kan vere en feil som er vanlig å krever nye rep..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at andre også fikk lavere lysutbytte etter å ha byttet board..

Tror det står i denne tråden faktisk, lurer på om de byttet pære. Men det må du nesten søke på, jeg husker ikke helt...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte av DMD reduserer ikke lysstyrke. Feil generert i strømforsyning, lampe, eller software, kan senke lysstyrken.

Har projektoren redusert lysstyrke etter DMD bytte, så må du for all del reklamere på reparasjonen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Caramba.

Fikk melding fra junior i dag om at PJen ikke startet, og da jeg kom hjem prøvde jeg den og den oppførte seg omtrent slik: Hører at viften(e?) starter, men det er ikke noe lys overhode. Etter et par minutter slår den seg av.
    Har ikke fått sjekket noen av lysdiodene/signalene på toppen av den enda, må ta den ned fra hylla den står på først.

Ble byttet DMD og lampe like før jeg kjøpte den i fjor. Ikke 100% sikker på hvor mange timer den har gått nå, men det er maks 300t i sparemodus.

Noen som har peiling på hva det kan være? Dyr rep?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd både meg og en kompis av meg flere ganger. Har bare skrudd den av å tatt strømmen, så ventet 10-15 min å alt i orden. Hva det skyldes er jeg usikker på.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Får prøve det i dag om jeg får tid til å gå oppp i bua.
    Håper at det er så enkelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme med min når jeg koblet PS3 via Denon AVR4308A. Av og til når PS3 skiftet bildemodus virker det som om projektoren krasjer, og man har akkurat slikt symptom. Som sagt, tar strømmen noen minutter, så ordner det seg nok. Bare husk å la projektoren kjøre kjølesyklusen ferdig (viftene stopper av seg selv) før du tar strømmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Caramba.

Fikk melding fra junior i dag om at PJen ikke startet, og da jeg kom hjem prøvde jeg den og den oppførte seg omtrent slik: Hører at viften(e?) starter, men det er ikke noe lys overhode. Etter et par minutter slår den seg av.
    Har ikke fått sjekket noen av lysdiodene/signalene på toppen av den enda, må ta den ned fra hylla den står på først.

Ble byttet DMD og lampe like før jeg kjøpte den i fjor. Ikke 100% sikker på hvor mange timer den har gått nå, men det er maks 300t i sparemodus.

Noen som har peiling på hva det kan være? Dyr rep?
    Jeg har også hatt samme greia, men løste seg da jeg skrudde den helt av og på. Har fungert som normalt etter det..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips
    Nå er PJ oppe og går igjen

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne abbonere på denne tråden, forstår ikke hvorfor trådene jeg abbonerer på er borte..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Når det gjelder det siste du skriver der. Hvor endrer jeg hdmi-level til pc eller auto i prosjektoren?
    Litt sent kanskje, men likevel. Jeg tror ikke det er mulig å sette manuelt på W5000, hvilket betyr at projektoren detekterer dette selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hvordan er denne prosjektoren??
    Ser den ligger på torget til 8000 med diverse.

Har litt lyst på prosjektor skjønner dere, skal brukes i stue da så har ikke 100% lyskontroll.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det vel 63 sider med innlegg angående nettopp denne projektoren i tråden du postet i, så det skulle vel finnes nok info her ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg denne prosjektoren nå Min første, meget fornøyd!
    Kjøpt den brukt her inne og pæra som står i er gått 1400 timer, hvor lenge varer en pære?

Ser de står totaltid eller noe sånt på 2100 timer. Er de maks?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Kjøpt den brukt her inne og pæra som står i er gått 1400 timer, hvor lenge varer en pære?

Dette kan komme helt ann på flaks og uflaks. Hvordan den er blitt behandlet mtp. vibrasjon, av/på med for korte intervaller osv. Er du heldig med tidligere eier's behandling, samt at du selv er forsiktig kan den kanskje vare hele 4000 timer.

Men uansett vil lysstyrke ofte være såpass redusert etter 3000 timer, at man gjerne vil bytte uansett.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Dette kan komme helt ann på flaks og uflaks. Hvordan den er blitt behandlet mtp. vibrasjon, av/på med for korte intervaller osv. Er du heldig med tidligere eier's behandling, samt at du selv er forsiktig kan den kanskje vare hele 4000 timer.

Men uansett vil lysstyrke ofte være såpass redusert etter 3000 timer, at man gjerne vil bytte uansett.
    Ok, men vil pæra bare slutte å fungere?
    Ja jeg merker vel de etter så mange timer ja, takk for svar

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan

En lampe som er gått 1400 timer er mest sannsynlig redusert til godt under 50% lysstyrke, og er strengt tatt overmoden for bytte (hvis bildekvaliteten står sentralt da).

Når du sier "total tid", leser du det i projektoren? I så tilfelle er det total kjøretid på projektoren, noe som betyr at lampetelleren har vært "nullet" en gang tidligere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 63 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •