BenQ W5000 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 72 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ah, stemmer, W5000en er jo skikkelige saker... HQVen er jo god til både SD og HD deinterlacing da, men for at den skal klare å gjøre noe vettugt med 1080i må jo utgangspunktet være korrekt... HQV støtter jo både inverce telecine og er også god på rekonstruksjon av video i 1080i.

Spørs om ikke komponent og 576i er det beste om dekoderen uansett bare sender oppkonverterte SD-signaler som 1080i og dermed uansett ikke danner grunnlag for korrekt konvertering...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har en del bildestøy ved bruk av blueray (Pana BD80), på lyse bakgrunnsscener (typisk hvite bygninger og lys blå himmel). Hjelper noe å skru av "Brilliant Color", men fortsatt plagsomt. Noen som har tips?

En annen ting er at jeg ikke får aktivtert "Noiser reduction" under "Clarity Control". Den står fast på 2, mens de andre valgene har tilgang til å endre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også litt støy på mine bluray filmer men det er ikke på alle. så jeg tror den støyen kommer fra selve sourcen.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål ang zoom. Ifølge Projection Calculator Classic - Throw Distance and Screen Size kan jeg få et 73" lerret med vanlig zoom(1.00x), mens om jeg zoomer helt ut(1.20x) kan jeg få 88", vil det gjøre at bildet blir dårligere?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    HQV-chippen har ingen støyreduksjon i HD, Bård, det er en av ulempene med den chippen. En såpass krystallklar gjengivelse av bildet vil derfor til tider kunne fremstå som kornete, der utgangspunktet for dette kan være alt fra filmgrain til mpeg-artifakter (som oftest en kombinasjon).

Philips sin nyeste Blu-ray-spiller, BDP-9500, leveres med en støyreduksjonsprosessor som jeg tror kan fungere bra (har dog ikke testet den enda!), alternativt ser jeg det til tider og stunder dukker opp Optoma HD3000 videprosessorer på AVtorget (ligger en der nå til 4500.-) som leveres med en VXP-chip der støyreduksjonen etter mitt syn er i referanseklasse (samme chip som benyttes i Crystalio II-prosessorene til 30k+).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, lygren og dere andre. Greit å få avklart det med støyreduksjon. Får prøve litt flere filmer på BD og se etterhvert om jeg må kjøpe meg en videoprosessor.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har en del bildestøy ved bruk av blueray (Pana BD80), på lyse bakgrunnsscener (typisk hvite bygninger og lys blå himmel). Hjelper noe å skru av "Brilliant Color", men fortsatt plagsomt. Noen som har tips?

En annen ting er at jeg ikke får aktivtert "Noiser reduction" under "Clarity Control". Den står fast på 2, mens de andre valgene har tilgang til å endre.
    Hvis du ikke allerede har gjort det så anbefaler jeg at alt som er under fanen clarity control blir satt på 0, bortsett fra noise reduction da som du uansett ikke får justert. Det hjelper litt mot bildestøy.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noise reduction gjør uansett at bildet blir mindre skarpt. alle slike teknikker går ut på bekostning av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er siste firmware versjon? Min versjon er produsert i september 2009, men jeg husker ikke firmware versjon i farten (er ikke hjemme nå).

Noen som vet hva den siste versjonen er?

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

zoom og fokus

Finns det kun manuell zoom og fokus på denne?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Finns det kun manuell zoom og fokus på denne?
    Ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den hvor Johnny Depp spiller John Dollinger i går. Det var så bra bilde at jeg nesten ikke fikk med meg handlingen! Også kona er enig i at vi snakker om veldig merkbar forbedring sammenliknet med PE8720.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Så den hvor Johnny Depp spiller John Dollinger i går. Det var så bra bilde at jeg nesten ikke fikk med meg handlingen! Også kona er enig i at vi snakker om veldig merkbar forbedring sammenliknet med PE8720.
    Da må du se I Robot med will smith. Der er ikke et støy korn å finne i bildet. Helt perfekt bilde.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min W5000 igår og fikk den montert. Etter litt blaing frem og tilbake i menyer satte jeg på Transformers 2.

Dette er den siste filmen jeg så med min gamle 8720, så da tenkte jeg det måtte bli bra å starte med.

Blidet er fantastisk klart og detaljene er upåklagelig, men i lyse scener(himmel, skyer++) er det buede striper. Ligner litt på bildet slik det var fra xbox med komponentkabel.
    Ser nesten ut som ringer i vann bare at de ikke beveger seg.
    Fra Xboxen ble det borte da jeg byttet til HDMI.

BD spillern står på 1080p, signalet går derfra in i en Pioneer VSX-AX4ASI og blir splittet med en Kramer hdmi splitt. Fra splittern går det en 10 meter Dreamscreen ultraflat hdmi kabel til PJ.
    Brukte samme kabler og oppsett på min 8720 og der var det ikke anntydning til slike buede striper via hdmi.
    Pausa filmen mens stripene var der og prøvde å justere de vekk, men ingenting hjalp.

Noen andre som har vært borti dette?
    Det skal jo ikke være slik.
    FW på PJ er 2.ettellerannet(husker ikke)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sånn tilsynelatende synes jeg dette høres ut som en eller annen form for endring i "pikselmassen"... Du må derfor kjøre eliminasjonsmetoden;

1. Funker det direkte fra BDen?
    2. Hvis ja, funker det direkte via receiveren?
    3. Hvis ja, funker det via receiver OG Kramer?

...mitt guess er at receiveren tukler det til på ett vis, vet at AX4ASI kanskje ikke er den som er mest glad i et 1080P-signal...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spare på lampa så kan man sette den i "whisper mode" men da blir bildet mørkere. Er det noen innstillinger man kan gjøre for å få samme bilde som i normal mode?

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Sånn tilsynelatende synes jeg dette høres ut som en eller annen form for endring i "pikselmassen"... Du må derfor kjøre eliminasjonsmetoden;

1. Funker det direkte fra BDen?
    2. Hvis ja, funker det direkte via receiveren?
    3. Hvis ja, funker det via receiver OG Kramer?

...mitt guess er at receiveren tukler det til på ett vis, vet at AX4ASI kanskje ikke er den som er mest glad i et 1080P-signal...
    Skal prøve ut dette.

Når jeg tenker meg om så prøvde jeg jo xboxen også igår og den hadde samme "problemet". Denne går også gjennom samme utstyr og kabler.

Hva er grunnen til at den ikke liker 1080p?
    Jeg har jo tidligere kjørt alt på 720p, så ikke brukt 1080p gjennom den før..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vanskelig å si hvorfor receiveren din ikke liker 1080P, men HDMI-standarden har vært en "glidende" utviklingsgreie de siste årene, der standarden først nå nylig egentlig har "satt seg"... Jeg hadde selv problemer med den samme Pioneer-receiveren i sin tid på 1080P husker jeg...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig er jo alt du trenger for å løse dette problemet en HDMI matriseswitch (dvs. en switch som har mulighet til å sende ut samme signal på 2 utganger samtidig), der du splitter signalet og sender en "strøm" til receiveren og den andre til projektoren uten bruk av receiverens switch...

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Kramer saken er jo forsåvidt det. den viser bilde på både tv og pj samtidig. Minuset da er jo at jeg kjører tvtuner og xbox også via hdmi gjennom forsterker..

Side 29 av 72 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •