BenQ W5000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 72 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gikk det greit?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjedde noe merkelig. Da jeg kom hjem og satte på samme film for å prøve forslaget ditt, var problemet helt borte og bildet var igjen fantastisk slik jeg er vant til på denne PJ'en. Håper det hele var en engangsforteelse og ikke et generelt tegn på instabilitet i systemet. Vel, vel, tiden får vise. Tusen takk for hjelpen uansett. Broren min har hentet 3:10 To Yuma fra Canada og jeg gleder meg videre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og bytt mellom 24Hz matriale og 60Hz. Nå kikket på 3 stk w5000 og 1 stk w20000 og ingen håndterer dette riktig. Alle har hatt firmware 1.12.
    Hvis man går fra 24 til 60 får man den effekten du snakker om.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres interessant ut, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener. Hva er egentlig 24 Hz materiale og hva er 60Hz materiale? Er det slik at det finnes BD filmer med både 24 Hz og 60 Hz, eller er det selve spilleren du snakker om? Takknemlig for raskt svar.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60Hz oppdateringsfrekvens får du ved avspilling av 1080i, og ved avspilling av sone 1 DVD-filmer(amerikanske). Ser du kun BD, eller norske DVD-utgivelser, er dette null preblem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det Gorm sier. Du kan også svitsje til en PAL TV sending (50hz), så får du resatt "problemet"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hittils utelukkende spilt BD filmer så da skjønner jeg ikke hvorfor dette fenomenet skulle oppstå.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå er jeg overbevist om det var en engangsforteelse. Jeg har nå prøvd samme film 4 ganger og i tillegg prøvd andre titler uten at problemet har dukket opp igjen. Bildet er bare nydelig!

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pe8720 - W5000

Hei.

jeg lurer.. er det noen her som har byttet inn sin PE8720 for en W5000?. Hva syns dere?

Er W20000 verdt over dobbel pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann på tide å sparke tråden i gang igjen. I løpet av de siste månedene har jeg hatt lyst på så mange forskjellige prosjektorer at jeg begynner å miste tellingen :-)

Nå er det w5000 som skal sjekkes ut og det jeg lurer på er:
    1 Hvilket takfeste dere benytter?
    2 Tanker om bildestøyen som en del nettsteder skriver om
    3 Hvor mange cm du må ha fri bak prosjektoren når jeg ønsker å dytte den nærmest mulig bakveggen? (Tenker på kabler og slikt)

Mvh
    Oddbjørn

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har akkurat fått bekreftet fra BenQ at det sitter dc2 brikke i W5000. Ryktene om dc1 er altså feil, og det forklarer jo også noe av forskjellen i dynamikkområdet i forhold til InFocus X10 og Optoma HD800X
    Og du snakker da selvsagt om forskjeller som er til det bedre, ikke sant, og som også forsvarer prisforskjellen? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt, men støtter denne vertical stretch? (Var for lat til å sjekke hos produsenten )

Edit: sjekket likevel, og det ser ut til at den gjør det

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Skal sende min inn til oppgradering nå.Er det 1.21 som er den siste softwaren ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at utenlandske tester sier den sliter litt med "image noise". Er det noen som har den som kan si noe om det? Ser også at den ikke støtter "HDMI 1.3 Deep color. Noen som kan si noe om dette også?

Tenker mitt om at dette jo må være en knall PJ, spesielt til den prisen den nå ligger til! Er det virkelig verdt å betale 15K mer for Sony VW60...??

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Heisann på tide å sparke tråden i gang igjen. I løpet av de siste månedene har jeg hatt lyst på så mange forskjellige prosjektorer at jeg begynner å miste tellingen :-)

Nå er det w5000 som skal sjekkes ut og det jeg lurer på er:
    1 Hvilket takfeste dere benytter?
    2 Tanker om bildestøyen som en del nettsteder skriver om
    3 Hvor mange cm du må ha fri bak prosjektoren når jeg ønsker å dytte den nærmest mulig bakveggen? (Tenker på kabler og slikt)

Mvh
    Oddbjørn
    Jeg har hatt denne PJ'en en stund nå og er kjempefornøyd. Så til dine spørsmål:

1) Standard takfeste fra BenQ. Solide greier.
    2) Har lest mye om den nevnte bildestøyen. Personlig aldri vært plaget av den.
    3) JEg har dyttet min så langt bak som overhodet mulig. Må da ha ca 3 cm klarering for kabler.

Jeg vil anbefale deg denne. Stikkordsmessig; meget skarpt bilde, sterke og klare farger. God filmopplevelse.

Lykke til med valget.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ser at utenlandske tester sier den sliter litt med "image noise". Er det noen som har den som kan si noe om det? Ser også at den ikke støtter "HDMI 1.3 Deep color. Noen som kan si noe om dette også?

Tenker mitt om at dette jo må være en knall PJ, spesielt til den prisen den nå ligger til! Er det virkelig verdt å betale 15K mer for Sony VW60...??
    Hei har kun sammenlignet en film(transformers) med min gamle 8720 på en toshiba a1(720p) avspiller og det var klart bedre bilde på min gamle 8720 men nå er jo det også en 720p pj.Hadde masse støy i bildet på W5000 men nå har jeg den gamle softwaren.Så jeg vil ikke anbefale denne før jeg har sett den med ny software.På sd materiale så er ingen av de i nærheten av min gamle Projectiondesign mkll.Men jeg hadde også problemer med min 8720 så jeg har muligens hvert uheldig.
    Hørt flere si både på 8720 og W5000 at dem gir et så skarpt bilde at dårlig materiale gir endel støy og for min del så gjelder det da de fleste filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god jobb gjør Reon VX på HD materiale? Er den like god som på SD, så man kan slippe unna med en Blu-Ray/DVD spiller som leverer 576i/1080i ut, og allikevel få fenomenale resultater?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har kun sammenlignet en film(transformers) med min gamle 8720 på en toshiba a1(720p) avspiller og det var klart bedre bilde på min gamle 8720 men nå er jo det også en 720p pj.Hadde masse støy i bildet på W5000 men nå har jeg den gamle softwaren.Så jeg vil ikke anbefale denne før jeg har sett den med ny software.På sd materiale så er ingen av de i nærheten av min gamle Projectiondesign mkll.Men jeg hadde også problemer med min 8720 så jeg har muligens hvert uheldig.
    Hørt flere si både på 8720 og W5000 at dem gir et så skarpt bilde at dårlig materiale gir endel støy og for min del så gjelder det da de fleste filmer
    Vil det si at jeg som har xbox360 med komponent vil få bedre bilde på feks en epson tw700 enn Benq w5000?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brultmix
    Vil det si at jeg som har xbox360 med komponent vil få bedre bilde på feks en epson tw700 enn Benq w5000?
    Alle skryter jo av W5000,nå skal jo min inn til software oppdatering så da blir det nok bedre og du får jo kjørt 1080p gjennom component

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Wasimza!

Jeg grubler videre med w5000 som knepen favoritt. Jeg har ikke råd før septemberlønnen uansett så jeg kan tenke meg om en stund til.

Men jeg liker veldig godt høy ansi kontrast,3d og skarpt bilde og det ser ut til å være w5000 sin styrke.

Mvh
    Oddbjørn

Side 4 av 72 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •