BenQ W5000 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1.1 pikselmapping er selvsagt ikke noe problem.

Når det gjelder kalibrering, sjekk frekvensen (hz) du sender ut fra PC-en din, både ved spill og film-titting. Oppgir du dette før kalibrering, så kan dette sikres ved kalibrering. De fleste som kalibrerer har en testbildegenerator, og disse kan settes opp til å gi det meste av "signaltyper"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Striper på skjermen

Fikk et problem med min W5000 i helgen. Halve bildet (til venstre) har plutselig fått markerte loddrette streker over hele lerretet. Noen som har vært borti dette? Hva kan være galt?

Problemet dukket opp helt plutselig. Projektoren er knapt et år gammel og pæra har gått under 300 timer. Noen som har noen tips?

(Mulig dette problemet er blitt omtalt tidligere her, men tråden er lang og det tar tid å lese gjennom alt.)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Fikk et problem med min W5000 i helgen. Halve bildet (til venstre) har plutselig fått markerte loddrette streker over hele lerretet. Noen som har vært borti dette? Hva kan være galt?

Problemet dukket opp helt plutselig. Projektoren er knapt et år gammel og pæra har gått under 300 timer. Noen som har noen tips?

(Mulig dette problemet er blitt omtalt tidligere her, men tråden er lang og det tar tid å lese gjennom alt.)
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ve-bildet.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Da tippet min 2000 timer og jeg har fått beskjed om å bytte. Jeg lurer på hvor lenge man kan kjøre over dette på samme pære og hva konsekvensene kan bli om man kjører for lenge?

Og hvor får man tak i billigst pære?

I går kveld ville ikke projektoren skru seg på... Den stod bare å blinket grønt på Power-lampen. Prøvde å holde inne Preset-knappen og da blinket den litt orange. Viften starter, men etter en liten stund skrur den seg av igjen.

Noen tips?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du byttet til ny pære? Blinker det "organge" tyder det på at pæren er defekt eller ikke har kontakt med selve projektoren.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld ville ikke projektoren skru seg på... Den stod bare å blinket grønt på Power-lampen. Prøvde å holde inne Preset-knappen og da blinket den litt orange. Viften starter, men etter en liten stund skrur den seg av igjen.

Noen tips?

Når jeg hadde den feilen du beskriver så var det ballasten som var ødelagt på min!! Leverte til servicon, men etter 3 mnd venting, med telefoner daglig fikk jeg til slutt kranglet til meg penger tilbake!! Litt frustrerende bare...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 måneder?!?!?!?!? FY FEAN du skulle fått kompensasjon. burde **** ikke vært lov.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen tips?

Jeg har også opplevd dette, faktisk to ganger. Hos meg har imidlertid problemet løst seg ved å kutte strømtilførselen. Trolig et eller annet i elektronikken som henger seg opp.

Hvis det å dra ut strømkabelen løser problemet er det i beste fall en bagatell, men i verste fall kan det være symtomer på et større problem som må utbedres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Når jeg hadde den feilen du beskriver så var det ballasten som var ødelagt på min!! Leverte til servicon, men etter 3 mnd venting, med telefoner daglig fikk jeg til slutt kranglet til meg penger tilbake!! Litt frustrerende bare...

Så det du sier er at Servicon rett og slett ikke greide å reparere feilen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Jeg har også opplevd dette, faktisk to ganger. Hos meg har imidlertid problemet løst seg ved å kutte strømtilførselen. Trolig et eller annet i elektronikken som henger seg opp.

Hvis det å dra ut strømkabelen løser problemet er det i beste fall en bagatell, men i verste fall kan det være symtomer på et større problem som må utbedres.

Takk for svar folkens. Denne løsningen vant, så nå blir det film igjen

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De lovet og lovet om at deler var på vei, at det var blitt byttet osv.. det var så mye frem og tilbake at det er umulig å forklare!! Til slutt så fikk jeg penger pga at delen (ballasten) de mente de hadde byttet, ikke en gang var ankommet. De klarte ikke skaffe den..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq w5000

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    1.1 pikselmapping er selvsagt ikke noe problem.

Når det gjelder kalibrering, sjekk frekvensen (hz) du sender ut fra PC-en din, både ved spill og film-titting. Oppgir du dette før kalibrering, så kan dette sikres ved kalibrering. De fleste som kalibrerer har en testbildegenerator, og disse kan settes opp til å gi det meste av "signaltyper"

Har kjøpt meg ein brukt Benq w5000 er sirka eit år gammel , det eg lurer på om eg kan sende denne inn for kalibrering til dere og om kvar finn eg frekvensen fra pcen min som du skriv om her.

mvh noaa

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvens ut av PC må du sette opp i avspiller-programmet tenker jeg. Uansett, går du inn i info menyen (lengst til høyre i hovedmenyen), så kan du lese av frekvensen projektoren mottar der. Projektoren viser også en liten tekstboks med oppløsning og frekvens, hver gang den synkroniserer mot et videosignal.

Når det gjelder kalibrering, så tar du kontakt med butikken direkte (jeg aner ikke om de tilbyr denne typen rene kalibreringer). Kan ikke de hjelpe deg, så sender du meg en PM, så kan jeg eventuelt ta det hjemme.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Frekvens ut av PC må du sette opp i avspiller-programmet tenker jeg. Uansett, går du inn i info menyen (lengst til høyre i hovedmenyen), så kan du lese av frekvensen projektoren mottar der. Projektoren viser også en liten tekstboks med oppløsning og frekvens, hver gang den synkroniserer mot et videosignal.

Når det gjelder kalibrering, så tar du kontakt med butikken direkte (jeg aner ikke om de tilbyr denne typen rene kalibreringer). Kan ikke de hjelpe deg, så sender du meg en PM, så kan jeg eventuelt ta det hjemme.
    Hei, er inne på hovedmenyen på benq w5000 no og les av upløsning 1080/60p,
    er det den du meiner.

mvh noaa

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noaa
    Hei, er inne på hovedmenyen på benq w5000 no og les av upløsning 1080/60p,
    er det den du meiner.

mvh noaa
    Ja, det betyr 60hz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000

Er ut etter erfaring når det gjeld w5000 , har kjøpt denne prosjektoren nylikt
    og har eit ganske mørkt rom der eg har montert opp denne i taket med passeligt avstand til eit gråt lerret på 92" , det eg lurer på er når eg kjører film så er det ikkje særligt forskjel på lysstyrken mellom når eg kjører økonomi
    og normal på lampen, skal det være sånn ? eller er det noko gale med instilling eller lampe , lurer på om nokon kan svare meg på dette.

mvh noaa

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ut etter erfaring når det gjeld w5000 , har kjøpt denne prosjektoren nylikt
    og har eit ganske mørkt rom der eg har montert opp denne i taket med passeligt avstand til eit gråt lerret på 92" , det eg lurer på er når eg kjører film så er det ikkje særligt forskjel på lysstyrken mellom når eg kjører økonomi
    og normal på lampen, skal det være sånn ? eller er det noko gale med instilling eller lampe , lurer på om nokon kan svare meg på dette.

mvh noaa
    Ser ikke forskjell selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

visker

Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Ser ikke forskjell selv.

du ser ikkje forskjell du heller, da skal det vell være sånn da tenker eg , er det nokon instilllinger eg kan gjera for å få det litt lysere uten att det går på bekostning av andre ting, no står innstillingene på 50 på både lys , kontrast og farger.

mvh noaa

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du ser ikkje forskjell du heller, da skal det vell være sånn da tenker eg , er det nokon instilllinger eg kan gjera for å få det litt lysere uten att det går på bekostning av andre ting, no står innstillingene på 50 på både lys , kontrast og farger.

mvh noaa
    cinema er mørkest, standard er lysere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstilling w5000

Altså ingen innstilling ein kan gjere sjølv på denne prosjektoren utan om cinema mørk og standard litt lysere , det må vell vera muligt å fin stille litt her og der for å oppnå litt meir lys utan att det vert for blast å sjå på , er nettopp dette eg er ut etter litt brukarerfaring fra dere som har hatt denne ein stund og da kan man kjøre den på økonomi for å få meir timar utav lampen
    vist det er sånn att det er ingen forskjell på normal og visker.

mvh noaa

Side 52 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •