BenQ W5000 - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 72 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan bildet forandre seg etter å bytte dmd board? hadde projektoren inne til service å etterpå føler eg at det er for lite lys i bildet, blir rett og slett litt mørkt bilde..... Noen tips? Rommet er hvit så regner med det er dette som er hovedproblemet, vurdere å henge opp noe sort i tak, vegg bak projektor og litt på sidene. Problemet blir å finne noe billig sort stoff til dette, skal snart bygge på huset å da blir det dedikert kinorom så ønsker derfor ikkje å bruke mye penger på dette... (har forøvrig grått 106 lerret)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    kan bildet forandre seg etter å bytte dmd board? hadde projektoren inne til service å etterpå føler eg at det er for lite lys i bildet, blir rett og slett litt mørkt bilde..... Noen tips? Rommet er hvit så regner med det er dette som er hovedproblemet, vurdere å henge opp noe sort i tak, vegg bak projektor og litt på sidene. Problemet blir å finne noe billig sort stoff til dette, skal snart bygge på huset å da blir det dedikert kinorom så ønsker derfor ikkje å bruke mye penger på dette... (har forøvrig grått 106 lerret)

Biltema har sånn høytaler stoff til 100 spenn pr pakke.. Brukte 2 sånne pakker for å dekke rundt lerret i front.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    Grått lerret er sjelden en god ide, en av de tåpeligste "motene" som har kommet innen AV. Det er så minimalt det du vinner på sortnivå i forhold til det du opplever som et mye blassere bilde. Spesielt merkes dette etter at pæra har gått noen hundre timer. Har hatt begge deler, og kommer aldri til å ha grått lerret igjen. Etter min mening er et hvitt rent lerret med gain 1.0 eller 1.1 det riktige for w5000.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Grått lerret er sjelden en god ide, en av de tåpeligste "motene" som har kommet innen AV. Det er så minimalt det du vinner på sortnivå i forhold til det du opplever som et mye blassere bilde. Spesielt merkes dette etter at pæra har gått noen hundre timer. Har hatt begge deler, og kommer aldri til å ha grått lerret igjen. Etter min mening er et hvitt rent lerret med gain 1.0 eller 1.1 det riktige for w5000.
    Vel, da er det jo litt rart at alle "ekspertene" her inne sverger til grått.

Lampebytte har jeg hørt skal gi mye lysere bilde..

Dessuten skader det ikke å justere opp kontrast og lysstyrke litt. Har de skiftet board så har nok alle justeringene blitt forandret...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund

I et rom uten refleksjoner, ja. I en lys stue er det imidlertid enorm forskjell i bildedynamikk mellom grå og hvit duk. Å hevde at det kun er minimale forskjeller er direkte feil. Det viser også liten forståelse over hvilken ende av gråskalaen øynene vårt er mest "sensitive" overfor. Øynene dine vil alltid anta at de lyseste punktet du ser er hvitt, mens det er helt umulig å få øynene til å oppfatte grått som sort.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I et rom uten refleksjoner, ja. I en lys stue er det imidlertid enorm forskjell i bildedynamikk mellom grå og hvit duk. Å hevde at det kun er minimale forskjeller er direkte feil. Det viser også liten forståelse over hvilken ende av gråskalaen øynene vårt er mest "sensitive" overfor. Øynene dine vil alltid anta at de lyseste punktet du ser er hvitt, mens det er helt umulig å få øynene til å oppfatte grått som sort.
    Litt off-topic kanskje, men er vanskelig å argumentere mot Gorm på de fleste innleggene hans. Sitter bare å nikker, "a-ha", hver gang et motargument kommer fra Gorm og alt det andre blir glemt. Viser vel at mannen har peiling :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig i at hvit lerret er best

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Jeg er også enig i at hvit lerret er best
    Jeg har gått fra hvitt til grått lerret i min batcave og kommer ikke til å gå tilbake til grått, men i en lys stue ville jeg aldri giddet å teste hvitt engang. Projektor er Sony VW90.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har gått fra hvitt til grått lerret i min batcave og kommer ikke til å gå tilbake til grått, men i en lys stue ville jeg aldri giddet å teste hvitt engang. Projektor er Sony VW90.
    Ble litt uklart for meg dette. Mener du fra grått til hvitt i batcaven?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreas har gått fra grått til hvitt lerret i sin helmaskerte hjemmekino.
    Jeg er også enig i at hvitt lerret er best i en helmaskert hjemmekino, så lenge projektoren er tilpasset den bruken. Ville ikke satt opp en BenQ W6500 på et moderat stort hvitt lerret, for å si det sånn. Da snakker vi i tilfelle lysegrått "sortnivå".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt w5000 i noen uker nå og er helt utrolig fornøyd med bildet i bluray.

Det jeg derimot syns ikke er bra er vanlig dvd...
    I går så jeg Kick Ass på dvd og bildet er rett og slett vhs aktig med mye "grøt" i bildetexturen hvis dere skjønner hva jeg mener.
    Faktisk er min gamle pt-ae700 ganske mye bedre på dette.
    Da tenker jeg at det må vere noe jeg gjør galt. Har prøvd å nedskalere bildet i spilleren til 720p med det resultat at bildet blir mye mindre.
    Spilleren er en "gammel" Samsung bdp-1400 og kan den være kilden (!) til problemet?
    Dette var jo en relativt billig spiller i sin tid og har vel ingen spesielle kvaliteter når det gjelder dvd, men det funket på pt-ae700.

Har vel hørt noe om at dedikerte 720 projektorer er bedre på dvd en 1080p, men så dårlig hadde jeg aldrig forestilt meg...

Noen innspill?

på forhånd takk...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du spiller av DVD så nedskalerer du ikke til 720, du kjører deinterlacing og oppskalering fra 576i til 720p i spilleren. Grunnen til at bildet blir "lite", er at du har valgt feil aspekt. Projektoren står sikkert til 1:1 pikselmapping, og da vises bare 1280x720 bildepunkter.
    Du bør kjøre ut 576i fra spilleren når du spiller av DVD (hvis det er mulig), og så la projektoren ta seg av all bildeprosessering. Så velger du rett aspekt i projektoren, og da fyller den hele lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister w5000 mye lysstyrke når den er kalibrert? Min er ikke kalibrert og jeg bruker 120" grått lerret i en batcave. 100% lyskontrol med sort molten på vegger og tak, sort teppe på gulvet. Det blir jo ikke anbefalt med så stort grått lerret da, men jeg syns jeg har masse lys. gamma står på 2.4 og irisen på 9. pæra har snart rundet 500 timer og blir brukt i whisper mode.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister mye lys når brilliant-color skrus av, og det må du for å får kalibrert den noenlunde fornuftig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en overgangkabel fra TV-antennekabel til en som kan passe til w5000?

Eller må jeg kjøpe for eksempel HDMI også klippe den i to og skjøte den sammen med tv-antennekabelen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper du fleiper her?

Det er ikke mulig å koble til en antennekabel til en projektor. Den har jo ingen TV-tuner. Du kan koble til en ekstern tv-tuner eller dekoder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Noen som vet om en overgangkabel fra TV-antennekabel til en som kan passe til w5000?

Eller må jeg kjøpe for eksempel HDMI også klippe den i to og skjøte den sammen med tv-antennekabelen?
    HEHE! Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål angående Benq W5000. Hos meg i det siste kommer det opp at det er på tide å kjøpe ny pære (gått over 2000 timer nå).
    Skader det projektoren hvis jeg ikke bytter pære?
    Og vil jeg se noe forskjell på bilde hvis jeg bytter pære nå? Synes ikke bilde er så veldig dårlig nå, men øynene mine har kansje vendt seg til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amaranto
    Et spørsmål angående Benq W5000. Hos meg i det siste kommer det opp at det er på tide å kjøpe ny pære (gått over 2000 timer nå).
    Skader det projektoren hvis jeg ikke bytter pære?
    Og vil jeg se noe forskjell på bilde hvis jeg bytter pære nå? Synes ikke bilde er så veldig dårlig nå, men øynene mine har kansje vendt seg til det.
    Jo, bildet vil bli bedre. Øynene dine har nok vendt seg til bildet, men forskjellen er betydelig når du byttet. Intet galt skjer om du ikke bytter, i værste fall ekspoderer pæren og men ikke noe spesielt fare i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Jo, bildet vil bli bedre. Øynene dine har nok vendt seg til bildet, men forskjellen er betydelig når du byttet. Intet galt skjer om du ikke bytter, i værste fall ekspoderer pæren og men ikke noe spesielt fare i det.
    Ok fint å vite. takk

Side 61 av 72 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •