BenQ W5000 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 72 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen av delene vil jeg si. Med BC aktivert er fargegjengivelsen helt merkelig, da spesielt sekundærene. Skrur man av BC skifter fargetemperaturen kraftig mot grønt, og projektoren må i det minste gråskala kalibreres.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det var rart, for begge har vel 5x oppdateringshastighet på RGB.
    Så det er ikke mulig å endre hastigheten på hjulet? Men det stemmer som du skriver at også hjulet på 7800 har 5x hastighet. Så da er vel kanskje grunnen til problemet for min del den økte kontrasten i selve bildet, og ikke av fargehjulet?

Med hilsen Morten

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok tippe noe i den retning ja, selv om økningen i intrascene kontrast er marginal. W5000 har en del høyere lysutbytte, og det kan nok også være en årsak. Det kan du i tilfellet sjekke ved å strupe irisen, slik at lysstyrken reduseres
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen
    takk for svar, Gorm. Skal forsøke å strupe irisen noe, og se om det kan hjelpe.Men mister vel noe av "smellet" i bildet da, har pr. d.d. 106 " lerret.
    Typisk at en måtte være en av få som er vesentlig plaget av dette.:???: Men forsøker tipset før jeg eventuelt bytter i annen prosjektor.

Morten

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente ikke at du skulle maskere problemet med lavere lysstyrke, bare sjekke om det var "triggeren" til endringen i følsomhet (for RGB-flimmer). Personlig ville jeg nok vurdert å bytte teknologi om jeg var deg, for begynner man først å irritere seg over RGB-flimmer, så er det vel ingen vei tilbake?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var merkelig dette med dette "flimmeret" på prosjektoren, Gorm. Ser at dette er utfyllende diskutert med mange forskjellige meninger. I og med at jeg ikke opplevde dette på den forrige DLPèn (men så det på flere andre merker, b.la infocus) ble jeg overrasket over at jeg straks la merke til det på denne testvinnende modellen. Kunne levd med det bildet i flere år fremover, og har ennå ikke bestemt meg for om jeg vil bytte den. Kan tenkes at det går an å "venne" seg litt til det opplevde flimmeret, men samtidig vil jeg jo ikke oppleve dette på en annen teknologi, ja.
    Skal ikke være enkelt dette:???:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinnitus
    Var merkelig dette med dette "flimmeret" på prosjektoren, Gorm. Ser at dette er utfyllende diskutert med mange forskjellige meninger. I og med at jeg ikke opplevde dette på den forrige DLPèn (men så det på flere andre merker, b.la infocus) ble jeg overrasket over at jeg straks la merke til det på denne testvinnende modellen. Kunne levd med det bildet i flere år fremover, og har ennå ikke bestemt meg for om jeg vil bytte den. Kan tenkes at det går an å "venne" seg litt til det opplevde flimmeret, men samtidig vil jeg jo ikke oppleve dette på en annen teknologi, ja.
    Skal ikke være enkelt dette:???:
    Rart dette da jeg har hatt BenQ 6100, 7800, 8720 og W5000. På de 2 førstnevnte så jeg rgb flimmer ganske ofte, sjelden på 8720 mens på W5000 opplevde jeg ikke dette. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Prøv å sette en "problem scene" på pause, gå inn i ISF-menyen, og prøv å endre på Colorwheel settingen. Dette kan nemlig være relatert til sync problemer mellom fargehjul og driverbrikkene.
    Takk for svar fra dere, men jeg har ennå ikke hatt tid til å undersøke nærmere i innstillingene. Men jeg har kjøpt den brukt og han har fått den kalibrert av én her inne på forumet. Og da tipper jeg at det er gjort riktig, men skal jo sjekke det sef.

Et spørsmål til: Hvor finner jeg økomodusinnstilling til lampen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Settings menyen (nest lengst til høyre?), velg lamp, og så kaller BenQ øko-modus for "whisper mode"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Rart dette da jeg har hatt BenQ 6100, 7800, 8720 og W5000. På de 2 førstnevnte så jeg rgb flimmer ganske ofte, sjelden på 8720 mens på W5000 opplevde jeg ikke dette. :shock:

Hmm, interessant at du har motsatt erfaring:???: Men før jeg (for lenge siden) kjøpte 7800 sjekket andre DLPer bla. infocus 4800/05 og merket flimmeret på de med en gang. Men som også Gorm har antydet kan det med w5000 ha sammenheng med økt kontrast, den er også proffkalibrert. Imidlertid er det også først nå det siste året jeg har flyttet inn utstyr i kino, med teppe på vegger og sortmalt tak. Og kan kanskje forsterke problemet for oss som ser dette? Lampa på 7800 hadde jo også nær 1000 timer når jeg flyttet den inn i rom med lyskontroll.Det kan også være en forklaring? At de hvite veggene jeg hadde før "vasket vekk" flimmer? og mindre flimmer etterhvert som lampa mister litt "gnist"?
    Avtok flimmeret noe for din del for 7800 og 6100 ettersom du ble "vant" til det / lampa mistet punch?

Hilsen Morten

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, så om jeg vill ha en 120 tommers duk og en PJ som ikke er alltfor dyr, vad hadde du rekommandert( PJ og Lerret)?
    Jeg lurer på litt det samme. Da jeg har ca 4.6 meter. Vil 106" være for stort? Regnet det på den siden, og den sa det gikk. Men hvordan blir det i praksis?

spm2: Er 7k for projektor gått 1000timer, kabel(10m), tak-feste, lerret(106" dreamscreen) for dyrt eller en god pris?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som en meget god deal

Jeg har 92, sitter på ca 3 meter avstand og kunne godt tenkt meg litt større

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når annbefaler dere å bytte pære? Min har gått ca 1000 timer. Syntest det begynner å bli litt grått å trist frammpå veggen her :/

Kan det hjelpe på å rekalibrere litt?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Når annbefaler dere å bytte pære? Min har gått ca 1000 timer. Syntest det begynner å bli litt grått å trist frammpå veggen her :/

Kan det hjelpe på å rekalibrere litt?
    Kru opp lampe/lysstyrke et par hakk :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det absolutt siste sjanse for å få kjøpt denne ny. Avshop har mindre enn 5 enheter på lager.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det absolutt siste sjanse for å få kjøpt denne ny. Avshop har mindre enn 5 enheter på lager.

litt nedtur, siden jeg hadde bestemt meg for at det er den jeg ville ha - men er enda ett par måneder til jeg er klar til å begynne på kinoen... blir ny jakt da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har avshop sagt nå over 1 år. for et salgstriks. burde ikke vært lov

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Da var det tomt :-(

Ventet på bonus som aldri(?) kom, nå har de ikke flere igjen. Har dere noen tips om hva som blir beste erstatning?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    Ventet på bonus som aldri(?) kom, nå har de ikke flere igjen. Har dere noen tips om hva som blir beste erstatning?
    hvordan vet du at det er tomt?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    finn.no 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 55 av 72 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •