BenQ W5000 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Projektoren har bare en oppløsning, og så lenge du fyller bildeflaten, så skalerer den selvsagt til 1920x1080, eller 1080p om du vil. En digital projektor kan heller ikke vise "halvbilder", så den kan ikke vise interlaced bilde (576i). Når du ser det står 576i på lerretet, så forteller projektoren deg bare hva den blir servert på inngangen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Projektoren har bare en oppløsning, og så lenge du fyller bildeflaten, så skalerer den selvsagt til 1920x1080, eller 1080p om du vil. En digital projektor kan heller ikke vise "halvbilder", så den kan ikke vise interlaced bilde (576i). Når du ser det står 576i på lerretet, så forteller projektoren deg bare hva den blir servert på inngangen.
    I see...

Hva om jeg kjører source direct 1080p24 fra blurayspilleren min?`

Har WIDE eller ANAMORF på projektoren er det da projektoren som skalerer?`
    Lurer fordi jeg synes bildet ser så å si likt ut som på REAL, er kanskje fordi det er vanskelig å se forskjell på et fullHD bilde?

Hva er egentlig Anamorf til? Har det noen hensikt å bruke dette? Eller er det noe som ødelegger filmformatet?
    Må man ha bredere lerret enn widescreen for å vise dette?

Vet du noen kjente filmer som har Anamorf bilde?

Litt off topic kanskje men er litt nysgjerrig på de funksjonene på BenQ W5000 som jeg ikke er kjent med fra før..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis signalet inn til pj er lik native oppløsning så er det ingen skalering. Da bruker du Real. Kjører du eksempelvis 720p inn til pj må du bruke Ana for å få pj til å skalere opp signalet til native oppløsning.
    Wide brukes vel om signalet inn ikke er widescreen format om jeg ikke husker feil...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hvis signalet inn til pj er lik native oppløsning så er det ingen skalering. Da bruker du Real. Kjører du eksempelvis 720p inn til pj må du bruke Ana for å få pj til å skalere opp signalet til native oppløsning.
    Wide brukes vel om signalet inn ikke er widescreen format om jeg ikke husker feil...

Hmmm ok.

Hva er det som lønner seg for meg da?
    Å sende bluray som 576i eller?

Jeg trodde hele ideen med Source Direct fra blurayen var at projektoren skulle skalere bildet? Eller har jeg misforstått? Iallefall gjelder dette med dvd, trodde det samme gjaldt bluray...

Eller er det greiest å sende Source Direct 1080P24 fra blurayen?

Blurayen min er en Denon dbp 2010 er ganske fornøyd med skaleringen i denne, men kanskje BenQ w5000 sin HQV brikke er hakket bedre??

Noen som vet?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray-filmer er i 1080 så der skal du sende ut nettopp det.

Når det gjelder DVD så må det skaleres da DVD-formatet er i mye lavere oppløsning enn blu-ray som er full HD. Om den ene eller den andre er best er bare å teste selv. Hvis du setter spilleren til å levere 576 ut så er det pj'en som skalerer og kjører du ut 1080 så er det spilleren som skalerer :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du spiller av 1080p kildemateriale, på en 1080p projektor, så foregår det ideelt sett ingen prosessering, hverken i avspiller eller i projektor. Det er først når du spiller av DVD-filmer (lagret i 576i) på Blu-ray spilleren din, at du må ta stilling til om avspiller eller projektor skal ta seg av bildeprosesseringen. Du kan godt velge source direct fra Denon spilleren din, for Reon prosessoren i projektoren gjør uansett en like god jobb med deinterlacing og skalering
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en brukt W5000 idag og når jeg startet den var der omtrent ikke lys i det hele tatt, får ingen feilmelding eller noe men lysstyrken er omtrent 20% av normalt. Byttet til medfølgende ekstra pære og alt er OK. Kan pæra være gåen uten at en får feilmelding? Når jeg måtte bytte pære på min tidligere 8720 var det mye mer lys enn det er med denne selv om den ikke viser at den må byttes.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge lampetelleren har være re-satt, så får du ikke noe varsel om lampebytte. Lampen genererer ikke noe varsel om bytte, det er det bare timetelleren i projektoren som gjør. Har du sjekket i service-menyen, hvor mange timer projektoren har gått totalt? Dersom lampen har gått noen tusen timer, så rimer det bra med svært lav lysstyrke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg trodde lampevarsel var mer avansert enn kun timetelleren, så da blir det vanskelig å finne utav dette.

Jeg sjekket teller i service meny og den er rundt 1200 timer mens lampeteller i hovedmeny sto på litt over 200. Iflg selger så ble orglampa byttet på garranti når den var gått rundt 9-1000 timer så den som sto i nå skulle egentlig kun vært gått litt over 200 timer men med tanke på det ekstremt lave lysstyrken så kan det umulig stemme.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    OK, jeg trodde lampevarsel var mer avansert enn kun timetelleren, så da blir det vanskelig å finne utav dette.

Jeg sjekket teller i service meny og den er rundt 1200 timer mens lampeteller i hovedmeny sto på litt over 200. Iflg selger så ble orglampa byttet på garranti når den var gått rundt 9-1000 timer så den som sto i nå skulle egentlig kun vært gått litt over 200 timer men med tanke på det ekstremt lave lysstyrken så kan det umulig stemme.
    enten er lampa "defekt" eller så juger selgeren

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min lampe har gått 1000 timer. altså 500 og noe på normal og 100 og noe på whisper mode. til sammen utgjør formelen til prosjektoren litt over 1000 timer. lurer på om jeg skal bytte til ny lampe. vil jeg merke stor forskjell?
    Er det vanskelig å bytte lampe? jeg tenkte på hvis jeg bytter til ny lampe nå og ikke ser noe forskjell. da vil jeg sette inn min gamle lampe tilbake. er det mye jobb?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min var helt ubrukelig med lampa som stod i og det var som natt og dag (bokstavlig talt) med ny pære, men synes du det fungerer bra så er det vell spørs om det er så mye å hente på ny pære, normalt skal de jo holde godt over 1000 timer. Når jeg byttet på min 8720 i sommer som da vår gått nærmere 2000 så må jeg innrømme at eg jeg ikke merket så veldig mye forskjell på ny og gammel lampe, jeg byttet kun pga den gamle røyk.

Det er 4 skruer for å bytte lampe og tar ca 1 minutt

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da får jeg beholde min litt til hehe

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    da får jeg beholde min litt til hehe
    Råder deg til å fortsette å kjøre på whisper mode.
    Synes personlig det bare er tull å sløseri å kjøre på normal mode.

Det er tross alt nesten umulig å se forskjell, jeg ser ikke forskjell. Bruker man dempet belysning så er det vel null inntjening å kjøre på normal mode.

Det også sett at whisper mode ifølge manual gir deg en tredjedel mer lampetid enn normal mode. Rundt regnet vil dette si 1000 timer mer lampetid i whisper mode...

normal mode skal gi ca2000timer og whisper mode 3000timer...
    Slik jeg har forstått det iallefall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du ikke forskjell på whisper og normal drift, så er det noe galt. Det er stor forskjell på lysutbyttet, med mindre du har strupet irisen helt igjen da?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle projektorene jeg har hatt har hatt ganske stor forskjell på lysutbyttet i low og normal og jeg syns nesten alltid at det ekstra lyset normal(eller high) gir er verdt det. Men så har jeg ganske stort lerret også da. Uansett syns jeg at pæren er klar for bytte lenge før det har gått 3000 timer, og en pære koster ikke mye.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser du ikke forskjell på whisper og normal drift, så er det noe galt. Det er stor forskjell på lysutbyttet, med mindre du har strupet irisen helt igjen da?
    Irisen står på fabrikkinnstillingen.. Er dette galt?

Jeg ser som regel film i helt mørk stue med lyset av, og jeg synes lysutbyttet er helt fint i whisper..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Alle projektorene jeg har hatt har hatt ganske stor forskjell på lysutbyttet i low og normal og jeg syns nesten alltid at det ekstra lyset normal(eller high) gir er verdt det. Men så har jeg ganske stort lerret også da. Uansett syns jeg at pæren er klar for bytte lenge før det har gått 3000 timer, og en pære koster ikke mye.
    At en pære ikke koster mye er vel heller relativt og individuelt.
    Dersom du synes over 2000kr er lite for en pære så er jeg ikke helt enig med deg.

Dersom du vet om noe sted som har pæren billigere enn AVshop så vennligst del den infoen med meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bekjent kjøpte lampe til W5000 på Elkjøp for 1695,- (inkl. frakt). Den ble levert på ca. en uke.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik att man skal se på den totale tiden til pj'en og ikke selve "lamp hours"?

Var dette original pære? Eller bare en annen som f,eks er kompatibel?
    Om det stemmer att den var så billig, så skal iaf jeg fikse en ASAP.
    Min har rundet 1500 timer totalt, har merket att spilling virkelig får timene til
    til å fly
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 58 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •