BenQ W5000 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var den originale lampen fra BenQ som hører til W5000.

Ved vurdering av lampebytte ser du på "lamp hours". Det er kun den telleren som sier noe om hvor lampen er i livstiden. Om du vurderer å kjøpe en brukt projektor bør det også tas en titt på den totale tiden da den kan gi en indikasjon på slitasje av mekaniske deler (eks. DPL-hjul, vifter) eller misfarging av fargefilter. Om du er på første lampen bør jo den totale tiden og lampetiden være lik.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd begge bildeprosessorene nå både Reon HQV som er i BenQ og AnchorBay som er i Denon spilleren min.

Må si det ble mye bedre skarphet, ro og detaljer med skaleringen i Denon spilleren min, så jeg tror jeg bruker Denon2010 til å skalere dvd.

Så sender jeg Bluray som puredirect til BenQ.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Det var den originale lampen fra BenQ som hører til W5000.

Ved vurdering av lampebytte ser du på "lamp hours". Det er kun den telleren som sier noe om hvor lampen er i livstiden. Om du vurderer å kjøpe en brukt projektor bør det også tas en titt på den totale tiden da den kan gi en indikasjon på slitasje av mekaniske deler (eks. DPL-hjul, vifter) eller misfarging av fargefilter. Om du er på første lampen bør jo den totale tiden og lampetiden være lik.
    Hos Dustin Home selger de org pære til 1439

Iom at "lamp hours" kan resettes med ett tastetrykk er det lite å stole på, og også total tid kan vell resettes så strengt tatt har en vell ingenting en virkelig kan stole på ved kjøp av brukt PJ.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte pj'en min ny, og har aldrig resettet annet enn "dust filter hours"
    Mener å huske att Lamp hours og totalt tid ikke stemmer overeens i det hele tatt. Total tid er ca 1500timer mens lamp hours ligger på rundt 1100 ca.

Derfor er jeg igrunn usikker på hva jeg skal gå etter.. Kan det ha seg slik at pj regner det her ut på sin egen måte alt ettersom hvilken modus du kjører den i? F,eks i normal eller whisper.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med å få bilde 100% i fokus, spesielt merkbart når jeg bruker PC og f.eks. har Windows ikon på skjermen, har jeg 1920x1080 er det rett og slett litt vanskelig å lese teksten under ikona, skal det være slikt eller skal det være sylskarpt? Går jeg ned til 720p er det ikke noe problem... Lerret er 106" og jeg har prøvd med forskjellige oppfrisknings hastigheter uten nevneverdig forskjell.

Er der andre måter å justere fokus enn manuelt på linsa? Kan noen menyvalg f.eks. være stillt inn feil som kan gjør at fokus blir feil?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å justere fokus når du har projektor-menyen på skjermen. Du må ha en medhjelper som justerer fokus fram og tilbake mens du ser på menyen når det blir skarpt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg sliter litt med å få bilde 100% i fokus, spesielt merkbart når jeg bruker PC og f.eks. har Windows ikon på skjermen, har jeg 1920x1080 er det rett og slett litt vanskelig å lese teksten under ikona, skal det være slikt eller skal det være sylskarpt? Går jeg ned til 720p er det ikke noe problem... Lerret er 106" og jeg har prøvd med forskjellige oppfrisknings hastigheter uten nevneverdig forskjell.

Er der andre måter å justere fokus enn manuelt på linsa? Kan noen menyvalg f.eks. være stillt inn feil som kan gjør at fokus blir feil?

Problemet er sikkert overscan. Hvis du kjører desktop-en som 1920x1080, og ikke får perfekt skarphet på tekst, er overscan garantert synderen. Overscan er aktivert som default på W5000.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det beste er å justere fokus når du har projektor-menyen på skjermen. Du må ha en medhjelper som justerer fokus fram og tilbake mens du ser på menyen når det blir skarpt.
    Det er slikt jeg gjorde det i utgangspunktet, har bare i etterkant prøvd å justere manuelt med PC som kilde uten at det har blitt noe bedre av den grunn

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet er sikkert overscan. Hvis du kjører desktop-en som 1920x1080, og ikke får perfekt skarphet på tekst, er overscan garantert synderen. Overscan er aktivert som default på W5000.
    Måtte ned å prøve dette nå med en gang, men skuffelsen var stor da overscan allerede sto til 1.

MEN.... når jeg var inne og trykket litt i menyen gikk jeg også innom keystone og her har fannt vi jaggu meg synderen Jeg hadde fra før sjekket at keystone sto i 0, men nærmest ved en tilfeldighet prøvde jeg å justere litt opp og ned, og når jeg kom ned igjen til 0 så plutselig skjedde det en åpenbaring og bildet ble krystallklart 8)

Måtte starte opp avspilleren min og ble igjen skuffet når jeg såg at bildet var like "dårlig" som før, så jeg gikk igjen inn i keystone menyen og gjorde samme triks, opp og ned og vips så skjedde samme magi igjen.

Så jeg mistenker det er en bug i SW på min W5000 som roter til keystone selv om den er nullstillt. Jeg håper dette kanskje bare skjer i det jeg bytter oppfriskningshastighet så jeg har nå slått av automatisk valg i avspiller og har nå fast på 50hz og det har holdt seg så langt.

Ihvertfall så er dette absolutt noe å merke seg og prøve ut for andre som har litt uklart bilde på sin W5000 for forskjellen hos meg var ihvertfall mildt sagt som natt og dag

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overscan har vel 4 posisjoner? Mener å huske det er 0-1-2-3?
    1 er da aktivert overscan, hvis jeg husker rett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Overscan har vel 4 posisjoner? Mener å huske det er 0-1-2-3?
    1 er da aktivert overscan, hvis jeg husker rett.
    Hvor finner man overscan? Kan ikke huske å ha sett dette noe sted..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hvor finner man overscan? Kan ikke huske å ha sett dette noe sted..
    Den ligger som ett vanlig valg i menyen hos meg ihvertfall husker ikke helt men tror det var andre skjermbilde. Med overscan på 1 (eller mer) fikk jeg ikke med skjermbilde men med overscan på 0 så fikk jeg med hele. Dette med overscan på W5000 er uansett veldig enkelt å oppdaga dersom PC er billedkilde da en kort og greit ikke får med startikonet når det ikke står på 0

Andre som har samme bug med keystone eller er det kun på min? Forskjellen var mildt sagt enorm hos meg før og etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste keystone på min, Baldrick. Ikke at jeg savner skarphet, men det er utrolig hva man venner seg til.... Hvilken FW versjon har du?

Will report back!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker hva FW jeg har men det kan sjekkes, men innbiller meg at jeg såg på det tidligere og at den såg ut til å være fra når PJ var ny, dvs fra 2008.

Tok to bilder for prøve å illustrere forskjell hos meg, eneste forskjell mellom bildene er at jeg på bilde 2 har endret keystone fra 0 opp til 1 og ned igjen til 0.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det var MARKANT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Underscan

Lurer på om noen kan komme med tips til å få PC bildet riktig.

Når jeg har bilde fra PC via HDMI 1080p får jeg ett underscanproblem. Overscan står på 0, og jeg får en sort ramme på ca 10cm rundt hele bildet.
    Bilde fra xbox og blueray er helt bra. (Dette også 1080p).

Kjipt å må skru overscan på nivå 3 når jeg skal bruke PC, for så å skru tilbake igjen ved xbox.

Har testet PC mot plasmaskjerm uten slike problemer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhafeld

Når jeg har bilde fra PC via HDMI 1080p får jeg ett underscanproblem. Overscan står på 0, og jeg får en sort ramme på ca 10cm rundt hele bildet.

Kjipt å må skru overscan på nivå 3 når jeg skal bruke PC, for så å skru tilbake igjen ved xbox.

Du har nok på "real" prøv wide eller anamorf..

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Kjøpte pj'en min ny, og har aldrig resettet annet enn "dust filter hours"
    Mener å huske att Lamp hours og totalt tid ikke stemmer overeens i det hele tatt. Total tid er ca 1500timer mens lamp hours ligger på rundt 1100 ca.

Derfor er jeg igrunn usikker på hva jeg skal gå etter.. Kan det ha seg slik at pj regner det her ut på sin egen måte alt ettersom hvilken modus du kjører den i? F,eks i normal eller whisper.
    Det er en måte den regner ut på. 1 time i normal mode er egentlig 1.5 timer. 1 time i whisper mode er 1 time.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhafeld

Når du skal kjøre pc da skal du ha på Real. Du må gå inn på grafikk innstillinger på pc'n og justere overscan der. Jeg har det hvertfall på mine Ati instilllinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gode tips til rensemetode av linse?
    hadde projektoren inn til servicon på service, når eg fikk
    den tilbake var der noen stygge merker på linsa.. Tviler
    på dei var der før service, ser ut som noen har forsøkt å
    vaske linsa med noe, men ikke fått det til...
    Servicon skulle skifte et DMD board so fostår egentlig ikke hvorfor
    servicon eventuelt skulle rense linsa ?
    Frykter der er et belegg på linsa som er ødelagt, men håper på det beste.
    Trenger noe som ikke striper opp linsa å ikke legger igjen noe støv el.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Belegget på linsen er garantert coatingen, så la den være. Vasker du den vekk, risikerer du å ødelegge linsen (får to refleksjonspunkt). "Skitt" på det ytre glasset ligger langt utenfor fokusområdet, så du vil uansett ikke se det på lerretet (med mindre det er så ille at det blokkerer lyset).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 59 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •