BenQ W5000 - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har et "problem". Når dynamik black (autoiris?) står på, og jeg har på tekst blir bildet veldig blast i løpet av noen sekunder. dvs det begynner bra i sekvensen så går det 1-2 sec og bildet blir dimmet ned... dette gjelder i hovedsak mørke filmer ala The road. Er dette pga den hvite teksten? (Kona vil gjerne ha den på) Syns i grunnen bildet er bedre med dynamik black på, men irriterende når så skjer...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Har et "problem". Når dynamik black (autoiris?) står på, og jeg har på tekst blir bildet veldig blast i løpet av noen sekunder. dvs det begynner bra i sekvensen så går det 1-2 sec og bildet blir dimmet ned... dette gjelder i hovedsak mørke filmer ala The road. Er dette pga den hvite teksten? (Kona vil gjerne ha den på) Syns i grunnen bildet er bedre med dynamik black på, men irriterende når så skjer...
    Dette kommer av at du benytter tekst, ja. Algoritmen som autoirisen jobber etter detekterer mengden lys i bildet, og justerer åpningen deretter.

Det gir deg to alternativer:
    1. Slå av autoirisen de gangene du benytter tekst.
    2. Ikke benytte tekst.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller benytt en avspiller der du kan endre fargen på teksten. Gjør du teksten f.eks blå, vil den antakelig ikke trigge åpning av irisen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Eller benytt en avspiller der du kan endre fargen på teksten. Gjør du teksten f.eks blå, vil den antakelig ikke trigge åpning av irisen
    Dersom det er mulig kan det være et bra alternativ... Jeg visste ikke engang at det fantes avspillere som hadde denne funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Finnes dette?
    Genialt å endre fargen på teksten. Irriterer meg selv over kritt-hvit tekst på mørke scener. Hvilke spillere kan fikse dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er rene spillere som gjør dette enda, med det eksisterer flere løsningen ala mediasenter
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde vert en fornuftig løsning med farget tekst. Har registrert at det er noen utgivelser med gul tekst. Blir jo egentlig litt blendet i enkelte tilfeller når den hvite teksten slår inn..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult om spillerne gav denne muligheten...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn hour har i hvertfall denne muligheten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nettop fått meg laptop med nvidia grafikkkort og merket at filmene så veldig flate ut på min w5000 når jeg spilte fra min laptop via hdmi. svarte fargen var nesten brun.
    så jeg gikk inn på innstillinger på nvidia og byttet fra rgb til ycrcb444 og da ble det knall bra. svart ble dyp og dynamikken i bildet ble mye bedre.
    greit å vite for dere som har nvidia

Og da lurer jeg på om det finnes flere innstillinger på nvidia som kan forbedre bildet?
    hva med 16-235 og 0-255 innstillingen? hva skal står der?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du byttet fra RGB til component i nvidia, "vippet" du PC-en over i video dynamikkområde (altså 16-236). Hvis du tidvis også ser SD-materiale (DVD), så kan det være lurt å kjøre 4.2.2 og ikke 4.4.4. Sistnevnte blir nemlig tolket som rec709 fargerom i projektoren, og det er jo feil om kildematerialet egentlig er rec601 (SD).
    Det har heller ingen hensikt å oppskalere til 4.4.4 i PC-en, da det bare betyr enda en prosessering. Kildematerialet ligger som 4.2.2 eller 4.2.0 på Blu-ray platene, og konverteringen til RGB skjer jo uansett i projektoren. Det eneste du oppnår ved å kjøre ut 4.4.4 fra PC-en er å øke båndbredden i HDMI-kabelen, og dermed også sjansene for overføringsfeil. Selv om du oppskalerer til 4.4.4 component, så må projektoren likevel konvertere til RGB før du får bilde på lerretet.

Mer om chroma komprimering og oppskalering finner du her: Chroma subsampling - Wikipedia, the free encyclopedia

I stedet for å gjøre endringer i nvidia, kunne du egentlig bare ha endret HDMI-level til PC eller Auto i projektoren. PC-level er 0-255, og video-level er 16-235.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W5000 noe for meg?

Ser at AV-shop har W5000 for salg igjen??
    Har ikke mye peiling på dette feltet så jeg bare tråkker ut i salaten,og håper noen av ekspertene her inne kan gi meg et svar.

Jeg har et relativt lite rom med skråtak.Lengde 4,8 meter,bredde 2,7meter,takhøyde i senter av rommet er ca 1,85 meter.
    Front og bakvegg, samt veggen til venstre er kledd i molton.Sort veggtilveggteppe på gulv,høyre vegg(ca 1,40 m høy) er kledd med mørk lilla tapet.Taket er matt lysgrått.Det er ingen vinduer i rommet.
    Hadde tenkt å bruke 77" kurvet rammelerret.Her bør jeg vel gå for hvitt?

Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe w6500,men heldigvis leste jeg litt her inne,det hadde jo blitt total skivebom. :-D
    Spørsmålet er da om W5000 vil kunne gi et godt resultat i dette oppsettet?
    Skal brukes mest til film,men også endel til fotball..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etter hva jeg har forstått kun ett eksemplar.

W5000 er det ellers tomt for i verdensmarkedet, så foruten denne ene er alternativet å kjøpe brukt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du byttet fra RGB til component i nvidia, "vippet" du PC-en over i video dynamikkområde (altså 16-236). Hvis du tidvis også ser SD-materiale (DVD), så kan det være lurt å kjøre 4.2.2 og ikke 4.4.4. Sistnevnte blir nemlig tolket som rec709 fargerom i projektoren, og det er jo feil om kildematerialet egentlig er rec601 (SD).
    Det har heller ingen hensikt å oppskalere til 4.4.4 i PC-en, da det bare betyr enda en prosessering. Kildematerialet ligger som 4.2.2 eller 4.2.0 på Blu-ray platene, og konverteringen til RGB skjer jo uansett i projektoren. Det eneste du oppnår ved å kjøre ut 4.4.4 fra PC-en er å øke båndbredden i HDMI-kabelen, og dermed også sjansene for overføringsfeil. Selv om du oppskalerer til 4.4.4 component, så må projektoren likevel konvertere til RGB før du får bilde på lerretet.

Mer om chroma komprimering og oppskalering finner du her: Chroma subsampling - Wikipedia, the free encyclopedia

I stedet for å gjøre endringer i nvidia, kunne du egentlig bare ha endret HDMI-level til PC eller Auto i projektoren. PC-level er 0-255, og video-level er 16-235.
    Jeg ser ikke på dvd. Ser bare på 1080p som mkv.
    4.2.2 har jeg ikke som valg. Hva gjør jeg da? Som sagt når jeg har på rgb da er bilde drit rævva.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etter hva jeg har forstått kun ett eksemplar.

W5000 er det ellers tomt for i verdensmarkedet, så foruten denne ene er alternativet å kjøpe brukt.

SOLGT til meg... sykt glad nå. gleder meg bare til å få den hjem og montert:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Jeg ser ikke på dvd. Ser bare på 1080p som mkv.
    4.2.2 har jeg ikke som valg. Hva gjør jeg da? Som sagt når jeg har på rgb da er bilde drit rævva.
    I stedet for å sette RGB, så kan du sette PC-en til å gi ut video-level, for kildematerialet er jo tross alt basert på det. Sett 16-235 i nvidia panelet, så stemmer referansene for sort og hvitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tthygesen
    SOLGT til meg... sykt glad nå. gleder meg bare til å få den hjem og montert:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
    Din lille snik! :-D
    Den står jo forsatt til salgs hos Avshop,men fant ut at den ikke var den rette for meg da jeg skal bruke hjemmekinoen til mye fotball,og W5000 har en tendens til å bli grøtete ved mye raske bevegelser.Samt at jeg ikke har 100% lyskontroll.Så nå har jeg bestilt en Epson TW 4400 med full proffkalibrering:-D ,som ifølge Gorm her knuser W5000 på alle parametere og forsvarer dobbel pris av W5000.Så da må det være et godt kjøp når den med full proffkalibrering er knappe 3000 dyrere enn w5000 hos Avshop??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corvuscoraxx
    Din lille snik! :-D
    Den står jo forsatt til salgs hos Avshop,men fant ut at den ikke var den rette for meg da jeg skal bruke hjemmekinoen til mye fotball,og W5000 har en tendens til å bli grøtete ved mye raske bevegelser.Samt at jeg ikke har 100% lyskontroll.Så nå har jeg bestilt en Epson TW 4400 med full proffkalibrering:-D ,som ifølge Gorm her knuser W5000 på alle parametere og forsvarer dobbel pris av W5000.Så da må det være et godt kjøp når den med full proffkalibrering er knappe 3000 dyrere enn w5000 hos Avshop??

flaks for deg da. så slapp du å ende opp m en w5000, med så dårlige parametere og grøtete bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tthygesen
    flaks for deg da. så slapp du å ende opp m en w5000, med så dårlige parametere og grøtete bilde
    W5000 er langt ifra dårlig såvidt jeg vet.Har siklet på en slik lenge,men fant ut at den ikke er optimal på sport,og iogmed at min hjemmekino skal være vel så mye fotballpub som kino så valgte jeg en annen.En annen grunn er at sjefen i huset(kjerringa) la seg opp i byggingen av hjemmekinorommet slik at 100% scenemolton og 100% lyskontroll ikke lenger var mulig. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corvuscoraxx
    W5000 er langt ifra dårlig såvidt jeg vet.Har siklet på en slik lenge,men fant ut at den ikke er optimal på sport,og iogmed at min hjemmekino skal være vel så mye fotballpub som kino så valgte jeg en annen.En annen grunn er at sjefen i huset(kjerringa) la seg opp i byggingen av hjemmekinorommet slik at 100% scenemolton og 100% lyskontroll ikke lenger var mulig. :-D
    Jeg har ikke så mange projectorer å sammenligne med, men har en out-of-the-box-kalibrert W5000 som jeg ser fotball på, og jeg har aldri sett bedre fotball noe sted. Finnes helt sikkert bedre, men å velge bort W5000 pga fotball er på ingen måte nødvendig i mine øyne

Side 62 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •