BenQ W5000 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer Happy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tak AK.
    Det der kan faktisk fungere:-)
    Jeg hadde sett for meg en tekstil spray eller maling (ikke oljemaling))).
    Vi får se. Takk.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var min tanke og.
    Og kjenner du noen som jobber i matbutikk, så har de noen rimelig tykke "tusjer" de bruker når de skriver tilbudsplakater.
    Så en stripe maskeringstape, og et par trekk med en slik tusj, og det skulel være i boks.
    (Bare sjekk at tusj/farge-typen et spritbasert, så det ikke løsner eller flyter utvoer på sikt.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er W5000 mot 8720? Pæra på 8720 gikk og vurderer å kjøpe W5000, men vil gjerne at når jeg først skal kjøpe så skal det være en god oppgradering

Noen som forresten vet om det går å bruke samme takfeste som til 8720?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det vil være en god oppgradering å gå fra PE8720 til W5000. Og til prisen du får W5000 til nå er det ikke mye å tenke på spør du meg.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte det antiloop sier og du kan bruke samme oppheng. Kabinettene er helt like.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000 på 120"

Hei

Har bestilt meg benq w5000 med kalibrering BASIC. :-D
    Det jeg lurer på er hvordan denne klarer seg på et 120" lerret, med tanke på bildekvalitet. Blir det for stort ? vil den bli for lyssvak ?
    Har søkt litt på forumet men har ikke funnet noe om akkurat det jeg lurer på..

Har mulighet for å få rommet så godt som helt mørkt når det er ferdig, og sitteavstand er det ikke noe problem med heller.

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...en fordel med DLP er jo at panelene ikke aldres over tid, men feilbruk av lampen kan jo avkorte levetiden (f.eks. ved at en ikke lar projektoren kjøle seg ned)...
    Hei! Står på nippet til å legge inn en bestilling på W5000. Har ikke hatt projektor før, men har forsøkt å lese meg opp bla. her på forumet.
    Det du sier angående at man ikke lar projektoren kjøle seg ned,- mener du da at man feks. napper ut strømledningen når man skal slå den av i stedet for å bruke on/off - knappen? :roll:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en av mulighetene for at du må bytte pære rimelig raskt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve lampen har ikke vondt av at du trekker ut strømledningen, med påfølgende sakte nedkjøling. Forutsetningen er at du ikke prøver å tenne lampen igjen før den er helt nedkjølt. Det er elektronikken rundt lampen som ikke har godt av varmen som bygger seg opp. Når det gjelder W5000, så er det ikke pakket elektronikk rundt lampen (stort chassis). Da byr det heller ikke på noe problemer om strømmen skulle gå, eller at du trekker ut kontakten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sopp
    Hei

Har bestilt meg benq w5000 med kalibrering BASIC. :-D
    Det jeg lurer på er hvordan denne klarer seg på et 120" lerret, med tanke på bildekvalitet. Blir det for stort ? vil den bli for lyssvak ?
    Har søkt litt på forumet men har ikke funnet noe om akkurat det jeg lurer på..

Har mulighet for å få rommet så godt som helt mørkt når det er ferdig, og sitteavstand er det ikke noe problem med heller.

Takker for svar
    Jeg ville ikke gått for noe større enn 100 tommer. W5000 er ikke spesielt lyssterk når BrilliantColor er slått av, og det er en forutsetning for å få kalibrert den skikkelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Selve lampen har ikke vondt av at du trekker ut strømledningen, med påfølgende sakte nedkjøling. Forutsetningen er at du ikke prøver å tenne lampen igjen før den er helt nedkjølt. Det er elektronikken rundt lampen som ikke har godt av varmen som bygger seg opp. Når det gjelder W5000, så er det ikke pakket elektronikk rundt lampen (stort chassis). Da byr det heller ikke på noe problemer om strømmen skulle gå, eller at du trekker ut kontakten.
    Takker for lettfattelig og forklarende tilbakemelding Gorm.
    Prosjektoren er nå bestillt sammen med Full kalibering.

Med det samme vi er inne på temaet,- er det andre ting jeg bør tenke på med tanke på levetid på lampen, eller vedlikehold av prosjektoren?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å rense luftfilteret en sjelden gang, hvis det er mye støv eller røyk i hjemmekinoen din.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på mitt filter når projektoren gav beskjed om det, etter 500 timer. Man kunne ikke se så mye som et støvkorn der. Har hørt om andre som har sett det samme. Så enten er dette filteret svært lite effektivt, eller så har vi lite støv i kinoene våre...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det filteret er viktigere i rom der det røykes. Støv er egentlig ikke noe problem i en lukket konstruksjon (DLP), mens tjæren fra sigaretter ødelegger vifter og alt annet den kommer i kontakt med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Lurer litt på dette med plassering av projektoren.
    (Takhøyde ca. 2.10, størrelse lerret: 92")

1.
    Ser fra projectorcentral.com sin kalkulator (.. og manualen til w5000), så bør den plasseres 4.08 m fra lerret. Ser videre at hvis jeg kjører med min. zoom, så kan den plasseres ca 4.5m unna.
    Spørsmålet er om billedkvaliteten vil bli dårligere ved å plassere den 4.5 unna, da uten bruk av zoom, kontra 4.08 m?

2.
    Videre har jeg lest meg frem til at denne prosjektoren har vertical offset på ca. 11 cm på 92" lerret. Vil denne offset´n øke jo lenger unna projektoren er lerretet? Og, sikkert enda et dumt spørsmål,- vertical offset og vertical lensshift er vel det samme. :roll:

Grunnen til at jeg spør er at jeg har bestillt projektoren sammen med CHIEF MFG Elite RPMA Universaloppheng, og lurer på hvor høyt jeg må ha lerretet i forhold til senter på linsa, og om jeg ev. burde kjøpe med takfeste og søyle for at jeg ikke skal behøve å ha lerretet helt "opp i taket".. (taket er ca 2.10 høyt)

På forhånd takk. :-)

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har w5000 og 92" lerret, fra bakredel av PJ til leret er det 412cm. Se i signaturen min for mer info.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker fot tilbakemeldingen b-ill. :-)

Ser at du ikke har festet PJ i taket, men kan du si anslagsvis hvor mange cm. du max klarer å "senke" bilde vha vertical lensshift i forhold til linsa på PJ? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har montert opp min W5000 for en ukes tid siden, og er storfornøyd!
    Jeg bestillte med den billigste kalibreringen for å sjekke ut om det var noe å hente på dette, men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet..
    Sammenligner med en kamerat sin 5000 som ikke er kalibrert, ikke i samme rom, men egentlig veldig likt rom som mitt.

Er det noe jeg har gjort "feil"? Hvilke modus skal den egentlig stå i for å få best mulig bilde?

MVH

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal stå i ISF-night eller ISF-day (night med delvis lukket iris, day med åpen iris)

Problemet med W5000 og kalibrering, er at kalibreringen er kildeavhengig. Det vil si at om kilden din ikke gir ut 1080p24 eller 720p50/60, så henter projektoren frem fabrikk kalibreringen. Ta kontakt via PM hvis du ikke får det til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prophets
    Har montert opp min W5000 for en ukes tid siden, og er storfornøyd!
    Jeg bestillte med den billigste kalibreringen for å sjekke ut om det var noe å hente på dette, men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet..
    Sammenligner med en kamerat sin 5000 som ikke er kalibrert, ikke i samme rom, men egentlig veldig likt rom som mitt.

Er det noe jeg har gjort "feil"? Hvilke modus skal den egentlig stå i for å få best mulig bilde?

MVH
    Den må stå i en "kalibrert modi", noe jeg vil anta at den gjorde når du mottok den. Forøvrig er det umulig å sammenligne to projektorer som står to forskjellige plasser. Skal dere sammenligne må dere faktisk sette opp begge i samme rom.

Side 48 av 72 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •