BenQ W5000 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 72 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hvor lang tid det tar å få ting reparert på Servicon? Nå er sola tilbake uten at jeg har fått sett en forbanna film på dritten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Noen som vet hvor lang tid det tar å få ting reparert på Servicon? Nå er sola tilbake uten at jeg har fått sett en forbanna film på dritten.
    Min skrudde seg av automatisk etter 4 timer med titting. Dermed sendte jeg den inn gjennom Tollpost til Servicon. Når den først kom til Servicon ble feilen fikset og projektoren var tilbake på under en uke. Problemet for min del var når Tollpost satte den på et lager i Larvik i 3 uker for så å sende den til Servicon.

Dersom du vet at Servicon har mottatt projektoren din bør dette ta kort tid..

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hele linsen beveger seg, ja...
    Du har rett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl
    Min skrudde seg av automatisk etter 4 timer med titting. Dermed sendte jeg den inn gjennom Tollpost til Servicon. Når den først kom til Servicon ble feilen fikset og projektoren var tilbake på under en uke. Problemet for min del var når Tollpost satte den på et lager i Larvik i 3 uker for så å sende den til Servicon.

Fikk mail fra Servicon før jul om at de hadde fått den.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Fikk mail fra Servicon før jul om at de hadde fått den.
    Sjekk med Servicon om de venter på deler. Hadde min inne et par runder pga støv i lysbanen, og første gangen ventet de på deler i flere uker før de fikk gjort noe.

Gøran

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har brukt prosjektoren i mange timer ennå og kan si meg når dere begynte å merke at lampa begynner å bli svakere?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    noen som har brukt prosjektoren i mange timer ennå og kan si meg når dere begynte å merke at lampa begynner å bli svakere?
    :?: Det er helt inviduelt når det skjer. Kan skje på 1000 timer eller kanskje 2000 timer. Ingen fasit.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    :?: Det er helt inviduelt når det skjer. Kan skje på 1000 timer eller kanskje 2000 timer. Ingen fasit.
    derfor jeg spør folk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjer gradvis fra første brukstime, så du merker ingen ting. Du ser ikke hvor mye lys den har tapt før du setter i en ny lampe.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men man ser at lyset er dårlig?
    med andre ord. blir lyset så svakt at man får lyst til å bytte ut lampa pga det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en svært langsom tilvenning, så du merker ingen ting. Plutselig en dag tenker du "var det ikke mer sprut i projektoren tidligere?". Da er det på tide å bytte lampe. forhåpentligvis har lampetelleren nådd 1500 timer før den tid, men det er jo helt avhengig av hvor mørkt rommet ditt er.
    De fleste starter opp med W5000 i økonomimodus, og med den faste irisen lukket godt over halvveis. Det er mye å gå på da, når lysstyrken "svinner" ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl

Litt av samme problem her!
    Tollpost sier de har den på lager i drammen, men jeg sjekket og den står fortsatt i butikken der jeg leverte den for snart to uker siden.
    Når den ble scannet inn står det at den er scannet inn i drammen og ikke i butikken der den ble levert.
    Jeg henter min etter jobb idag og sender den med bedriftspakke istedet. Da kommer de til meg og henter den og leverer den på samme sted.

Satser på at dette gjør det litt raskere. Servicon hadde lange lister med varer som skulle ha kommet, men som står på "lager"(les:butikker) hos tollpost. Det som var sendt med Tollpost bedrift var fremme i løpet av et par dager.

Kanskje ikke riktig tråd dette, men...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hva er prisen på calibrering av W5000!!!

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en w5000 som jeg ikke har gjort noe med instillingene på utenom slått av iris. Men jeg syntes sortnivået ikke er helt best. Jeg kjører bildet på en Tuppur rullegardin fra Ikea. Veggen bak lerret er mørke brun, mens de andre veggene er mørke grå. Taket er matt hvitt. Og vil si jeg ellers har god lyskontroll.

Hva kan jeg teste for å forbedre sortnivået? Den er koblet opp mot en onkyo 807 og ps3 til bluray filmer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lukke den manuelle irisen maksimalt, det senker lysstyrken relativt mye. Imidlertid er det begrenset on/off kontrast fra W5000 så lenge du har deaktivert den dynamiske irisen. Forøvrig er det trist å høre hva du bruker som lerret. Bytt ut rullgardinen med et grått lerret, så vil du få bedre fargegjengivelse og merkbart bedre sortnivå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg regnet med det har litt å si det med lerretet, men har det veldig mye å si altså? Trodde den rullegardinen skulle være litt bangforthebuck?

Jeg har brukt så mye penger på kinoen nå i det siste, så det får bli neste oppgradering. Har du et forslag til et par 90" jeg kan kikke på? Og er det viktig med grått og ikke hvitt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du ønsker å forbedre sortnivået, så er grå duk helt klart å foretrekke. Når det gjelder anbefaling av rimelige lerret; kikk på Adeo, Grandview, Dreamscreen eller Invideo (uten at det på noen måte er noen "rangering").
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at rådene Gorm gir stemmer svært bra med hva jeg har erfart.

Om du har god lyskontroll kan du også sette lampen i økonomimodus (lavere spenning).

Hvorfor har du forresten slått av den automatiske irisen? Selv synes jeg den fungerer svært bra, og gir mye ekstra punch i bildet.

Litt off topic, men ser du har Onkyo receiver. Har du fått fjernkontrollen til å virke mot W5000?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Skal kikke litt på nevnte lerret fabrikater.

Jeg leste et sted i tråden at Iris var anbefalt å slåes av. Fjernkontrollen har jeg ikke prøvd meg på, har en Logitech jeg skal sette opp så kommer heller ikke til å prøve med onkyo sin

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører iris på 4. dynamic on. gamma 2.4. cinema mode. brilliant color on. lamp mode normal.

Side 35 av 72 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •