BenQ W5000 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 72 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom kilden er en PC skal den nødvendigvis stå til 0 (0 = RGB 0-255). Dersom kilden er video-/filmbasert (DVD, Blu-Ray, osv) er projektoren kalibrert ut i fra 7,5 (tilsvarer RGB-video dynamikkområde 16-235).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål..

Fikk opp filter-rense-advarselen for litt siden, og tenkte jeg skulle rense det i dag. Tok ut filteret, og det er helt rent. Ser nytt ut. Er det vanlig? Antar beskjeden går vekk når jeg resetter filtertimeren?

CMS kalibrering. CCA-valget i ISF menyen er grået ut hos meg. Hva gjør jeg galt?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i bildejustering (i ISF menyen), og bytt til en annen fargemodus. Hvis du har vært inne og gjort gråakala kalibrering i et modus, kan ikke dette brukes til CCA justering etterpå. Justerer du CCA mister du med andre ord mulkigheten til å gjøre RGB gain og bias justering. Det er grunnen til at du virkelig skal vite hva du gjør der inne (og ha svært bra måleutstyr), for den minste "glipp" vil gjøre at du aldri får gråskalaen lineær etterpå.

Filter advarselen er generert ut i fra antall brukstimer, og tar nok høyde for rom som har vesentlig mer svevestøv enn du har i ditt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Et par spørsmål..

Fikk opp filter-rense-advarselen for litt siden, og tenkte jeg skulle rense det i dag. Tok ut filteret, og det er helt rent. Ser nytt ut. Er det vanlig? Antar beskjeden går vekk når jeg resetter filtertimeren?
    Jeg har også sjekket filteret uten å finne synlig støv i det. Jeg har molton på vegger og tak i kinoen og det støver vel noe, men filteret ser like nytt ut som da det ble satt inn :-D Jeg har brukt støvsugeren forsiktig på filteret, men vet egentlig ikke om det er nødvendig når filteret ser helt rent ut...

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle henge opp min nye W5000, men feste mitt passet ikke. Den runde platen som "armene" skulle festes til var ikke stor nok. Platen var ca 18,5cm i
    diameter og feste het BeoPe PM 103 (se bilde). Armene var rett å slett ikke lang nok til å nå alle skruehullene på undersiden på BenQ W5000.

Vil jeg kunne løse dette ved å kjøpe Vogel's PPC200 og bruke den platen som følger med der+armene? Eventuelt andre løsninger å ideer..?
    (Feste henger på veggen,IKKE i tak).

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en plate plexiglass.
    Fest den platen i projektoren, og fest armene i plexiplaten.
    Da kan du borre huller akkurat der du trenger dem.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg med dette feste få den opp på veggen, eller trenger jeg flere deler? AVshop.no / CHIEF MFG Short Throw 0-45 cm 1xVeggpunkt Max 22,7 Kg Sølv

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kjøp en plate plexiglass.
    Fest den platen i projektoren, og fest armene i plexiplaten.
    Da kan du borre huller akkurat der du trenger dem.
    Hørtes egentlig ikke så dumt ut.. Byggevareforetninger har vel plexiglassplate?
    Er fortsatt åpen for andre forslag også..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at denne projektoren er veldig godt omtalt, men jeg har desverre ikke plass til den, siden jeg maks kan få et bilde på 150cm bredt og jeg trenger 170cm. Da hadde heller Epson 3500 vært et bedre valg, men hvor stor bildeforskjell tror dere det er mellom de projektorene? Håper da at det ikke er så mye.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet i seg selv skal være godt på tw 3500 men sortnivået oppleves mer som grått ser jeg enkelte sier her på forumet. Hvis du kan leve med dette så er det sikkert en okey prokektor til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alvorlig feil på min Benq W5000 ?

Har noen av dere opplevd dette her.....:
    Når jeg starter opp projektoren så starter den opp som vanlig, men jeg får bare halve bildet klart. Resten av bildet er "skurrete". Dette varer i alt fra 3 til 20 sek. Da slutter pæra å sende. Deretter så kommer det en gjentatt tju-tju-tju -lyd fra venstre side på projektoren sett forfra. Som om den prøver å starte opp noe som ikke vil. Samtidig som dette skjer så går det et lokk/deksel frem og tilbake foran pæra. Dette gir seg ikke før jeg slår av hovedbryteren bak på projektoren.
    Er det bare å bytte pære? Trodde egentlig alt skulle bli svart hvis pæra røyk, men jeg har aldri tidligere måttet bytte pærer på mine projer så jeg har som sagt ingen anelse hva dette er.
    Håper noen kan komme med noen tips :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjedde med min for tre uker siden. Den må inn på service og få satt inn et nytt DMD-board.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gub
    fikk satt opp for første gang i går en w5000. Har aldri hatt projektor før så jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Har sett og hørt Sony HW10 og den var tilnærmet lydløs. Er svært fornøyd med bilde av det lille jeg så i går kveld men skuffet over støyen fra W5000. Syns nesten det var på grensen av akseptabelt. Kan det være noe som går seg til etterhvert? Benyttet whisper mode. Lyden var en konstant rumling/during,sannsynligvis fargehjulet. Er det noe som kan eventuelt stilles inn på? Eneste justering jeg har gjort fra fabrikkinnstillingene hittil er pæreinnstillinga til whisper mode. Hva syns dere andre eiere om støyen fra denne?

Gunnar

Tilnærmet lydløs er ikke W5000, men den er vel ikke regnet som spesielt støyende heller. I forhold til min tidligere X1 er W5000 en drøm. Og kombinert med lyd fra film hører jeg den knapt nok i det hele tatt.

Derimot har W5000 en tendens til å gi fra seg noen svake ulelyder fra fargehjulet før den blir varm. Dette kan være litt irriterende mens det pågår, men det pleier å gi seg etter en liten stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Dette skjedde med min for tre uker siden. Den må inn på service og få satt inn et nytt DMD-board.

Litt bekymringsfullt å lese om at flere har vært nødt til å sende inn sin W5000 for reparasjon. Håper dette er untaksvis, og ikke indikasjoner på generelle svakheter på denne projektoren.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må huske på at det er solgt i bøtter og spann av denne projektoren her i Norge. Så flertallet opplever nok ingen feil med denne selv om det er noen tilfeller med defekt dmd board

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar på mitt problem :-) Har kontaktet leverandør og den åker inn på service så fort som mulig. Kan forøvrig anbefale denne projektoren på det varmeste ;-)

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    En må huske på at det er solgt i bøtter og spann av denne projektoren her i Norge. Så flertallet opplever nok ingen feil med denne selv om det er noen tilfeller med defekt dmd board
    Glem heller ikke at mange som opplever problemer vil spørre etter hjelp mens dem som ikke opplever problemer koser seg hjemme uten å skrive om dette.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Takk for svar på mitt problem :-) Har kontaktet leverandør og den åker inn på service så fort som mulig. Kan forøvrig anbefale denne projektoren på det varmeste ;-)
    Ta heller kontakt direkte med BenQ eller Servicon som har servicen på BenQ. Da vil det som oftest gå raskere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 576p vs. 1080i

Sitat Opprinnelig postet av espenhaaland
    Det var problemet ja. Takk for hjelpen. Når jeg kom meg inn i innstillingene til Lyse sin altibox fikk jeg ut 576 istedenfor 1080 på HDMI kabelen. Bildet er fantastiskt også på fotball nå. Rett og slett perfekt :-D Så er det vel bare å håpe at det blir flere hd kanaler i nærmeste fremtid. 8)
    Jeg har tvdekoder fra Altibox, Motorola 1910, koblet til Yamaha RX-V2065 med HDMI og ny HDMI ut til BenQ W5000.
    Dekoderen har jeg satt til Output Selection 1080i.

Ser at Gorm i en tidligere post (#334) skrev "Selv kjører jeg SD-materiale ut via komponent på min dekoder, for der får jeg tilgang til 576i", og dermed ble jeg litt usikker.. I min Configuration Menu på dekoder har HDMI og Component valgene 576p, 720p og 1080i. Vil jeg få HD bilde på projektoren om jeg setter output til 576p over HDMI? Og det blir vel ikke HD-bilde med Component?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kjører Ps3 som blu-ray spiller på sin W5000? Opplever en del hakking i bildet.

PJ'en er amatørkalibrert med en DVE-blu ray plate, så skal da være godt nokk?
    føler den hakkinga ikke har vært så ille før.

Noe galt med PJ, eller ps3?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 41 av 72 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •