BenQ W5000 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Jeg har kalibrert tre BenQ W5000 for andre, og har selv en i egen kino og må innrømme at jeg lar meg imponere av hvor mye bildekvalitet man kan få for pengene i dag. Jeg tenkte det samme første gang under projektor shoot-out 2009, og fortsatt var det samme konklusjonen under messen på Triaden tidligere i år. Men dette er basert på eksemplarer som er fargekalibrert og med korrekt gråskala.

Ut fra din kommentar så tolker jeg det slik at dette med kalibrering ikke er så viktig for deg, men min anbefaling er at du legger den holdningen til side og forsøker å få tatt en titt på en korrekt kalibrert BenQ W5000. Om du etter å ha sett en korrekt kalibrert BenQ W5000 fortsatt ikke skjønner hvorfor mange her er "glad" i denne projektoren skjønner jeg at vi ikke har samme preferanser og utgangspunkt for å vurdere projektorer, og at vi da ender opp med forskjellig konklusjon er greit nok. Personlig opplever jeg ikke en W5000 rett ut av esken som veldig bra, men det har kanskje noe med sammenlikningsgrunnlag og prioriteringer å gjøre.

Kommentarer rundt det faktum at noen har kjøpt opp restlageret av W5000 bør etter min mening være knyttet til at det var smart å kjøpe opp alt som fantes av en projektor som gir mye for pengene. Den må da være en enkel projektor å omsette? Det eneste som er synd er at ikke alle som kjøper den tar seg råd/tid til å få den kalibrert og aldri kommer til å oppleve hvor god den virkelig kan være.

Gøran
    Er nok mye riktig i det du skriver. Mulig jeg burde forsøkt å få den kalibrert ja. Inlegget mitt var vel skrevet i en noe frustrert stund...:???: Forøvrig mye god informasjon, Skal ikke ødlegge denne tekninske! tråden mer, men uansett vedig gode svar her ang. samenikningen av disse to. (Det faktum at Avshop sitter på hele restlageret får folk bedømme selv om er positivt eller negativt. Min kommentar ang. dette var vel heller noe upassende og flåsete skrevet).

Newcomer Happy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3 D projektor?

Hei. Vurderer å kjøpe Benq w5000.

Jeg har hatt min Benq PB 6100 projektor siden den kom ut på markedet, tror jeg... Har vært topp fornøyd, både kona og jeg.
    Jeg så en del regnbuer i begynnelsen, men det roet seg, til å ikke bli et problem.

Så har jeg sett Avatar i 3 D på kino som mange andre. Wow!!

Mine spørsmål er:
    1. Holder det med en Benq w5000 for å få 3D effekt?
    (Trolig dumt spøsmål for mange...)
    Ser at det er snakk om aktive briller og passive briller m.m...
    Kjøpte Polarekspressen i 3D til min datter. Vil noe sånt ha effekt?
    Bør man vente nå for å se hva som kommer? (Umulig å svare på kansje).

2. Er filmopplevelsen så mye bedre med w5000 enn ved min gamle PB 6100?

3. Kona har kjøpt meg en PST3 maskin (40 års gave) som vi vil benytte. Noen problemer å benytte dem sammen? Noe å være klar over?

4. Jeg har et rimelig hama lerret (kjøpt på Elkjøp - 1800 kr.). Vil dette fungere?Aner ikke om det er hvit eller grå. Ser hvit ut for meg.
    Har hvit tak og vegger i stua.

5. Noen i Bergen som har en slik Benq w5000 som jeg kunne tatt en titt på?

Tanken er å ev. kjøpe hos AVshop i begynnelsen av mai. Så takker for hurtige svar. Mob. 92887600

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Nei, du vil ikke få "Avatar"-effekt med noen av dagens hjemmekinoprojektorer, men du vil få bedre dybde i bildet med W5000 enn med den du har i dag.

2. Det er jo opptil hver enkelt å vurdere, men W5000 er jo bedre en 6100 på absolutt alle punkter! Oppløsning, viftestøy, kontrast, sortnivå etc... Oppløsningen du har på din nåværende pj er 800x600, mens den er 1920x1080 på blu-ray (ref PS3) så du får jo ikke i nærheten av den bildekvaliteten blu-ray leverer med pb6100. W5000 sammen med PS3 gir full utnyttelse av blu-ray :-D

3. Går helt fint å bruke PS3.

4. Det fungerer, men gir deg ikke den bildekvaliteten du kan få med et skikkelig lerret, f.eks. Dreamscreen.

5. Tja, det er sikkert noen i Bergen med W5000

Du bør jo ikke vente til det er helt tomt for W5000... det er vel siste rest som selges ut nå.....

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører min w5000 på hvit vegg uten lerret og bildet er helt rått.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    2. Det er jo opptil hver enkelt å vurdere, men W5000 er jo bedre en 6100 på absolutt alle punkter!
    Nå synes jeg du er svært forsiktig Håvard.

Jeg har hatt 5120 og 8720 fra Benq (8720 er vesentlig mye bedre enn 6100)

Vi har flere 6100 på jobb.

Bildeforskjellen på W5000 kontra 6100 er sinnsyk, i hvems favør trengs jo ikke nevnes engang. Har sagt det før og sier det igjen W5000 er utrolig bra!!! Så ja filmopplevelsen vil bli vanvittig mye bedre.

Og den foretrekkes proffkalibrert.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd, ønsker du tilbud på kalibrering av din projektor legger du inn en "ønskes kjøpt"-annonse på "video ønskes"-kategorien på AVtorget så får du garantert napp!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Nå synes jeg du er svært forsiktig Håvard.

Jeg har hatt 5120 og 8720 fra Benq (8720 er vesentlig mye bedre enn 6100)

Vi har flere 6100 på jobb.

Bildeforskjellen på W5000 kontra 6100 er sinnsyk, i hvems favør trengs jo ikke nevnes engang. Har sagt det før og sier det igjen W5000 er utrolig bra!!! Så ja filmopplevelsen vil bli vanvittig mye bedre.

Og den foretrekkes proffkalibrert.
    Ja, det er sant, men jeg må jo være litt nøktern ettersom jeg har W5000 selv. (Er jo litt inhabil...) Har heller ikke sett 6100, men at det er stor forskjell bør vel være utvilsomt... 8)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er sant, men jeg må jo være litt nøktern ettersom jeg har W5000 selv. (Er jo litt inhabil...) Har heller ikke sett 6100, men at det er stor forskjell bør vel være utvilsomt... 8)
    Jeg har hatt begge modellene. Kan vel ikke sammenlignes nesten disse 2. Det er nesten som natt og dag i forskjeller i favør W5000.

Newcomer Happy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er "regnbue" effekten borte på w5000

Takk for mange svar.
    Som jeg skrev litt tidligere, så hadde jeg noe "regnbue" effekt på min Benq 6100. Noe jeg kunne leve med, uten problem etterhvert.
    Vil jeg kunne oppleve dette på w5000?
    Har teknologien endret seg noe fra min gamle til denne modellen?

En ting til..... Eksisterer det et "bedre" valg enn w5000 billedmessig til 12000 kr.?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Happy
    Takk for mange svar.
    Som jeg skrev litt tidligere, så hadde jeg noe "regnbue" effekt på min Benq 6100. Noe jeg kunne leve med, uten problem etterhvert.
    Vil jeg kunne oppleve dette på w5000?
    Har teknologien endret seg noe fra min gamle til denne modellen?

En ting til..... Eksisterer det et "bedre" valg enn w5000 billedmessig til 12000 kr.?
    Du vill ikke merke noe regnbue effekt på en kalibrert w5000, jeg har vertfall ikke lakt merke til noe særlig på min.
    Å den er amatørkalibrert med DVE plate. Du will nokk få en WOW opplevelse.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eksisterer ikke noen projektorer som innehar bedre bilde til prisen enn W5000.
    Jeg ser at du vurderer å kjøpe i mai. Jeg hadde ikke tort å vente så lenge. W5000 er egentlig sluttsolgt på det norske markedet og Avshop har de siste som finnes. Bestill i dag for å være sikker på at du får tak i en før det er for sent er mitt tips.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Småproblemer

Heisann, har hatt min BenQ W5000 i et halvt år nå og er svært godt fornøyd.
    Men jeg har i det siste opplevd et problem.

Hver gang jeg er inne i menyen på prosjektoren for å gjøre innstillinger så har jeg bare ca. 6 sekunder på meg før bildet "faller ut". Så går det noen sekunder før jeg får prosjektorbildet tilbake. Om jeg ikke fikk gjort meg ferdig med innstillingene så må jeg inn igjen. 6 sekunder senere detter bildet ut igjen og dukker opp etter noen sekunder. Den var ikke slik før, så dette har bare plutselig skjedd. Første gang jeg mistet bildet var når jeg skulle stille opp IRIS'en fordi det var endel lys i rommet. Jeg satte IRIS'en til maks (15) og dermed datt bildet ut. Siden den gang, selv etter å ha satt IRIS tilbake til vanlig innstilling (3) så har problemene med bortfall av bildet fortsatt hver gang jeg er inne i menyen. Kan probemene være relatert til denne IRIS innstillingen? IRIS'en er jo mekanisk og bevegelsen kan kanskje ha gjort et eller annet med prosjektoren????

Jeg er endel inne i menyen bl.a. pga at jeg bruker prosjektoren i "real" modus når jeg ser Blu-ray, og i "anamorphic" når jeg spiller PS3 spill, så det ville jo vært greit å ha litt mer enn 6 sekunder på meg for å gjøre inntillinger... :???:

Noen som har opplevd dette? Hva gjør jeg?

En annen sak også;
    Midt under avspilling av en DVD film opplevde jeg at bildet ble helt grønt et kort øyeblikk, og at prosjektoren brukte noen sekunder på å få opp bildet igjen. Jeg spolte tilbake for å se om det var selve DVD'en, det var det ikke.... :-?

Noen som har opplevd dette? Har bare skjedd en gang foreløpig da...

Takker for innspill.

Jon

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om HDMI-kabelen sitter løst, eller prøv med en annen kabel. Det virker som om projektoren sliter med å synkronisere med kilden?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Happy
    Den er enkel: NEI.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Den er enkel: NEI.

kommer ikke det litt an på bruk? lyskontroll?sitteavstand?
    jeg får ikke brukt den pga de ovenstående

gorm , hvor stor forskjell er det på bildekvalitet fra denne til epson tw3500 i ett ikke lyskontrolert rom?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Sjekk om HDMI-kabelen sitter løst, eller prøv med en annen kabel. Det virker som om projektoren sliter med å synkronisere med kilden?
    Takk for kjapt svar, har sjekket kabelen. Ser ut til å sitte greit støpslene. Siden kabelen har fungert bra i et halvt år (samt det faktum at den ligger inne i vegg og tak) så er jeg lite fristet til å bytte den. :-D
    Kom forøvrig på en annen sak også, jeg har en HDMI svitsj fra Dreamscreen koblet mellom PS3 og prosjektor... kan det være denne som tøyser med meg? Skal prøve å koble ut den når jeg kommer hjem....

Om det ikke skulle være svitsjen, noen andre ideer?

Jon

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er det jo egne knapper med "real" og "ana"(morphic) så du trenger ikke gå inn i menysystemet for å stille dette...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    kommer ikke det litt an på bruk? lyskontroll?sitteavstand?
    Det gjør det selvfølgelig, men spørsmålet var om du fikk noe bildemessig bedre til prisen, og det gjør du ikke IMHO.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er det jo egne knapper med "real" og "ana"(morphic) så du trenger ikke gå inn i menysystemet for å stille dette...
    Supert, takk skal du ha. Hva man lærer på dette forumet du..

Fant også ut at det er Dreamscreen HDMI svitsjen min som tøyser med meg. Jeg koblet forbi denne nå og da får jeg ingen problemer med bortfall av bildet.... så da er det iallfall ikke noe galt med prosjektoren.

Takk for tilbakemeldinger, og nå har jeg jo lært meg å bruke fjernkontrollen også...

Jon

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvor jeg kan få kjøpt hvit strømkabel? trenger det til prosjektoren. ca 2.5 m

Side 43 av 72 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •