BenQ W5000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 72 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq W5000

-og en ting til ! Opplever noen av dere andre "knurrelyder" fra Proj. ved skifte av modus mm.??? Har ikke hørt noe lignende fra mine tidl.proj.? - men når sant skal sies har de heller ikke presentert et bilde i nærheten av denne selv om de kostet 4 ganger så mye! Så utviklingen går heldighvis rett vei! Denne er så langt den billigste og den beste av de proj. jeg har hatt selv om jeg vurderte sterkt Benq W20000?
    Prishoppet er vel antagelig større en forskjellen foreløpig????
    Vennlig hilsen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Knurre-lyden" du hører er den motoriserte irisen ute i optikken. Denne har definerte "default" posisjoner i de forskjellige modusene, og vil altså begynne å jobbe når du bytter modus. Du kan også justere den til individuelt ønsket possisjon via iris-knappen på fjernkontrollen, og lagre dette til ønsket modus. Denne irisen har ingen ting med den dynamiske irisen å gjøre, for den sitter plassert inne i "engine" (rett etter lampen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000 Versj.Firmvare 1.02

Er forsåvidt ening med Gorm at hvorfor forandre på noe som fungerer bra??,-men det skulle alikevel vert interresant å vite hva BenQ mener er forbedret eller forandret med Firmware over 1.02??? Det er jo ikke sikkert en bryr seg om en oppgradering hvis det ikke er ting som betyr noe den enkelte???
    mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert U.
    Er forsåvidt ening med Gorm at hvorfor forandre på noe som fungerer bra??,-men det skulle alikevel vert interresant å vite hva BenQ mener er forbedret eller forandret med Firmware over 1.02??? Det er jo ikke sikkert en bryr seg om en oppgradering hvis det ikke er ting som betyr noe den enkelte???
    mvh.
    Såvidt jeg vet er håndtering av 24fps det eneste som er rettet fra 1.02. I 1.08 ble det visst innført nye bugs som er rettet i 1.12. Jeg opplever rykking i bildet ved panoreringer, men vil teste det mer før jeg eventuelt sender prosjektoren inn til oppgradering. Er det noen som har forslag til en god filmscene for å teste dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til JDigit! Pearl Harbor BLue Ray disc har masser av sener som avslører feil ved panoreringer etc. Hva slags spiller bruker du? Jeg ser ingen feil ved bruk av Sony BD 500.
    mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker PS3. Kan også tvinge denne til å kjøre 24fps, men det som sies i utenlandske fora er at selv om prosjektoren sier at den viser 24fps, er det i virkeligheten 60fps. Ellers takk for tips!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat det er veldig lett å oppdage da, det er bare å bytte mellom SD oh Blu-Ray kilde, og høre om fargehjulet øker hastigheten når HD-materialet spilles av. Det er veldig lett å høre forskjell på 50 og 60 hertz på et fargehjul som spinner på 6x RGB. Hvis projektoren synker korrekt med 24 hertz materialet, vil hastigheten reduseres til 48 hertz.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: Ved 720p kilder som feks apple tv og xbox 360, vil det være ett stort løft fra 8720 til w5000 da? Det må jo skaleres, men dette sliter vel ikke w5000 med? Hvordan vil sortnivået være i forhold? 8720 har jo dc3 og har vel en bedre statisk kontrast? Er mest opptatt av godt bilde i mørke scener, er alltid de jeg irriterer meg over pga av at sort aldri er sort. De bruker vel også samme pære? Takk på forhånd

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 har bedre statisk kontrast ja, og det med svært god margin. På 720p materiale er det jo ikke noe som slår en god 720p projektor. Dersom dette hovedsakelig er kildematerialet ditt, bør du beholde 8720.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gorm, det er dette jeg håpet på Skal nok ha enda flere gode timer med min 8720, om ikke jeg skal investere i en reserve også hvis det dukker opp en billig...

Men tiden går fort og etterhvert så kaster nok jeg meg på blu-ray bølgen jeg også, forhåpentligvis så har da w5000 falt i pris eller så har det kommet noe annet som er bedre og billigere...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 har ikke samme pære som w5000.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-skulle fremdeles vært interresant og vite forskjellen i Firmware 1.12 kontra 1.02 ??? er det ingen på forumet som vet dette???? Er det ting som har med inngangene S-video eller Component har det ingen betyding for meg eller andre som kun bruker HDMI ??? -eller må en kontakte Benq for å få klarhet i dette???
    mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert U.
    -skulle fremdeles vært interresant og vite forskjellen i Firmware 1.12 kontra 1.02 ??? er det ingen på forumet som vet dette???? Er det ting som har med inngangene S-video eller Component har det ingen betyding for meg eller andre som kun bruker HDMI ??? -eller må en kontakte Benq for å få klarhet i dette???
    mvh.
    Som tidligere sagt så er forskjellen at versjon 1.12 håndterer 24fps korrekt, noe også Benq har bekreftet at versjon 1.02 ikke gjør. Dette har betydning dersom du bruker HDMI, men hvis ikke du opplever dette som et problem, kan du jo forholde deg rolig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par andre ting er også forbedret:

- Skarphet: i 1.12 så er det mulig å stille projektoren mindre skarp.
    - I 1.12 er det raportert mindre støy i bildet.
    - Bugfix i CMS, dvs at nå skal det være mulig å lagre verdier

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer denne PJ'en. Har et 106 tommers lerret. Hva må avstand linse-lerret for å fylle hele bildet? Jeg får dessverre ikke projectorcalculator til å funke. Kan noen sjekke dette og poste svaret. Er svært takknemlig.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk BenQ's egen kalkulator: BenQ-Projection_Calculator

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg fått meg W5000

Jeg fikk endelig min W5000 igår, her kommer noen preliminære tanker og inntrykk (jeg har oppgradert fra en 720 LCD-pj):

Det første jeg tenkte var "SOLID". W5000 er massiv, både i volum og vekt. Den er samtidig pen med en kremhvit farge og linsehjul i sølv. Fargen gjør at den likevel ikke ruver så altfor mye i rommet og passer egentlig fint til et hvitt tak.

Jeg har et 106 tommers rammelerret og kilden er SAmsung BD1400. Med en linse-lerret avstand på 4,4m er det så vidt jeg får fylt lerretet. PJ'en sitter da klint inntil bakveggen, men heldigvis gikk det akkurat. Jeg var dessverre alene om monteringen, noe min rygg og skuldre absolutt ikke vil anbefale grunnet størrelsen/tyngden.

Fjernkontrollen har back-light, er oversiktlig og har fin form og størrelse. Det var svært enkelt å komme i gang. Måtte justere litt på opphenget og lens-shift og vips var hele lerretet fylt. Har foreløpig kun testet i Cinema Mode i mørklagt rom.

Jeg ble imponert allerede i det jeg slo på BD-spilleren. Logoen til Samsung og menyene var usedvanlig skarpe. Nydelige farger også. Kjørte så BD-filmen Blood Diamond og ble regelrett "blown away" av billedkvaliteten. For et løft i forhold til forrige PJ!!! Sylskarpt bilde, naturtro farger, utrolig detaljenivå. Jeg opplevde ingen problemer med panorering (tror det er scene nr 3 eller 4, hvor man ser et hvitt fly over et skogsområde) og det var en nytelse å se hvordan bildet "gled" med en glatt og fin bevegelse.

Det var muligens litt grønnskjær i bildet, men husk, dette er straight out of the box, og foreløpig helt uten kalibrering. Regner med at dette blir bedre etter en runde med tweaking. Tror det skal hjelpe å endre litt på "Tint".

Prøvde så SD-DVD og satte på filmen "Dreamcatcher". W5000 har såkalt HQV, som visstnok skal gi god oppskalering. Og det gjorde den virkelig. Jeg har faktisk aldri sett SD-materiale så bra som dette. Det ble neste like bra som BluRay ble på den forrige PJ'en (bare nesten da...). Bildet var mye skarpere og igjen var fargene veldig fine. Dreamcatcher er vel i utgangspunktet en bra DVD-utgivelse, men dette lover likevel godt og jeg kan fortsette å ha glede av DVD-samlingen min.

Dette er hva jeg har rukket sålangt. Jeg må bare igjen si at jeg ble mektig, mektig imponert. Basert på mine erfaringer sålangt kan jeg anbefale denne PJ'en på det sterkeste og ser frem til mange gode filmtimer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en meget fin debut hadde jeg en litt kjedelig opplevelse igår. Jeg så på "The Big Hit" på BD (ordentlig drittfilm forøvrig) og ble veldig plaget av grønne felter i bildet. Altså var det gjerne hudnyanser som skulle hatt en eller annen hudfarge, men istedet ble det lyst og svakt grønt, litt sånn "pikselert/digitalisert". Nå vet jeg ikke om dette skyldtes PJ'en i det hele tatt eller om det bare var denne filmen. Er det andre som har hatt likn problemer? Skal ikveld prøve et par andre titler for å se om problemet vedvarer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som feiljustert CW-delay (sync på fargehjul). Frys bildet i en "problemscene" (eller hent opp et testbilde med sømløse gråskala-overganger, ala bilde 15 på SD-utgaven av DVE), gå så inn i servicemenyen og juster CW-delay til graderingene forsvinner.

EDIT: rettet skrivefeil
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset, Gorm. Hva skulle vi gjort uten deg
    Skal hjem om et par timer og skal prøve ut forslaget.

Skal forresten se Arn - Tempelridderen på BD ikveld, gleder meg!!

Side 3 av 72 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •