BenQ W5000 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Til dere som har jobbet en del med W5000:
    Jeg ser dere skriver den er relativt bra kalibrert fra fabrikk. Jeg er egentlig ganske fornøyd med fargene, og har gråskalakalibrert den med DVE.
    Er det mye mer å hente utav W5000 ved å få den proffesjonelt kalibrert? Er det verdt investeringen for en som ikke har batcave? Tenker i hovedsak på om det er mer kontrast og sortnivå og hente.
    Det er først og fremst fargegjengivelsen som kan forbedres ganske mye, og det er definitivt verd å få kalibrert opp din W5000. Det er også noe å hente når det gjelder gamma og sortnivå, men ikke noe du vil oppleve som drastisk i ditt rom (mest å hente i batcave'en).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer BlackStar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slår seg av

Heisann har hatt w5000 i over et år nå, og opplever nå til min store irritasjon at den slår seg av av seg selv under spilling og film. Den lyser rødt og er ikke mulig å slå på igjen uten å trykke på av/på knappen på selve projektoren. Hva kan være galt? Noe som må renses eller lignende? Den blir ganske varm på høyre side av linsen.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar
    Heisann har hatt w5000 i over et år nå, og opplever nå til min store irritasjon at den slår seg av av seg selv under spilling og film. Den lyser rødt og er ikke mulig å slå på igjen uten å trykke på av/på knappen på selve projektoren. Hva kan være galt? Noe som må renses eller lignende? Den blir ganske varm på høyre side av linsen.
    Har du sjekket brukermanualen ang lysene som blinker?
    Mulig den går varm, står den trangt eller uten lufting?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei den har god lufting.. forsøkte å resette lampetiden og linsetimeren eller noe..har ikke skjedd noe nå i hvertfall..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å trekke ut strøm tilførselen et halv minutt og deretter slå på projektoren?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje støvfilteret er tett..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar
    Det kan være støv, eller noe galt med en av viftene, som gjør at den skrur seg av. Projektoren har overopphetingsvern, og det virker som om dette slår inn?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må først sjekke brukermanualen hva det røde lyset betyr

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. Skal sjekke dette senere! Er i hvertfall varmegang i den ene vifta!

Newcomer Arulv sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått mitt 115" lerret osv og prosjektoren står på hylla si :-)

Problemmet på denne avstanden så blir skjermen 1 cm får store på kvar sida av lerrete.

Går det ann og få bilde litt mindre, med noen instillinger inni menyen på prosjektoren?

Eg har kun brukt den linse saken på prosjektoren, får og minske bilde.

Er ikkje verdens undergang, er kun får meg og lage eventuelt ei nye hylla som er par cm lengre ut fra veggen så trur eg det skal gå, men verdt og sjekka før eg begynne på ny hylle

mvh Arild

PS: Drømmeprosjektor verdt kvar ei krona!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har jeg vært vitne til at Gorm kalibrerte opp en W5000 - og jeg må virkelig si WOW! Vi snakker PERFEKT fargerom, PERFEKT - 100% -, og foruten bittelitt rot i 10% var også gråskalaen nærmest som en rett snor... Den har faktisk noe så spesielt som en fargeromsjustering for hvitnivå - altså "gråskala", og resultatet var fremdragende. Dette er helt unikt, ikke en gang HD950 til nesten 60k har tilsvarende.

I tillegg blir faktisk ikke sortnivået så aller verst når en justerer ned den faste irisen litt.

Husk for all del å SLÅ AV "Brillant Color", det roter til fargerommet så det holder...!

Den er litt tidkrevende å kalibrere opp, men jammen er det fugl når en slik sak leveres kalibrert, er jo ingen andre projektorer som en gang er i nærheten hva angår ytelse av en kalibrert W5000 i samme prisklasse. En må klatre temmelig langt opp i pris, faktisk opp på TW5000 eller HW15 for å komme på samme nivå hva farger og gråskala angår, og sammenlignet med disse to er faktisk W5000 hakket skarpere...

Jeg er rett og slett litt imponert - både over projektorens ytelse, men også hva erfaring rundt kalibrering har å si for sluttresultatet, for jeg har også prøvd meg på et par av disse, men har klart å la "Brilliant Color" stå påslått ved kalibrering og dermed slitt ganske godt med å komme i mål med fargerommet... Litt flaut, men men, en lærer så lenge en lever!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vi hatt en "Gorm" i midt-norge også så skulle jeg gladelig ha betalt hva det hadde kostet å fått projektoren kalibrert. :wink:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...da har jeg vært vitne til at Gorm kalibrerte opp en W5000 - og jeg må virkelig si WOW! Vi snakker PERFEKT fargerom, PERFEKT - 100% -, og foruten bittelitt rot i 10% var også gråskalaen nærmest som en rett snor... Den har faktisk noe så spesielt som en fargeromsjustering for hvitnivå - altså "gråskala", og resultatet var fremdragende. Dette er helt unikt, ikke en gang HD950 til nesten 60k har tilsvarende.

I tillegg blir faktisk ikke sortnivået så aller verst når en justerer ned den faste irisen litt.

Husk for all del å SLÅ AV "Brillant Color", det roter til fargerommet så det holder...!

Den er litt tidkrevende å kalibrere opp, men jammen er det fugl når en slik sak leveres kalibrert, er jo ingen andre projektorer som en gang er i nærheten hva angår ytelse av en kalibrert W5000 i samme prisklasse. En må klatre temmelig langt opp i pris, faktisk opp på TW5000 eller HW15 for å komme på samme nivå hva farger og gråskala angår, og sammenlignet med disse to er faktisk W5000 hakket skarpere...

Jeg er rett og slett litt imponert - både over projektorens ytelse, men også hva erfaring rundt kalibrering har å si for sluttresultatet, for jeg har også prøvd meg på et par av disse, men har klart å la "Brilliant Color" stå påslått ved kalibrering og dermed slitt ganske godt med å komme i mål med fargerommet... Litt flaut, men men, en lærer så lenge en lever!
    men DETTE kunne jo jeg ha sagt for lenge siden... :wink: er meget godt fornøyd med min W5000. Value for money må jo være utrolig bra for den pj'en.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, poenget er vel egentlig bare at jeg fikk et aldri så lite "deja vu" her... Mulig jeg har gitt W5000 litt lite cred ettersom jeg er litt følsom for regnbuer. Denne saken fortjener jo faktisk absolutt ros på mange måter, selv om kalibrering, som på de fleste øvrige projektorer, er et must.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hos meg er fargene mye bedre med brilliant color på

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, uten kalibrering har jeg også sett at fargene gjerne fremstår litt "spenstigere" med Brilliant-color, men skal en kalibrere projektoren bør en altså ikke ha dette påslått da det gjør det dønn umulig å få til et korrekt fargerom.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at det ikke er mulig å justere farerommet helt perfekt med brilliantcolor aktivert. Brilliantcolor er en funksjon som utnytter såkallt "spoke-light" for å booste hvitt. Ergo har hvitt langt høyere lysstyrke enn det lysstyrken i rødt, grønt og blått skulle tilsi. Grunnen til at fargene ser bedre ut hos deg med brilliatcolor på, skyldes at den er kalibrert slik fra fabrikken, og på den måten kan BenQ oppgi høyere lysstyrke i spec'en (boostet hvitt) enn det som faktisk er tilgjengelig i filmsammenheng. Ulempen er en direkte råtten fargegjengivelse og gråskala sammenliknet med en korrekt kalibrert projektor. Og ja, jeg vet den ser veldig bra ut likevel, men den kan altså bli "dritbra".

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    men DETTE kunne jo jeg ha sagt for lenge siden... :wink: er meget godt fornøyd med min W5000. Value for money må jo være utrolig bra for den pj'en.
    Tror nok vi burde ta en runde med full-CMS på projektoren din Håvard. Du aner ikke hvor bra den faktisk kan bli. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også stemme i at W5000 gir utrolig mye projektor for pengene, og det er per i dag ingen annen projektor som kommer i nærheten når det kommer til value for money.

har dere målt noen kontrasttall på de kalibrerte projektorene?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet er at det ikke er mulig å justere farerommet helt perfekt med brilliantcolor aktivert. Brilliantcolor er en funksjon som utnytter såkallt "spoke-light" for å booste hvitt. Ergo har hvitt langt høyere lysstyrke enn det lysstyrken i rødt, grønt og blått skulle tilsi. Grunnen til at fargene ser bedre ut hos deg med brilliatcolor på, skyldes at den er kalibrert slik fra fabrikken, og på den måten kan BenQ oppgi høyere lysstyrke i spec'en (boostet hvitt) enn det som faktisk er tilgjengelig i filmsammenheng. Ulempen er en direkte råtten fargegjengivelse og gråskala sammenliknet med en korrekt kalibrert projektor. Og ja, jeg vet den ser veldig bra ut likevel, men den kan altså bli "dritbra".

Tror nok vi burde ta en runde med full-CMS på projektoren din Håvard. Du aner ikke hvor bra den faktisk kan bli. ;-)
    Any time! :-D Pling på når du har tid og anledning.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hadde vi hatt en "Gorm" i midt-norge også så skulle jeg gladelig ha betalt hva det hadde kostet å fått projektoren kalibrert. :wink:
    Enig der.. Men sånn er det å bo oppi steinrøysa...

Side 32 av 72 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •