BenQ W5000 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hjelper ikke om den står i rett modi AK, for er signalet litt utenfor "standard" (eks PC, spillmaskiner, ol), så default'er W5000 til factory. Det er synd den ikke har kildeuavhengige minneposisjoner. Man må da inn i ISF-menyen for å velge rett fargemodus igjen, med mindre du har brukt "natural" som utgangspunkt for kalibreringen da. I så tilfelle er det bare gamma, lysstyrke, kontrast og HDMI-signaltype som må korrigeres på nytt. Det samme gjelder om man bytter til HDMI 2, og derfor setter jeg opp både HDMI 1 og 2 når jeg kalibrerer.

Bare prøv å veksle signaltyper med testbildegeneratoren etter kalibrering...... :neutral:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått med denne w5000 og har et par spørsmål:

Jeg bruker en sony bdp-550 som BD og har stilt inn bilde etter denne, når jeg sier stilt inn mener jeg at bilde er inni rammelerrettet 100%. Men når jeg bytte kilde til min htpc som også kjører 1080p blir bilde mindre inni lerretet, dvs jeg må justere på zoom ect på projektor.
    Hvorfor er det slik? Hvilken oppdateringfrekvens skal htpc'n sende ut? jeg har testet med 60 hz og 24 med samme resultat.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moffe
    Jeg har nettopp fått med denne w5000 og har et par spørsmål:

Jeg bruker en sony bdp-550 som BD og har stilt inn bilde etter denne, når jeg sier stilt inn mener jeg at bilde er inni rammelerrettet 100%. Men når jeg bytte kilde til min htpc som også kjører 1080p blir bilde mindre inni lerretet, dvs jeg må justere på zoom ect på projektor.
    Hvorfor er det slik? Hvilken oppdateringfrekvens skal htpc'n sende ut? jeg har testet med 60 hz og 24 med samme resultat.
    du må justere scaling på grafikk options i windows

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat hvor i windows gjør man dette? Hva er best UT fra en pc med tanke på HZ? er det 24 eller kan den står til default?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moffe
    akkurat hvor i windows gjør man dette? Hva er best UT fra en pc med tanke på HZ? er det 24 eller kan den står til default?
    display options. jeg har ATI hos meg heter det scaling.
    du bør ha på 24hz når du ser på film som er i 24fps ellers ha på 60fps for at musa skal flyte best.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    display options. jeg har ATI hos meg heter det scaling.
    du bør ha på 24hz når du ser på film som er i 24fps ellers ha på 60fps for at musa skal flyte best.
    men de fleste ser ikke forskjell på 24 og 60hz så det er opp til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg ser at man nå kan få 3D spill til PS3, kan man få 3D på Benqw5000 prosjektoren min? Jeg forstår ikke helt dette 3D greiene!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenhaaland
    Hei
    Jeg ser at man nå kan få 3D spill til PS3, kan man få 3D på Benqw5000 prosjektoren min? Jeg forstår ikke helt dette 3D greiene!
    Det vil nok ikke fungere noe videre, dessverre. Å vise 3D på en tilfredsstillende måte krever at projektoren kan oppdatere bildet med en frekvens på minimum 120Hz. W5000 klarer maks 85Hz dersom jeg ikke husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til å montere min nye W5000 i dag og trenger litt tips. Anyone?

- Hva er den ideelle plasseringen av pj i forhold til lerretet?

- Noen andre feller som er fort gjort å gå i?

Pj skal takmonteres ca. 4,70 unna 106" lerret og regner med å måtte bruke litt zoom iflg projectorcentral.

Leser også i noen tråder at folk bruker en plate under projektorfestet, er dette nødvendig? Stor fordel? Jeg har paneltak og BenQ originalfeste.

Håper noen kan gi noen råd på veien.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ideell plassering er med linsen plassert (høyde og sideveis) midt i lerretet. Ergo, senk projektoren så langt ned som mulig.
    Når det gjelder andre "feller", så vær nøye med plassering i forhold til lerretet. Legg gjerne et vater på projektorens bunnplate, for å vatre opp sideveis og i lengderetning (gitt at lerretet henger i vater da). Vær også nøye med at du ikke "vrir" projektoren til en av sidene for at bildet skal falle riktig på lerretet. Det er viktig at projektoren står vinkelrett på lerretet sideveis (90 grader), og at eventuelle avvik korrigeres med lens-shift, og ikke ved å dreie projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ideell plassering er med linsen plassert (høyde og sideveis) midt i lerretet. Ergo, senk projektoren så langt ned som mulig.
    Når det gjelder andre "feller", så vær nøye med plassering i forhold til lerretet. Legg gjerne et vater på projektorens bunnplate, for å vatre opp sideveis og i lengderetning (gitt at lerretet henger i vater da). Vær også nøye med at du ikke "vrir" projektoren til en av sidene for at bildet skal falle riktig på lerretet. Det er viktig at projektoren står vinkelrett på lerretet sideveis (90 grader), og at eventuelle avvik korrigeres med lens-shift, og ikke ved å dreie projektoren.
    For det er jo dette som er problemet med billigere pj's som optoma hd 65 jeg begynte med. Der må man jo vri til en av sidene (mest sannsynlig), for å få fylle likt på hver side av lerret?

Er derfor jeg kjøpte w5000.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, nå er den på plas

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte jeg har en pause mellom feks et par filmer, lønner det seg da å slå av projektoren? Er det skadelig for den, om jeg feks slår den av og 10-15min senere slår den på igjen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å tenne lampen på nytt er definitivt mer "stress" for lampen, enn 10-15 minutters ekstra drift. For ikke å snakke om at du må vente på at lampen varmes opp igjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    @50sek - Det går egentlig for det samme, men det beror på om du ønsker at PS3 eller projektor skal gjøre konverteringen fra YCbCr til RGB. Elektronikken i projektoren må uansett gjøre en slik konvertering da den jobber i "RGB domene".
    Her kan du teste litt frem og tilbake for å se om du ser forskjell, men jeg vil tro at resultatet blir tilnermet identisk.

@1:44 - Jeg kjenner ikke til PS3 så veldig, men så lenge projektoren er satt til "limited/normal", kan gjerne PS3 være satt til "full". Dog, det er ingen fasit på dette heller, men sjekk gjerne med testbilder for å se om du ser alle detaljene du skal se i mørke og lyse scener. Du finner slike testbilder på alle kalibreringsplater. Du må som et minimum se detaljer fra 16-235 (video levels), men det gjør ikke noe om du ser detaljer under og over dette (BTB - blacker than black og WTW - whiter than white), men du skal justere brightness/contrast til 16-235 er henholdsvis det mørkeste og lyseste du ser på testbildet. Se her for hjelp: http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

@1:55 - Superwhite kan trygt settes til "off".

Kunne du sette opp en fullstendig oppskrift for å kunne vise PS3 på min W5000? Usikker på hva menes med "limited/normal" - hvor stiller jeg inn dette?

Takk Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det noen som helst sjanse for å se regnbuer på W5000? Jeg er nok en av de personene som lett ser dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er tross alt et fargehjul i "lysveien".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så det på BenQ 6100 og 8720 men aldri på W5000. Men jeg hadde en kar på besøk som så flimmeret veldig godt og ble plaget av det.. Så du bør nok kanskje få sett den før du kjøper..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er tross alt et fargehjul i "lysveien".
    Hastigheten på fargehjulet er ikke høy nok at at ikke blir et problem for noen mao?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg så det på BenQ 6100 og 8720 men aldri på W5000. Men jeg hadde en kar på besøk som så flimmeret veldig godt og ble plaget av det.. Så du bør nok kanskje få sett den før du kjøper..
    OK. Jeg er sikkert en av de "heldige" som ser det på W5000 også.

Side 49 av 72 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •