BenQ W5000 - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes jo massevis av innstillingsmuligheter på w 5000.
    Fra enkel innstilling av kontrast -lysstyrke- irisåpning-dynamisk iris til full kalibrering av fargerom og gråskala. Selv synes jeg bilde blir best hos meg i cinemamodus med iris på 2 og dynamic black på, samt en liten økning i kontrast.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen filmer ser jeg med cinema og noen med standard. De jeg ser med standard er filmer som ikke gir fra seg så mye lys.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noaa: Prøv deg litt frem med iris og gamma instillingene. ikke juster på lysstyrke for å få mer lys. Står brightness for høyt blir sort blast og grått med en gang, slik som du har erfart.

Newcomer codex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har just bestilt meg BenQ W5000 og DreamScreen V2 DynaGrey OG BrightWhite xWideFrame 16:9 235cm/ 106" , gleder meg som en unge til og få det i hus

Jeg og dama flytta inn i "nytt" hus forrige uke, og vi ble fort enige om at hun kunne få bestemme hvordan ting skulle se ut og være i 1 og 2 etg. Og jeg skulle få herske over kjellern og garasjen når den kommer etterhvert Fin deal må jeg si!

Har lest mye bra om denne Pj'en, har skumlest gjennom hele denne tråden nå og er ikke tvil om at jeg har gjort ett godt kjøp. Bare og vente til litt uti neste uke tenker jeg, så er det på plass

Mangler bare en god sofa nå så er alt på plass for en god hjemmekino opplevelse

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med projektor. Fint rom også! Er W5000 er fortsatt høyaktuell i denne prisklassen? Har du Codex forresten testet å game på denne? Det MÅ være sykt bra.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vær oppmerksom på at det er del problemer med W5000. Min måtte på service og + mange flere med samme problemer.

http://avforum.no/forum/digitale-pro...ve-bildet.html

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kjipt. Men det er jo også veldig mange som har denne spilleren, sånn rapporteres det inn mange feil.

Men kasteavstanden på denne er litt kort ift mitt rom. If projectorcentral får jeg 'kun' et bilde på ca 77" med ca 3.5 meter. Samtidig så sies det at dette er en svært god projetor til prisen. Er W5000 så mye bedre enn feks Optima HD200x/20 at det er verdt det med et 77" bilde kontra et på ca 90"?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bikket 51 timer med denne godsaken Er storfornøyd til nå, og jeg har ikke kalibrert den enda. Ikke har jeg noe behov heller Men skal nok teste det engang

Er nok mye sant i det som Paul Kemp sier, jo flere solgte enheter jo mer vil også høre om eventuelle feil. W5000 er vel en av landets mest solgte PJ'er de siste åra etter hva jeg har forstått. Så det spiller egentlig liten rolle.

Har ikke fått testa så mye på gaming enda, prøvd noen spill men de støtta bare 720p og det imponerte ikke så serlig i 106". Har bare 2-3 år gamle spill til ps3'en, så får kjøpe noen nyere spill og teste med tenker jeg

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som ikke har kjempe skills med kalibrering, men har gjort noen små instillinger som dere har blitt fornøyde med. Hva har dere gjort? Si gjerne også hvilket miljø den står i, feks lys stue, mørkt dedikert rom osv.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på denne projektoren og selv om det er rapportert mye feil så tror jeg at jeg kjøper den. Tross alt, jo flere som har et produkt jo flere feil blir rapportert.

Codex: Satt å så litt på hjemmekinoen din og den det så ganske bra ut
    Frista å ha noe liknende oppsett. Så då lurer jeg på et par ting.
    Hvor kjøpte du projektoren din, lerretet og opphenget til projektoren?
    Og hvordan finner man ut hvor stort lerret en må ha? Virker som om en må ver ganske nøyaktig. Dumt hvis bildet fra projektoren blir større eller mindre en størrelsen på lerretet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte alt på Avshop.no Mye og velge i der, og kjapp levering for mitt tilfelle ihvertfall Takfestet dukka opp som tilbehør til projektoren når jeg kjøpte den, er orginalt BenQ takfeste.

Det er en slik avstandskalkulator som er blitt linka til ganske mye her på forumet, så den finner du sikkert med ett kjapt søk

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvte å bruke den avstand kalkulatoren, men det sto jo ikke noe om tommer.
    Der eg skal ha projektoren så tror eg det er 4 meter fra den ene veggen til den andre.

Forresten, syns jeg har lest at noen opplever litt støy i bildet på W5000.
    Stemmer dette?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Der eg skal ha projektoren så tror eg det er 4 meter fra den ene veggen til den andre.

Stemmer dette?
    Hvis det er støy i kildematerialet så blir det synlig. Er ikke prosjektor sin feil men kilde sin.
    Her er kalkisen BenQ W5000 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size
    Husk å regne fra linsa til lerret. ikke fra vegg til vegg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark

Stemmer dette?
    Omtrent 4m fra vegg til vegg hos meg, og mitt lerret er 170cm bredt, tilsvarer 77" om jeg ikke husker feil i farten.
    Skulle gjerne hatt det litt større, men det blir vanskelig ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle single-chip DLP-projektorer har litt "støy i bildet". Det kommer av at teknologien produserer dmper lysstyrke ved å la speilene på brikke vippe mellom av og på posisjon. Jo sortere scenen er, jo mere "myldrer" det i bildet.

YouTube - DLP technology
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evgeny: Tror du var brukeren antiloop som nevnte det når han fikk seg ny projektor, noe om at han fikk roligere bilde nå, men er usikker.

Jakv: damn, skulle gjerne hatt større eg og. Håpte å få 100" eg

Gorm: Så du ville me andre ord ikke annbefalt en DLP projektor pga støy i bildet?

Er det en annen projektor så er bedre til den prisen? Trodde denne var ganske god og den du fikk mest for pengene.

Har en 50" samsung nå ps50Q97 som er kalibrert. Noen som tror jeg vil få dårligere bilde på projektoren en tv'en. Vil dette ver en oppgradering eller en nedgradering? for å si det sånt

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med "myldring" i bildet på DLP er vel strengt tatt ikke noe problem. Sett side om side med projektorer uten fargehjul, så er det synlig i mørke scener, men bare om man sitter nært lerretet. Mange rapporterer at de opplever større "ro" i bildegjengivelsen ved overgang til projektor med tre bildebrikker (LCD/LCoS), så man bør jo kanskje ikke ignorere dette. Selv har jeg levd lykkelig med DLP-teknologien i mange år.
    Skal du ha tilsvarende (eller bedre) bildekvalitet uten å velge DLP, må du nok vesentlig opp i pris (Epson TW4400, Sony HW15, etc)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dobbeltsjekke de tallene mine etterpå. Må en runde i bua og få en episode av Band of Brothers i kveld og
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det med "myldring" i bildet på DLP er vel strengt tatt ikke noe problem. Sett side om side med projektorer uten fargehjul, så er det synlig i mørke scener, men bare om man sitter nært lerretet. Mange rapporterer at de opplever større "ro" i bildegjengivelsen ved overgang til projektor med tre bildebrikker (LCD/LCoS), så man bør jo kanskje ikke ignorere dette. Selv har jeg levd lykkelig med DLP-teknologien i mange år.
    Skal du ha tilsvarende (eller bedre) bildekvalitet uten å velge DLP, må du nok vesentlig opp i pris (Epson TW4400, Sony HW15, etc)

Hva med epson tw5000?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er noob på dette, har tenk og kjøpe en BenQ W5000, får 4,50 meter fra PJ til lerret, , rummet er 3,3 meter brett, hur stor lerret kan jeg ha, vil gjerne ha denne AVshop.no / DreamScreen Tab V3 Basic DynaGrey Black 16:9 265cm / 120" , er den for stor?

Anders

Side 53 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •