BenQ W5000 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som kan poste tallene på de forskjellige innstillingene etter at dere har kalibrert? Jeg har ikke kalibrernigsutstyr men vil gjerne teste ut hvordan det ser ut med deres innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt poste mine instillinger, men vil bare påpeke at innstililngene er unike for min kombinasjon av lerret, lys, BD spiller, kabler og brenntid på pæra. Skal se på det når jeg kommer hjem ikveld. Jeg kalibrerer ca en gan hver tredje mnd på mitt utstyr og det er små justeringer hver gang så ting endrer seg over tid....
    Hvor bor du? Er ikke umulig at vi kan treffes å jeg kan ta med kalibrerings utstyr så får du ett oppsett som passer din projektor

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -hva koster en slik kalibreringsprobe? Ser at programmet er gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min probe med Calman fra USA, tror det kosta ca 1500 kr, men er litt usikker på det.
    Photo butikker har en tilsvarende pakke i Norge, men igjen er litt usikker på hva de koster.
    Dersom man skal bruke proben sammen med ColorHCFR er det ikke så farlig hvilken software man får med proben så det kan være lurt å kikke litt på de forskjellige pakkeløsningene.
    Det er også en fantastisk bra guide på avsforum tror jeg på bruk av ColorHCFR som ikke bare forklarer bra hva man gjør med programmet, men også hvorfor man bør gjøre det og en god del teori rundt emne.
    På W5000 har jeg kun kalibrert gråskalaen og ikke fargerommet. Det er fordi z-akse justering av fargene ikke er mulig i menyene til W5000, men jeg føler heller ikke at det er ett stort behov for det, men gråskala kalibrering er viktig og gir som tidligere nevnt gode resultater.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeifB
    Jeg kan godt poste mine instillinger, men vil bare påpeke at innstililngene er unike for min kombinasjon av lerret, lys, BD spiller, kabler og brenntid på pæra. Skal se på det når jeg kommer hjem ikveld. Jeg kalibrerer ca en gan hver tredje mnd på mitt utstyr og det er små justeringer hver gang så ting endrer seg over tid....
    Hvor bor du? Er ikke umulig at vi kan treffes å jeg kan ta med kalibrerings utstyr så får du ett oppsett som passer din projektor
    Hei. Får du posta innstillingene?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På W5000 har jeg kun kalibrert gråskalaen og ikke fargerommet. Det er fordi z-akse justering av fargene ikke er mulig i menyene til W5000, .....
    W5000 har fullverdig CMS, men det krever litt jobbing i service og ISF meny for å fullføre en kalibrering av fargerom på W5000. Det har også vært litt forskjell på de ulike firmware versjonene i hvilken grad det har vært mulig å få lagret resultatene permanent. I siste versjon er det fullt mulig å gjøre en kalibrering av fargerom og få lagret justeringene permanent i projektoren.

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp om fargerommet, skal sjekke opp litt mer i menyene....
    Kan du tipse litt om hvordan man kommer inn i ISF menyen og hvordan man sjekker firmware versjonen?

Her er mine instillinger:
    Brightness: +49
    Contrast:+ 50
    Black level: 0 IRE
    Gamma: 2.2
    Iris: +18
    Brilliant Colour: off
    Dynamic Black: off
    Colour Temp: User 1

Under Colour temp 1 fine tuning menyen

Red Gain: +54
    Green Gain:+ 49
    Blue Gain:+47
    Red Offset:+50
    Green Offset:+50
    Blue Offset:+49

Håper det hjelper, men som sagt disse verdiene gjelder for mitt lerret (Dreamscreen Grått rammelerret) i mitt rom.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du tipse litt om hvordan man kommer inn i ISF menyen og hvordan man sjekker firmware versjonen?
    Summen av denne tråden som vi er i nå og denne på avsforum som handler om W5000 bør gi deg det du måtte trenge av tips, koder og fremgangsmåte. Dersom man bruker søkefunksjonen i tråden bør det være mulig å finne svar på stort sett det meste man lurer på.

Gøran

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min w5000 hengende i taket i kinorommet mitt, men nå har jeg lyst til å ha den ca 50 cm fra bakeggen.
    Jeg har skrudd på linsa på PJ til minste bildet, men bildet blir fortsatt for stort på lerrete.
    Jeg setter da bildetformate på 4:3 og det funker nesten perfekt da bildet stikker opp ca 30 cm utenfor grå duken på lerrete.

Lerrete mitt er 92".

Finnes det en måte som jeg kan få det til å bli helt perfekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støyer

fikk satt opp for første gang i går en w5000. Har aldri hatt projektor før så jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Har sett og hørt Sony HW10 og den var tilnærmet lydløs. Er svært fornøyd med bilde av det lille jeg så i går kveld men skuffet over støyen fra W5000. Syns nesten det var på grensen av akseptabelt. Kan det være noe som går seg til etterhvert? Benyttet whisper mode. Lyden var en konstant rumling/during,sannsynligvis fargehjulet. Er det noe som kan eventuelt stilles inn på? Eneste justering jeg har gjort fra fabrikkinnstillingene hittil er pæreinnstillinga til whisper mode. Hva syns dere andre eiere om støyen fra denne?

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er ganske stille. Langt fra plagsomt i alle fall.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til min HW15 så bråker den selvsagt litt men ved moderat lyd på anlegget når en ser film er jo heller ikke W5000 akkurat noen bråkebøtte. I hvertfall ikke noe som har plaget meg.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også min hengende over hodet og kan ikke si den plager meg.
    Men hvis fargehjulet spinner for fort lager den jo en hvinende lyd som ikke er viftestøy.

Forskjellen i db med og uten PJ påskrudd er i min stue 0,2db

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke om:
    1. Det er mulig på W5000
    2. "Ødelegger/forstyrrer farger
    3. Er smart

Men på min BenQ PE7700 som jeg hadde før, kunne jeg gå inn i servicemenyen og sette ned hastigheten på fargehjulet.
    Jeg er ikke sensitiv for å se regnbueeffekten. Så resultatet hos meg ble en mye mere stille projektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært uten projektor siden november. Hadde nesten glemt at jeg har hjemmekino.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Da har jeg vært uten projektor siden november. Hadde nesten glemt at jeg har hjemmekino.
    Hvorfor det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er fortsatt inne til reparasjon for skyggefeilen jeg skrev om tidligere.

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var w5000 i hus. Kjøpt inkludert kalibrering. Jeg har noen spørsmål vedrørende dette.

Er det ISF day og night som er kalibrert opp? User 2 og User 3?

I ISF nigh og day er de fleste innstillinger låst, og det er jo bra. Men jeg kan fortsatt stille in Black level mellom 0 IRE og 7,5 IRE? Hva bør den stå på?

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milo
    Da var w5000 i hus. Kjøpt inkludert kalibrering. Jeg har noen spørsmål vedrørende dette.

Er det ISF day og night som er kalibrer opp? User 2 og User 3?

I ISF nigh og day er de fleste innstillinger låst, og der er jo bra. Mem jeg kan fortsatt stille in Black level mellom 0 IRE og 7,5 IRE? Hva bør den stå på?
    Den skal stå til 0!

Er nok isf day og night som kalibreres. Kan tenkes du må stille litt på brightnes.

Hvis det er andre kilder som kobles til kan det tenkes du må sette den til 0IRE igjen.

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for rask respons. Innvier den med det Dark Knight nå. Det var en stor oppgradering fra min gamle Benq 7800.

Side 40 av 72 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •